Inovativní prvky, které upoutaly pozornost během předsezónních testů k vozu FW42, tým raději stáhne, v Austrálii by nemusel projít technickou přejímkou.
Williams dorazil na předsezónní testy v Barceloně se zpožděním dvou dnů. Jeho vůz přilákal pohledy nejen coby poslední na dráze, ale také díky některým zajímavým prvkům.
Ty ale budou muset zmizet, jinak stáj z Grove riskuje, že v Austrálii neprojde technickou přejímkou FIA.
Přední zavěšení skýtá tenký sedmý prvek. Pravidla však říkají, že systém smí sestávat pouze z šesti elementů, konkrétně čtyř ramen sestavy dvojitého lichoběžníku, tlačné vzpěry a řídicí tyče.
Zajímavě řešené je rovněž uchycení zpětných zrcátek. Williams by však mohl narazit na podobný problém jako v loňském roce Ferrari. Jakýkoliv prvek uchycení totiž musí mít primárně účel upevnění zrcátka k šasi, nikoliv aerodynamický.
La Williams #FW42 au bord du gouffre ?👇
➡️ La suspension avant, avec deux éléments au lieu d’un seul, est jugée illégale par la FIA.
➡️ Les rétroviseurs ne sont pas conformes au règlement. Ils sont utilisés comme un appendice pour diriger le flux d’air.#F1 #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/GBXntJsyyT
— Pit Lane (@PtLaneF1) March 6, 2019
Siguen los problemas para Williams. La FIA les notificó que deben cambiar el diseño de los retrovisores y parte de la suspensión delantera por supuestas ventajas aerodinámicas.#FW42 #F1 #Williams pic.twitter.com/jaG6hvmDYj
— automovil.com.do (@automovilrd) March 5, 2019
Z představených novinek si Williams smí ponechat výrazně zahnutý prvek uchycující vrchní ramena zavěšení k náboji kola.
Vynucené změny jsou další nepříjemností pro britský tým. Ten musel kvůli výrobním problémům zrušit filmovací den, načež nestihl první dva dny testů. Ve zbytku se jen stěží odlepoval ze dna výsledkové listiny.
Informace o nutnosti upravit design některých inovativních prvků pak přicházejí ve stejnou dobu jako zpráva o odstoupení technického ředitele Paddyho Loweho, nadále tedy přidávají Williamsu k již tak mizernému začátku letošního roku.