Vasseur krotí očekávání z návratu na body

Vasseur krotí očekávání z návratu na body

Šéf Alfy Romeo Frédéric Vasseur upozorňuje, že návrat týmu na body ve Francii je třeba brát s rezervou. Stáj zároveň chystá pro další závody vylepšení.

Stáj Alfa Romeo dokázala během uplynulého víkendu v Le Castellet poprvé od dubnové Velké ceny Ázerbájdžánu bodovat. O rozšíření konta týmu se postaral Kimi Räikkönen. Šampion z roku 2007 původně do cíle dorazil jako 8., po následné penalizaci Daniela Ricciarda ale povyskočil ještě o jedno místo dopředu a z okruhu Paula Ricarda si tak nakonec odvezl hned 6 bodů.

Ricciardo byl dvakrát penalizován, přišel o body

Šéf týmu Frédéric Vasseur ovšem upozorňuje, že si švýcarská stáj stále není jistá vyřešením všech svých potíží a je tak třeba brát francouzský výsledek trochu na lehkou váhu.

„V neděli večer máte občas pocit, že již něčemu rozumíte. Ale příští pátek pak nejste nikde. Musíme zůstat v klidu, brát to trochu na lehkou váhu a dobře to zanalyzovat. Zatím si nejsem jistý, zda-li jsme vyřešili všechny potíže a otázky týkající se pneumatik,“ řekl Vasseur.

51letý Francouz ale zároveň uvedl, že tým chystá pro nadcházející velké ceny vylepšení. Zatímco pro nadcházející víkend na Red Bull Ringu a pro Velkou cenu Německa jsou v plánu malé inovace, na Silverstone a Hungaroringu pak přijdou velké upgrady.

„Nyní budeme mít pár vylepšení. Malé pro Rakousko a velké v Silverstone, poté ještě další malé v Neměcku a znovu velké v Budapešti.“

Vasseur se rovněž ještě jednou ohlédl za Velkou cenou Francie a vyjádřil se mimo jiné také k výkonu druhého pilota stáje Antonia Giovinazziho. Italovi se podařilo do závodu kvalifikovat na slibném 10. místě. Strategie startu na měkkých pneumatikách se ale nakonec neukázala jako správná a bývalý vicemistr GP2 musí po 16. příčce na své první body čekat i nadále. Šéf týmu je ale jeho formou povzbuzen.

„Startovat na měkkých pneumatikach bylo obtížné a nebyl na tom dobře. Pak ale musíme myslet také na pozitivní aspekt, a sice, že se dostal do třetí části kvalifikace. Získávání tempa vyžaduje čas, ale jestliže je schopen odvádět dobrou práci v kvalifikaci, zbytek bude dalším krokem. Být na 9. nebo 10. místě s měkkými pneumatikami byla pravděpodobně ta nejhorší situace. Nebude to tak ale vždy a jestliže se dokáže dostat do třetí části se stejnými pneumatikami jako ostatní, bude to dobré.“

Räikkönenovy body posunuly Alfu Romeo v poháru konstruktérů z 9. místa na 7., když překonala Toro Rosso a Haas.

Sdílejte na:
Zavřít