Za rozdíl mezi jezdci Mercedesu mohla nedobitá baterie

Za rozdíl mezi jezdci Mercedesu mohla nedobitá baterie

Mercedes odhalil příčinu mostrózního náskoku polesittera Bottase na druhého Hamiltona. Brit neměl údajně dostatek „šťávy“.

Jak je možné, že byl Valtteri Bottas o šest desetin rychlejší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton? Když už je mezi jezdci Mercedesu takový rozdíl, je to zpravidla spíše naopak. Nicméně nutno podotknout, že letošní forma finského závodníka je famózní. V Barceloně získal třetí pole position v řadě, což je parádní statistika, vzhledem k tomu, že měří síly s jedním z nejlepších jezdců na startovním roštu.

Fin po trati doslova letěl a kromě toho, že byl absolutně nejrychlejší, stanovil také nový traťový rekord. „Zdá se, že jsme udělali ty správné kroky,“ raduje se šéf týmu Mercedes Toto Wolff a chválí svého svěřence: „Dneska byl opravdu skvělý.“

 

„Jsem opravdu spokojený. Bavili jsme se a ten nával adrenalinu z obou kol jsme si užili,“ sdělil Bottas s úsměvem od ucha k uchu. „Co se týká výkonů v kvalifikaci, je to můj nejlepší vstup do sezóny ve Formuli 1.“

Dokonce slova chvály přišly také z úst jeho parťáka z Británie: „Valtteri předvedl fantastický výkon.“

Hamilton přiznal, že nezvládl dát dohromady ideální kolo, a to zejména v posledním segmentu. Jedním z důvodů však byl fakt, že jeho baterie nebyla plně nabitá. „Normálně potřebujete kolo navíc, ve kterém si baterii zase dobijete,“ vysvětluje Wolff. Právě ono klíčové kolo Hamilton ve druhé části kvalifikace neabsolvoval, proto jej musel tým ve třetí části kvalifikace poslat na trať dřív a Brit se tak dostal do provozu.

Při druhých pokusech v Q3 se však už téměř žádnému závodníkovi nepodařilo svůj čas vylepšit. Podle Rakušana za to mohly především rozdílné teploty a některé části trati byly znečištěné. „Mohli jste si všimnout, že v jedné zatáčce leželo množství štěrku. A tam všichni ztratili čas.“

Výsledek nad očekávání

Přes výsledky z tréninků Hamilton tvrdí, že až tak velký náskok nečekali, protože po zimních testech byli přesvědčení, že vozům Ferrari tamní trať sedí. Ovšem Mercedes od té doby udělal díky vylepšením velký krok vpřed. „Rychlostí jsme ohromeni,“ pochvaluje si Bottas, jehož auto je nyní mnohem stabilnější a má více gripu.

Mercedes na cestě za pátým vítězstvím i doublem

Stříbrné šípy mají slibně nakročeno k dalšímu triumfu. Otázkou zůstává pouze, který závodník se bude na konci radovat.

„Pro tým je super, že tady stojí na prvním a druhém místě. Budeme se snažit to zítra proměnit v double. Kdyby ale bylo pořadí opačné, byl bych šťastnější.“

Obavy z opakování se historie?

V garáži německé stáje panují obavy, aby nedošlo k situaci z roku 2016. Tehdy rovněž startovaly oba stříbrné vozy z první řady. Ale jejich jízda skončila pár zatáček po startu, když došlo ve čtvrté zatáčce ke kolizi mezi Hamiltonem a Nikem Rosbergem. Pro oba to byla konečná. Proto je vedení týmu „trochu nervózní“, aby se tento scénář nezopakoval.

„Doufám, že se nevrátíme k roku 2016. Ale oba dva jsou v naprosto odlišné situaci,“ myslí si Wolff. Je totiž pravdou, že byl vztah mezi Rosbergem a Hamiltonem velmi vypjatý, zatímco nyní se zdá, že v týmu vládne uvolněná nálada. „Jsem si jistý. Promluvím si s nimi o tom, ale oni to už dobře ví…“

Sdílejte na:
Zavřít