Monaco Historique: Série D – vozy z let 1966 až 1972

Monaco Historique: Série D – vozy z let 1966 až 1972

Počínaje modernějšími a rychlejšími vozy F1 z let 1966-72 prodlužuje pořadatel délku závodu. V sérii D to je na 12 kol. Přihlásilo se zde sice jen 16 účastníků, mezi nimi ale několik velkých jmen.

Geniální konstruktér F1 a výborný závodník Adrian Newey znovu osedlal svůj Lotus-Ford 49B z roku 1968, mexický superstar IndyCarů Adrian Fernandez debutoval v Monaku na BRM P153 svého velkého krajana Pedra Rodrigueze z roku 1970 a bývalý jezdec DTM Harald Becker se spoléhal na svůj March-Ford 701, první model F1 této značky.

Kvalifikace: 25 minut Michaela Lyonse

Britský specialista Michael Lyons a jeho Surtees TS9 z roku 1971 byli na špičce časové listiny od první do poslední minuty session. Druhý čas zajel další specialista této třídy, Japonec Katsuaki Kubota s JPS-Lotusem 72. Třetí místo si zajistil další dobrý známý historické scény Matthew Wrigley na March 721G. Za ním se směli k nedělnímu startu seřadit Ewen  Sergison na Surteesu TS9B, David Shaw na Eifelland-Marchi 721 a v Monaku debutující Adrian Fernandez. Adrian Newey postavil svůj Maple-Leaf-Lotus na výborné osmé místo.

Závod: Technická bitva

Zvláště v této třídě měly týmy velké problémy s technikou. Fernandezův BRM do závodu nenastoupil a v neděli vypověděly již na cestě ke startu službu další dva stroje. To Lyonse počátečně netrápilo. Vyrazil výborně před Wrigleyem a Kubotou, zatímco Hartley (March 701) a Newey potřebovali pomoc maršálků, aby své odumřelé vozy uvedli do chodu. Lyons poté sprintoval směrem možného triumfu a v 7. kole mladý Matthew Wrigley de facto zahodil vítězství, když musel nakrátko do únikové zóny v St. Dévote. Kubota tím nejen převzal druhou pozici – brzy se z něj stal i lídr závodu! 3 kola před koncem totiž blokoval náhon Lyonsova Surteesu a zklamaný Angličan odstoupil. V horečnatém závěru držel 3. místo ošklivý Ferrari 312B3 Franca Meinerse, po jezdcově chybě v Rascasse se ale na jeho místo na stupínku vítězů směl postavit pilot s pseudonymem “Mister John of B” na Matře MS120B. Adrian Newey dojel výborný 4.

Výsledek Monaco Historique – Série D

  1. Katsuaki Kubota, Lotus 72
  2. Matthew Wrigley, March 721G
  3. Mister John of B, Matra MS120C
  4. Adrian Newey, Lozus 49B
  5. Franco Meiners, Ferrari 312B3
  6. Toma Hartley, March 701

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít