Vasseur: Nejsem spokojený se startem ani s výsledkem

Vasseur: Nejsem spokojený se startem ani s výsledkem

Frédéric Vasseur otevřeně říká, že není spokojen se startem pilotů Ferrari a není spokojen ani s jejich výsledkem z Velké ceny Mexika. Před závodem v Brazílii je co zlepšovat.

V sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Mexika se Charlesovi Leclercovi podařilo získat pole position, ale bylo jasné, že Ferrari v nedělním závodu nebude mít dostatečný výkon na to, aby mohli zvítězit. I přesto se Charles Leclerc umístil na třetí pozici a Carlos Sainz získal čtvrté místo.

Vše zkomplikoval méně dobrý start, než jaký byl očekáván, což umožnilo Maxovi Verstappenovi a Sergiovi Pérezovi zaútočit na Ferrari z první zatáčky. Došlo ale ke kontaktu mezi Monačanem a mexickým pilotem, což mělo za následek odstoupení Sergia Péreze ze závodu.

Šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur okomentoval závod a zdůraznil, že klíčovou roli sehrál špatný start jeho pilotů. „Se startem nejsem spokojen. Není to otázka řízení, ale toho, že jsme špatně odstartovali a všem jsme dali prostor, čímž jsme ztratili kontrolu nad situací. Především, když špatně odstartujete, ztratíte odstup od ostatních a přijdete o slipstream. To vedlo k tomu, že se Charles (Leclerc – pozn. red.) ocitl mezi Maxem (Verstappenem – pozn. red.) a Sergiem (Pérezem – pozn. red.) a pak s nimi měl kontakt. V tu chvíli se zlomila část předního křídla a problémy jsme měli i s Carlosem (Sainzem – pozn. red.). Základním problémem ale bylo, že jsme špatně odstartovali, protože Max byl před Carlosem už po několika metrech.“

„Nejsme spokojeni, není to dobrý výsledek, když se podíváme na startovní rošt. Řekl bych ale, že víkend nebyl tak špatný kvůli tempu v kvalifikaci a také tempo v prvním stintu bylo dobré, přestože měl Leclerc poškozené přední křídlo. Podařilo se nám udržet se v blízkosti Verstappena. Pak jsme ale při restartu bojovali s tvrdými pneumatikami. Po restartu se náš závod výrazně zhoršil, alespoň ve srovnání s ostatními. Třetí a čtvrté místo není nic dramatického, ale příští závod musíme zvládnout lépe.“

Při kontaktu se Sergiem Pérezem monacký pilot utrpěl poškození předního křídla a ztratil tak část rovnováhy svého vozu. Největší problém však souvisel s pneumatikami. Při restartu po vyvěšení červené vlajky kvůli nehodě Kevina Magnussena měl Charles Leclerc tvrdou sadu, aby se dostal do cíle. Ta však neposkytla očekávaný výkon.

„Po úvodní nehodě si myslím, že rovnováha Leclercova vozu nebyla ideální. My jsme však bojovali kvůli problémům s pneumatikami. Žlutá sada byla pro náš vůz lepší a Verstappenův odstup byl relativní vzhledem k našemu poškození. I přes poškození jsme odstup od něj zvládli dobře. Na druhou stranu jsme u bílé sady bojovali s tempem.“

„Bylo mnohem těžší mít dobré tempo při restartu. Překvapilo nás, že Lewis Hamilton odjel tolik kol na žluté sadě pneumatik. Pro druhý stint jsme nemohli počítat se sadou nových středně tvrdých pneumatik. Po kvalifikaci jsme měli použitou jen jednu a ta byla trochu na hranici životnosti.“

Sdílejte na:
Zavřít