Russell: Na juniory Red Bullu je vyvíjen příliš velký tlak

Russell: Na juniory Red Bullu je vyvíjen příliš velký tlak

Red Bull je známý tím, že jeho juniorský program je jedním z nejnáročnějších programů vůbec. George Russell rovněž patří do jedné z juniorek, avšak u Mercedesu prý nečelí tak extrémnímu tlaku.

Pilot, který úspěšně projde juniorským programem Red Bullu, je zpravidla velmi kvalitním závodníkem. Z líhně rakouského týmu je například také čtyřnásobný mistr světa a současný pilot Ferrari Sebastian Vettel nebo Daniel Ricciardo, který letos obléká overal Renaultu.

Ovšem kariéra spousty pilotů tohoto programu skončila s angažmá u Toro Rosso. George Russell, junior Mercedesu, se svých soupeřů zastává. Podle něj je na ně vyvíjený extrémně velký tlak, kvůli kterému dochází k větším množstvím chyb. Právě proto patřila italská stáj se sídlem ve Faenze v loňské sezóně k týmům, které měly na svém kontě mnoho nehod.

„Každý ví o tlaku, který je vyvíjen na piloty Red Bullu, proto je pochopitelné, proč pokaždé, když nasednou do auta, do toho dávají 120%,“ řekl pilot Williamsu.

Pod obrovským tlakem je tak pochopitelně i nováček Alex Albon, který tvrdě havaroval v posledním volném tréninku na Grand Prix Číny, kvůli čemuž musel vynechat kvalifikaci a startoval z boxů. Podal však velmi solidní výkon a dokázal se z chvostu startovního roštu probojovat až na poslední bodovanou pozici.

Největším katem u Rakušanů je týmový poradce Helmut Marko, který se nebojí své svěřence „setnout“ i na veřejnosti. „Je to brutální,“ hodnotí Russell.

U Stříbrných šípů nejsou na své juniory tak přísní. Brit dokonce prozradil, že po jeho prvním závodu ve Formuli 2, ve kterém boural, jej šéf Mercedesu Toto Wolff uklidňoval, místo toho, aby mu vyhrožoval, jak má ve zvyku vedení Red Bullu: „Toto mi řekl: ‚Hlavu vzhůru. Byl to první závod, sezóna je ještě dlouhá. Jen slib, že si v příštím závodě povedeš lépe. Když jsem vešel do kanceláře, čekal jsem, že mě vynadá.“

Jednadvacetiletý závodník nesouhlasí se zbytečným stresováním u Red Bullu, které se u pilotů logicky projeví posléze i na jejich výkonech. „Není důvod vyvíjet tlak na sebe samého, aby jste na někoho zapůsobili. Mým cílem je beztak vždycky dosáhnout toho nejlepšího. A když se mi to povede, jsem šťastný.“

I přes selhání v Číně Thajec tvrdí, že jeho kariéra zatím není v ohrožení. S názorem Russella souhlasí jen z části. „Už dříve jsem byl v juniorském týmu. Vloni jsem musel každý víkend závodit o kokpit, takže jsem na to zvyklý. Cítím se dobře a věřím si. S něčím takovým si hlavu nedělám.“

U Red Bullu ničí kariéry mladým pilotům

Praktiky stáje z Milton Keynes se nezamlouvají ani pilotovi Formule 2 Artjomu Markelowi, který by jejich juniorem být ani nechtěl a velmi tvrdě se obul do Marka: „Kdyby bylo po mém, v Toro Rossu bych ani nechtěl být. Znám Dr. Marka. Ničí kariéry mladým pilotům. To nemám zapotřebí.“ 

Rus naráží na negativní dopady na kariéru juniorů Red Bullu. Na spory uvnitř týmu doplatil Scott Speed či Jaime Alguersuari. 29letý Španěl pověsil již před několika lety helmu na hřebík a stal se DJem.

Markelowův rodák Kvjat pro změnu zažívá poměrně turbulentní kariéru, během níž byl nejprve povýšen z Toro Rosso do Red Bullu, aby byl posléze degradován zpět do Toro Rosso, zcela vyhozen z juniorského programu a následně zase přijat zpátky na místo po dalším juniorovi, kterého přijali a zase vyhodili, Brendonu Hartleym.

Nutno však podotknout, že přijmutí Kvjata byla spíše z nouze ctnost, protože jejich jediný potenciální kandidát na sedačku, Dan Ticktum, neměl dostatečný počet bodů pro zisk superlicence.

 

Sdílejte na:
Zavřít