Kam s GP Číny: Odjede se v létě, v zimě nebo na Imole?

Kam s GP Číny: Odjede se v létě, v zimě nebo na Imole?

GP Číny hledá volný termín. Projednává se hned několik možností – vměstnat Grand Prix mezi závody v Brazílii a Abú Zabí, zkrátit letní přestávku nebo závod v Číně zrušit a místo toho závodit v Imole.

Epidemie koronaviru ovlivnila celý svět a výjimkou nebyl ani svět rychlých kol. Závod Formule E v San-ji byl zrušen; GP Číny, která se měla konat o víkendu od 17. do 19. dubna, byla odložena na neurčito.

Čína o pořádání Grand Prix přijít nechce. Organizátoři s vedením FOM a FIA projednávají možnosti náhradního termínu, jak se ale zdá, mnoho variant není.  Jedna z možností je odjet závod bezprostředně týden po GP Maďarska, což by však zkrátilo letní přestávku, a to se týmům nelíbí.

Druhou diskutovanou možností je, že by se závod v Šanghaji odjel dva týdny po brazilské Grand Prix, a to 29. listopadu. Aktuálně je na tento termín naplánována závěrečná GP roku v Abú Zabí, ta by se však mohla o týden odsunout.

Existuje také varianta, že by se závod mezi poslední dva závodní víkendy jednoduše vměstnal a odjel by se 22. listopadu. Tu nastává logistický problém. Všechno vybavení týmů by se muselo stihnout přepravit z Brazílie do Číny během několika dní.

Týmům by se však mohlo ulevit tím, že by se zrušil páteční program. Sobotní program by se omezil na jeden dvouhodinový trénink následovaný odpolední kvalifikací, neděle by zůstala beze změn. Tento návrh by však musely odsouhlasit všechny týmy.

V posledních dnech se zdá, že se Číně daří získávat nad dalším šířením epidemie kontrolu. I přesto není nic jisté a proto nemůžeme v následujících týdnech očekávat definitivní rozhodnutí.

Třešničkou na dortu je pro fanoušky tradičních tratí lahodící varianta – návrat GP San Marina na Imole. Vedení trati mělo podle motoristického magazínu Autosport nabídnout Formuli 1 své služby.

„Bylo by složité to zařídit, ale jsme připraveni,“ prohlásil v rozhovoru pro Autosport prezident okruhu Uberto Selvatico Estense. „Pořádání závodu bychom mohli rychle zařídit. Samozřejmě by to nebylo úplně ideální, ale v případě nouze jsme k dispozici.“

I zde se ale vyskytují určité překážky. Prvním evropským závodem by měla být až 3. května GP Nizozemska na navrátivším Zandvoortu. Celý kolos F1 by tak měl necelý týden na přepravu vybavení z Vietnamu do Itálie. Roli hraje také otázka peněz, aneb kdo nabídne víc. Pokud Čína nabídne vyšší částku, je konání závodu v Imole nepravděpodobné.

Sdílejte na:
Zavřít