V japonské Suzuce vyhrál Verstappen, Red Bull získal titul

V japonské Suzuce vyhrál Verstappen, Red Bull získal titul

V Japonsku vyhrál Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Oscar Piastri, který tak poprvé ve své kariéře se dostal na pódium v F1. Red Bull tak získal letošní konstruktérský titul! Pro rakouskou stáj je to celkově šestý konstruktérský titul v historii.

Logan Sargeant startoval po včerejší havárii z boxové uličky. Max Verstappen dokázal udržet vedení po startu před jezdci McLarenu. Následně před první zatáčkou došlo ke kontaktu mezi Sergiem Pérezem a Lewisem Hamiltonem a druhá kolize byla mezi Alexem Albonem a Valtterim Bottasem. Jezdci dokázali pokračovat, ale byl povolán na trať safety car kvůli nečistotám na trati. Na konci prvního kola byl v boxech Alex Albon a Valtteri Bottas.

Ve druhém kole byl v boxech Sergio Pérez, přezul pneumatiky na tvrdé a vyměnil přední spoiler, propadl se na osmnáctou pozici.

Safety car zajel do boxů na konci 4. kola do boxů a závod byl restartován. Max Verstappen nepospíchal s restartem a počkal až do poslední šikany, kdy si pohlídal vedení a změny v pořadí nenastaly.

V pátém kole byl mimo trať Valtteri Bottas kvůli tomu, že Logan Sargeant nedobrzdil a narazil do něj v zatáčce číslo 11. Fin skončil mimo trať, ale dokázal pokračovat. V 6. kole se odehrával souboj mezi jezdci Mercedesu, kdy Lewis Hamilton dokázal uhájit sedmé místo před Georgem Russellem.

Valtteri Bottas v 8. kola zajel do boxů a odstoupil ze závodu kvůli velkému poškození od Logana Sargeanta, který obdržel penalizaci v podobě 5 sekund za způsobenou kolizi.

Sergio Pérez obdržel 5 sekund penalizaci za špatný vjezd do boxů během safety caru, kdy předjel několik pilotů před bílou čárou.

Ve 12. kole byl v boxech Fernando Alonso, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtrnáctou pozici, kdy se kryl před případním undercutem od Lewise Hamiltona. Ve stejném kole v jedenácté zatáčce se pokusil Sergio Pérez předjet Kevina Magnussena, nicméně Mexičan narazil do zadní části dánského pilota, který se roztočil. Pilot Red Bullu měl opět poškozené přední křídlo a zamířil do boxů – propadl se na poslední pozici.

Ve 14. kole byl v boxech Oscar Piastri, obul bílou sadu pneumatik, propadl se na deváté místo – pilotu McLarenu vyšla zastávka dokonale, protože byl aktivován krátký virtuální safety car. Sergio Pérez zamířil odstoupil ze závodu kvůli velkému poškození.

V 16. kole byl další souboj mezi jezdci Stříbrných šípů, kdy Lewis Hamilton udělal chybu a George Russell se dokázal na něj dotáhnout. Na konci kola byli v boxech Max Verstappen a Lewis Hamilton. Nizozemec obul žlutou sadu pneumatik, naopak Brit tvrdou sadu.

O kolo později byli u svých mechaniků Lando Norris a Charles Leclerc. Brit nasadil tvrdou sadu pneumatik, Monačan středně tvrdou.

V 18. kole byl v boxech Carlos Sainz, obul taktéž žlutou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici. Následně oba piloti Ferrari předjeli Estebana Ocona a Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton je následoval a dokázal oba zmíněné piloty taktéž předjet.

V 22. kole odstoupil ze závodu Lance Stroll.

Na konci 24. kola byl v boxech George Russell, který obul bílou sadu pneumatik a vsadil všechno na jednu zastávku v boxech. Zároveň skončil Logan Sargeant – Williams rozhodl o stáhnutí svého jezdce ze závodu.

V 27. kole provedl McLaren týmovou režii ve prospěch Landa Norrise. Brit se tak posunul na druhou pozici. Alex Albon dostal informaci, že má zajet do boxů a odstoupit ze závodu kvůli velkému poškození monopostu.

Ve 28. kole jsme viděli neobvyklou situaci pro F1, kdy Sergio Pérez opět nastoupil do svého monopostu a Red Bull ho bude chtít vyslat na trať kvůli penalizaci, kterou předtím obdržel.

Ve 32. kole jsme slyšeli zajímavou rádiovou komunikaci mezi Fernandem Alonsem a Aston Martinem. Inženýr ozmánil španělskému jezdci, že se má vyhnout obrubníkům, protože Lance Stroll měl defekt zadního křídla.

Ve 35. kole byli podruhé u svých mechaniků Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Oba obuli bílou sadu pneumatik.

O kolo později reagoval McLaren s Oscarem Piastrim. Australan obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici před Charlese Leclerca.

V 37. kole byl v boxech Lando Norris, nasadil bílou sada pneumatik a vrátil se před Oscara Piastriho. O kolo později reagoval Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na první místo.

Na konci 38. kola zajel ke svým mechanikům Carlos Sainz, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.

Až ve 40. kole vyjel Sergio Pérez z boxů, aby si odpykal penalizaci a vyhnul se tak přenesení trestu do dalšího závodu.

Ve 42. kole se bránil třetí George Russell před Oscarem Piastrim, ale Australan ho dokázal předjet. Sergio Pérez si odpykal penalizaci a následně odstoupil ze závodu.

Ve 44. kole se Charles Leclerc dotáhl na čtvrtého George Russella a o kolo později do první začátky se pilot Ferrari dostal na čtvrté místo.

V závěrečných kolech se schylovalo k souboji mezi Georgem Russellem, Lewisem Hamiltonem a Carlosem Sainzem. Nicméně ve 49. kole Mercedes provedl šikovnou týmovou režii a George Russell se musel bránit před Carlosem Sainzem. Španěl si dokázal s Britem v 50. kole poradit a začal stíhat Lewise Hamiltona.

Vítězem se stal Max Verstappen a Red Bull získal konstruktérský titul! Pro rakouskou stáj je to celkově již šestý.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:30:58.421
2 Lando Norris MCLAREN +19.387s
3 Oscar Piastri MCLAREN +36.494s
4 Charles Leclerc FERRARI +43.998s
5 Lewis Hamilton MERCEDES +49.376s
6 Carlos Sainz FERRARI +50.221s
7 George Russell MERCEDES +57.659s
8 Fernando Alonso ASTON MARTIN +74.725s
9 Esteban Ocon ALPINE +79.678s
10 Pierre Gasly ALPINE +83.155s
11 Liam Lawson ALPHATAURI +1 kolo
12 Júki Cunoda ALPHATAURI +1 kolo
13 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +1 kolo
14 Nico Hülkenberg HAAS +1 kolo
15 Kevin Magnussen HAAS +1 kolo
NC Alexander Albon WILLIAMS DNF
NC Logan Sargeant WILLIAMS DNF
NC Lance Stroll ASTON MARTIN DNF
NC Sergio Pérez RED BULL DNF
NC Valtteri Bottas ALFA ROMEO DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →