GM se chce zaregistrovat jako dodavatel motorů do F1

GM se chce zaregistrovat jako dodavatel motorů do F1

General Motors plánuje vstoupit do formule 1 jako nejnovější výrobce pohonných jednotek v roce 2028 poté, co se zaregistruje u FIA. GM se vyhradilo, že do královny motorsportu půjde pouze s Andrettim.

Motor, který by byl označen jako Cadillac, by měl být používán potenciálním týmem Andrettim, který byl nakonec přijat FIA na začátku minulého měsíce. Stejnojmenný tým, který vede Michael Andretti, však stále čeká na dohodu s FOM. Snaha amerického týmu stát se od roku 2025 11. týmem tohoto sportu se setkala s tvrdým odporem stávajících týmů, které se obávají zředěné odměny.

Dlouhodobá snaha Andrettiho proniknout na trh královny motorsportu však byla dále podpořena zprávou, že její přijetí by také přineslo zcela nového výrobce pohonných jednotek.

„Jsme nadšeni, že náš nový vůz Andretti Cadillac F1 bude poháněn pohonnou jednotkou GM. Díky našim hlubokým technickým a závodním zkušenostem jsme přesvědčeni, že vyvineme úspěšnou pohonnou jednotku pro tuto sérii a Andretti Cadillac se stane skutečným továrním týmem,“ řekl prezident GM Mark Reuss.

Vzhledem k tomu, že Američan pokukuje po první sezóně formule 1 v roce 2025, tým by si pravděpodobně musel na přechodné období před příchodem GM zajistit smlouvu s jiným dodavatelem pohonných jednotek. Již dříve bylo oznámeno, že syn mistra světa z roku 1978 souhlasil s dodávkou motorů Renault, ale dočasný šéf týmu Alpine Bruno Famin prozradil, že jejich platnost mezitím vypršela.

Navzdory tomu, že šéf Williamsu James Vowles prohlásil, že GM by mohl spolupracovat s jiným týmem, Reuss nastínil, že zapojení Cadillacu závisí na Andrettim.

„GM je odhodláno spolupracovat s Andrettim na závodech F1. Spolupráce mezi Andrettim a Cadillacem spojuje dva jedinečné subjekty vytvořené pro závodění, oba s dlouhými rodokmeny úspěchů v motoristickém sportu po celém světě.“

Záměr GM stát se dodavatelem pohonných jednotek pro nové motorové předpisy formule 1 pro rok 2026 by z něj udělal sedmého výrobce spolu s Audi, Ferrari, Hondou, Mercedesem, Renaultem a Red Bull-Fordem.

„Budeme soupeřit s těmi nejlepšími, na nejvyšší úrovni, s vášní a integritou, která pomůže pozvednout sport pro závodní fanoušky po celém světě,“ uzavřel prezident amerického koncernu.

Sdílejte na:
Zavřít