Jak se změní počet komponentů pohonné jednotky?

Jak se změní počet komponentů pohonné jednotky?

Mezinárodní automobilová federace FIA změnila předpisy týkající se počtu komponentů pohonné jednotky v případě, že by se počet závodů výrazně zmenšil kvůli současné pandemii koronaviru.

Závody v Austrálii a Monaku byly zrušeny a dalších šest závodních víkendů bylo odloženo (Bahrajn, Vietnam, Čína, Nizozemsko, Španělsko a Ázerbájdžán). Současné ambice Formule 1 je vytvořit kalendář, který by měl 15 až 18 závodů v letošní sezóně.

Královna motorsportu v roce 2014 přešla na hybridní pohonnou jednotku, která je definována šesti klíčovými komponenty – spalovací motor (ICE), tepelný motorgenerátor (MGU-H), turbodmychadlo (TC), baterie (ES), řídící jednotka (CE) a kinetický motorgenerátor (MGU-K). Jejich použití je striktně definováno v předpisech.

Původní pravidla pro letošní rok počítala s 22 závody a každý pilot mohl využít maximálně tři kusy ICE, MGU-H, MGU-K, TC a dva kusy ES a CE.

V úterý byly vydány aktualizované předpisy, které určují maximálně počet komponentů pohonné jednotky, pokud by se nemohlo odjet dostatečný počet závodů.

Pozměněný předpis ve sportovních pravidlech hovoří, že pokud počet závodů klesne na 14 nebo méně, každý jezdec může použít nejvýše dva kusy od každé části pohonné jednotky.

Kdyby počet závodů klest na 11 a méně, pravidla hovoří, že každý jezdec může použít nejvýše dva kusy (ICE, MGU-K, MGU-H, TC) kromě ES a CE, které musí být použity pouze jednou.

Dále bylo oznámeno, že výrobci pohonných jednotek (Ferrari, Mercedes, Honda, Renault) se musejí přidat k týmům a dodržet povinnou třítýdenní přestávku, která by mohla být prodloužena.

Sdílejte na:
Zavřít