Monaco Historique: Série G – vozy z let 1981 až 1985

Monaco Historique: Série G – vozy z let 1981 až 1985

Zlatým hřebem Monaco Grand Prix Historique 2024 bylo ostré zápolení na 18 kol vozů F1 postavených v letech 1981 až 1985. Také zde se hodlalo kvalifikovat 30 pilotů.

Vítěz Le Mans, Marco Werner, chtěl zopakovat svůj triumf z roku 2022 na Lotusu 87B, zabránit mu v tom ovšem mimo jiné měli bývalý jezdec F3000 Soheil Ayari na Ligieru JS21 a vítěz Indy 500, Dario Franchitti, na Tyrrellu 012. Také tucet špičkových specialistů na historické vozy rázu Martina Strettona, Nicka Padmoreho, Michaela Lyonse, Stuarta Halla nebo vítěze první GP F1 letošní sezony v Le Castelletu Michaela Cantillona se ovšem chtělo přít o zlato.

Kvalifikace: Dá se s Marchem 821 vyhrávat?

V nervozní a kvůli nehodám několikrát neutralizované session se prosadil Stuart Hall – a to na voze, který svého času spíše „zametal pole“: na Rothmans-Marchi 821, který roku 1982 nasazovala stáj RAM. Znovu tak pokořil vozy barev JPS s Marco Werneren (Lotus 87B), Michaelem Lyonsem (Lotus 92) a Nickem Padmorem (Lotus 88B). V rolích outsiderů startovali ze třetí řady Tyrrelly 011 Marino Franchittiho a Jamieho Constabla.

Závod: March 821 vítězem – to udivilo i Jochena Masse

Marco Werner věděl, že Halla může porazit jen lepším startem. Brit ovšem vyrazil stejně tak dobře jako Němec a uháněl směrem svého druhého velkého triumfu dne. Že se s Marchem 821 dá vyhrávat, tomu se divil i jeden z jeho jezdců ze sezóny 1982, přítomný Jochen Mass. Hall měl o polovinu závodu 5sekundový náskok a i Werner se dokázal odpoutat od Lyonse za sebou. Za těmito třemi si to po odpadnutí Padmoreho Lotusu rozdali především jezdci vozů Tyrrell a dojeli v pořadí Franchitti, Constable a Tyrrell. Pohár vítězi předal sám Kníže Albert – jaký to důkaz pro rostoucí důležitost tohoto podniku!

Výsledek Monaco GP Historique – Série G:

  1. Stuart Hall, March 821
  2. Marco Werner, Lotus 87B
  3. Michael Lyons, Lotus 92
  4. Marino Franchitti, Tyrrell 012
  5. Jamie Constable, Tyrrell 011
  6. Ken Tyrrell, Tyrrell 011

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít