Pirelli: „Šťastlivec” Hamilton, na pneumatikách byl nalezen 6cm řez

Pirelli: „Šťastlivec” Hamilton, na pneumatikách byl nalezen 6cm řez

Dodavatel pneumatik formule 1, společnost Pirelli, tvrdí, že provede kompletní vyšetření všech poruch v Ázerbájdžánu. Pirelli podezírá zbytky úlomků trosek na trati a označilo Lewise Hamiltona za „šťastlivce“ poté, co byl na jeho pneumatice po závodě nalezen průřez.

Přesto dodavatel již jako příčinu incidentů vyloučil nadměrné opotřebení.

Lance Stroll utrpěl selhání levé zadní pneumatiky, když se blížil k cílové rovince. Na nejtvrdších pneumatikách přitom strávil jen úvodních 30 kol, na kterých startoval.

Vedoucímu závodníkovi Maxovi Verstappenovi, během závěrečných kol selhala levá zadní pneumatika, také tvrdé směsi.

Pirelli v pondělí poslalo poškozené pneumatiky i další sady do své laboratoře v Miláně, aby zahájilo důkladné vyšetřování.

„Při pohledu na pneumatiky použité ve druhém stintu jsme u většiny jezdců nenašli žádné důkazy o poškození,“ řekl šéf Pirelli Mario Isola.

„Věřím, že mohu vyloučit, že poruchy byly způsobeny opotřebením pneumatik, protože to není otázka opotřebení pneumatik.“

Isola poukázal na to, že ostatní jezdci, zejména Charles Leclerc z Ferrari a Lando Norris z McLarenu, odjeli více kol na pneumatikách nejtvrdší sady ve srovnání se Strollem a Verstappenem, čímž bylo vyloučeno nadměrné opotřebení.

Dodal, že „předběžné vyšetřování spočívá v tom, že k selhání pravděpodobně došlo kvůli vnějším faktorům jako jsou úlomky nebo nájezdy na obrubník, ale nechci předbíhat k úplnému závěru.“

Zdůraznil, že kolem šestikilometrového okruhu v Baku je nejvíce přetížena pravá zadní pneumatika, nikoli levá zadní.

Isola také odhalil, že Pirelli „našlo průřez na vnitřním rameni levé zadní pneumatiky, na které závodil Hamilton ve stejném stintu. Zářez byl poměrně hluboký a velký a pravděpodobně 6-7 cm.”

„Ale [to] nepořezalo konstrukci, takže pneumatika byla stále jako jeden kus, jen dezén je rozřezaný, a když tam byla červená vlajka a Lewis přijel do boxové uličky a vyměnil pneumatiky, byli jsme schopni najít průřez.“

Isola dodal, že „v případě Lewise nebyl řez dostatečně hluboký, aby prořízl konstrukci, měl proto štěstí, a v případě Maxe a Lance došlo ke ztrátě vzduchu, a tedy k poruše.“

Sdílejte na:
Zavřít