Sainz: Norris k zaslouženému vítězství potřeboval štěstí

Sainz: Norris k zaslouženému vítězství potřeboval štěstí

Carlos Sainz věří, že jeho bývalý týmový kolega z McLarenu, Lando Norris, podává výkony hodné vítěze závodů již mnoho let a štěstí, které ho potkalo ve Velké ceně Miami je zasloužené.

Lando Norris na svoji první výhru ve formuli 1 čekal neuvěřitelných 109 závodů. Při závodu v Miami využil safety caru a v polovině převzal vedení od Maxe Verstappena, který jej už neodkázal dohnat a předjet.

Carlos Sainz připustil, že britský pilot měl dávku štěstí a řekl, že piloti, kteří nemají nejlepší monopost, se musejí spoléhat na jistá přerušení. Oba jsou zatím jediní, kteří od loňské sezóny dokázali porazit Red Bull. Španěl si také myslí, že dobré výkony ve formuli 1 zůstávají občas nepovšimnuty.

„Problémem formule 1 je, že existují víkendy, kdy uděláte všechno perfektně – jedete na maximum, jste pravděpodobně nejlepším pilotem víkendu, protože maximálně využijete vše, co máte, ale skončíte na P5, P4, P3 nebo P2 a na titulku se nedostanete, protože jste nevyhráli závod.“

„A jsou i jiné víkendy, kdy možná neodvedete nejlepší práci, ale prostě zafunguje faktor štěstí, který Lando měl a vyhrál závod. Ale on jezdí jako vítěz závodů už mnoho, mnoho závodů v řadě, a to vítězství si prostě zaslouží. Nezáleží na tom, či měl štěstí nebo ne.“

„Je to vítěz a bylo na čase, aby to přišlo, a lidé prostě musí toto vítězství přijmout. Když nemáte nejlepší vůz, je to někdy i o kousku štěstí.“

Carlos Sainz litoval, že zajel do boxů jedno kolo před vyjetím safety caru, protože se v prvním stintu držel před Landem Norrisem a měl velkou šanci na výhru. Španěl místo toho dojel na čtvrté pozici, ale po závodě byl penalizován za kontakt s Oscarem Piastrim. Pětisekundový trest jej posunul na pozici pátou.

„Šetřil jsem pneumatiky, prodlužoval jsem životnost a o jedno kolo jsme minuli safety car, což by pravděpodobně znamenalo další vítězství. Byl jsem trochu frustrován a pak přišla další frustrace z Oscara, protože mě vytlačil mimo trať a došlo tam ke kontaktu.“

„A pak jsem si uvědomil, že je čas být agresivní, protože byli agresivní všichni, a když jsem potřeboval dostat Oscara, bylo vidět, že na rovinkách bojujeme. Potřeboval jsem ho předjet po vnitřní straně. Ke konci jsem to udělal v dobrém tempu, dojel jsem ostatní před sebou, dojel jsem Charlese Leclerca, ale už bylo pozdě.“

Sdílejte na:
Zavřít