Vasseur zhodnotil VC Miami. Prý zapomněl křišťálovou kouli

Vasseur zhodnotil VC Miami. Prý zapomněl křišťálovou kouli

Frédéric Vasseur se rozhovořil o Velké ceně Miami, o nešťastně načasovaném safety caru, který Ferrari zabránil v cestě za vítězstvím, a o incidentu mezi Carlosem Sainzem a Oscarem Piastrim, který stál španělského závodníka jednu pozici.

Ve Velké ceně Miami vyjel na trať safety car po nehodě Logana Sargeanta a Kevina Magnussena. Chvíli předtím bohužel zajel do boxů Carlos Sainz. Pokud by však do boxů zajel o krapet později, zopakoval by nejspíš vítěz Velké ceny Austrálie svou návštěvu na pódiu.

Frédéric Vasseur to po závodě okomentoval vtipem: „No jo, zapomněl jsem křišťálovou kouli.“

„Nevěděl jsem, že Sargeant a Magnussen v následujícím kole havarují. Samozřejmě, v takovéto situaci máte trochu smůlu, naopak bych asi řekl, že Lando měl trochu štěstí, protože byl jediný na trati.“

To však nebyla jediné štěstí, které Britovi zahrálo do karet. „Jsou tak zvyklí, že Verstappen vede, že poslali safety car před něj,“ poznamenal Vasseur. „A safety car byl dost pomalý a pro Landa to byl v závěru dobrý tah. Ale nemusíme o tom tak debatovat. Myslím, že dnes bylo asi čtyři nebo pět vozů, co mohlo vyhrát. Možná i šest, protože si myslím, že Oscar Piastri měl dobré tempo.“

Ferrari se s jedním vozem zadařilo skončit na pódiu a Charles Leclerc si vybojoval třetí příčku. Carlos Sainz skončil čtvrtý. Frédéric Vasseur vydal prohlášení pro média ihned po závodě. Na otázku, zda si Ferrari mohlo vést lépe, odpověděl: „Nemyslím si. Ten závod byl trochu chaotický, hlavně na jedné straně garáže. Carlos ztratil dvě pozice, a to v prvním kole, v první zatáčce, když jel Pérez úplně rovně. Pak bojoval s Piastrim. Takže od něho jsme mohli očekávat trochu víc. Ale nechci už ten závod po něm nějak rozebírat. Co by se stalo, kdyby, kdyby, kdyby…“

Carlos Sainz po závodě dodatečně dostal penalizaci za kontakt s Oscarem Piastrim a propadl se na páté místo. Frédéric Vasseur si myslí, že oba piloti spolu dobře bojovali a že incident ze sedmnácté zatáčky byl velmi podobný tomu, co udělal Piastri.

Bylo to to samé jako dvě tři kola zpátky v jedenácté zatáčce, když jel Piastri rovně a Carlos vedl. Pokud by Carlos zatočil, srazili by se. Myslím, že se musíme kolektivně rozhodnout, co s tím v takovém případě uděláme, ale myslím, že oba incidenty byly velmi podobné, až na to, že Piastri během druhého incidentu zkoušel zatočit.“

Sdílejte na:
Zavřít