Šéf Alfy Romeo Frédéric Vasseur upozorňuje, že návrat týmu na body ve Francii je třeba brát s rezervou. Stáj zároveň chystá pro další závody vylepšení.
Stáj Alfa Romeo dokázala během uplynulého víkendu v Le Castellet poprvé od dubnové Velké ceny Ázerbájdžánu bodovat. O rozšíření konta týmu se postaral Kimi Räikkönen. Šampion z roku 2007 původně do cíle dorazil jako 8., po následné penalizaci Daniela Ricciarda ale povyskočil ještě o jedno místo dopředu a z okruhu Paula Ricarda si tak nakonec odvezl hned 6 bodů.
Šéf týmu Frédéric Vasseur ovšem upozorňuje, že si švýcarská stáj stále není jistá vyřešením všech svých potíží a je tak třeba brát francouzský výsledek trochu na lehkou váhu.
„V neděli večer máte občas pocit, že již něčemu rozumíte. Ale příští pátek pak nejste nikde. Musíme zůstat v klidu, brát to trochu na lehkou váhu a dobře to zanalyzovat. Zatím si nejsem jistý, zda-li jsme vyřešili všechny potíže a otázky týkající se pneumatik,“ řekl Vasseur.
51letý Francouz ale zároveň uvedl, že tým chystá pro nadcházející velké ceny vylepšení. Zatímco pro nadcházející víkend na Red Bull Ringu a pro Velkou cenu Německa jsou v plánu malé inovace, na Silverstone a Hungaroringu pak přijdou velké upgrady.
It got a little better – Kimi was promoted to P7 after a penalty to RIC!
Six points in the bag for the team! pic.twitter.com/mEl2ZO2BCQ
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 23, 2019
„Nyní budeme mít pár vylepšení. Malé pro Rakousko a velké v Silverstone, poté ještě další malé v Neměcku a znovu velké v Budapešti.“
Vasseur se rovněž ještě jednou ohlédl za Velkou cenou Francie a vyjádřil se mimo jiné také k výkonu druhého pilota stáje Antonia Giovinazziho. Italovi se podařilo do závodu kvalifikovat na slibném 10. místě. Strategie startu na měkkých pneumatikách se ale nakonec neukázala jako správná a bývalý vicemistr GP2 musí po 16. příčce na své první body čekat i nadále. Šéf týmu je ale jeho formou povzbuzen.
„Startovat na měkkých pneumatikach bylo obtížné a nebyl na tom dobře. Pak ale musíme myslet také na pozitivní aspekt, a sice, že se dostal do třetí části kvalifikace. Získávání tempa vyžaduje čas, ale jestliže je schopen odvádět dobrou práci v kvalifikaci, zbytek bude dalším krokem. Být na 9. nebo 10. místě s měkkými pneumatikami byla pravděpodobně ta nejhorší situace. Nebude to tak ale vždy a jestliže se dokáže dostat do třetí části se stejnými pneumatikami jako ostatní, bude to dobré.“
Antonio 📣"Going into the Spielberg weekend I would like to concentrate on the positives of the previous race. The pace in qualifying was great and it was good to feel the fighting spirit within the team to come back and to gain performance" #AustrianGP pic.twitter.com/HKJgG61iV3
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 26, 2019
Räikkönenovy body posunuly Alfu Romeo v poháru konstruktérů z 9. místa na 7., když překonala Toro Rosso a Haas.