U Mercedesu si jsou jistí tím, že se jejich jezdci nevyřadí jako tomu bylo v roce 2016 s Nikem Rosbergem.
První kolo Velké ceny Španělska 2016 bylo pro německou stáj přímo hororové. Pro Lewise Hamiltona a Nika Rosberga, kteří startovali z první řady, neměl tehdy závod dlouhého trvání. Dojeli totiž pouze do čtvrté zatáčky, ve které došlo k vzájemné kolizi. Poškození obou vozů bylo tak velké, že musel jak Hamilton, tak Rosberg odstoupit.
Situace byla tehdy vypjatá, především kvůli tomu, že na koni nebyl Brit, nýbrž jeho parťák z Německa, a to nesl Hamilton velmi těžce. Nicméně po podrobném prošetření nehody, došel tým k závěru, že se nejednalo o úmysl. Rosberg měl totiž nastavený špatný výkonnostní mód, což vedlo k tomu, že byl Němec v nájezdu do čtvrté zatáčky výrazně rychlejší a katastrofa už byla nevyhnutelná.
V Baku byl Hamilton v první zatáčce velmi opatrný a nepouštěl se proti Valtterimu Bottasovi do žádných divokých akcí. „Byl jsem tam příliš laskavý,“ okomentoval britský závodník.
„To mě neuklidňuje. Každý ví, že první zatáčka v Barceloně může závod rozhodnout,“ uvědomuje si šéf týmu Toto Wolff, přesto se neobává, že by mohlo mezi jeho jezdci dojít ke kolizi: „Oba se vzájemně respektují jak na trati, tak i mimo ni, takže jsme ve zcela odlišné situaci než před třemi lety.“
„Samozřejmě víme, že mezi našimi jezdci existuje rivalita, která bude v průběhu sezóny ještě intenzivnější, když budou mezi sebou bojovat o titul. Musíme si o tom otevřeně promluvit, jak to děláme před závodem každou neděli. Tentokrát probereme různé scénáře a ukážeme si odpovídající videa.“