Richard Bradley: Aston Martin se musí přes zimu zlepšit

Richard Bradley: Aston Martin se musí přes zimu zlepšit

Aston Martin v druhé polovině sezóny čelí velkým potížím, které by mohly vést k tomu, že v týmu budou padat hlavy, pokud se mu s novým monopostem v příští sezóně nepodaří získat zpět ztracené pozice.

O Aston Martinu a Fernandu Alonsovi se mluvilo v první polovině letošní sezóny, kdy Španěl se svým novým týmem získal v prvních osmi závodech šest pódií, včetně tří v úvodních závodech roku. Stáj byla nejbližším konkurentem Red Bullu s vozem, který se nápadně podobal RB19 a v jehož čele stál bývalý člen Red Bullu Dan Fallows. Aston Martin byl před začátkem poklesu výkonu na druhém místě v Poháru konstruktérů.

Zatímco stáje Mercedes, Ferrari a následně i McLaren postupně výrazně sílily, Aston Martin se vydal opačným směrem a začal ztrácet výkonnost. Po druhém místě v průběžném pořadí je tak stáj tři závody před koncem sezóny na pátém místě v Poháru konstruktérů, dvacet bodů za McLarenem.

Zástupce technického ředitele týmu Eric Blandin přiznal: „Aerodynamicky jsme byli vedeni našimi simulačními nástroji určitým směrem, ale šli jsme cestou, která byla prostě špatná.“

Aston Martin se to pokusil napravit změnami monopostu při Velké ceně USA, ale zatím žádné známky pokroku, alespoň zvenčí, nenastaly. Ani jeden z jezdců se v posledních dvou závodech neobjevil v první desítce v kvalifikaci. Sedmé místo Lance Strolla v USA bylo jejich jediným bodovým ziskem, protože v Mexiku museli oba jezdci ze závodu odstoupit.

Richard Bradley, vítěz Le Mans LMP2 z roku 2015, v podcastu On Track GP řekl: „Budou mít těžkou, přetěžkou zimu, jinak budou padat hlavy a myslím, že několik lidí dostane výpověď. Na druhou stranu, změny v příštím roce nejsou tak dramatické, takže lze těžko říct, kolik toho vlastně můžou změnit. Pokud jste se vydali cestou nějaké filozofie a úplně ji změníte, máte pak všechny problémy, ze kterých si musíte vzít ponaučení. Pokud svůj koncept nezměnili a jsou v této fázi takhle špatní, jsou v docela velkých problémech.“

Bradley se domnívá, že současné trápení Aston Martinu bude pokračovat v příštím závodě v Brazílii, kde bude opět testováno chlazení vozu AMR23.

„Po Mexiku je Brazílie dalším okruhem, který je ve vyšší nadmořské výšce, takže pokud to mělo něco společného s chlazením, budou mít velké problémy. V Brazílii je také mnohem nižší průměrná rychlost, což znamená mnohem méně chlazení. Takže by mě ani nepřekvapilo, kdyby měli dvojnásobné DNF i příští víkend,“ dodal Richard Bradley.

Sdílejte na:
Zavřít