Pro Audi je klíčová výkonost jezdce. Má Schumacher šanci?

Pro Audi je klíčová výkonost jezdce. Má Schumacher šanci?

Mick Schumacher sice přišel o místo u Haasu, ale našel nové útočiště u Mercedesu, kde bude plnit funkci rezervního jezdce. Jeho jméno je ovšem spojováno s Audi. Němci oficiálně vstoupí do formule 1 v roce 2026.

Audi se netají tím, že by chtělo posadit do jednoho auta Němce a ve hře je právě syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera, pro nějž by bylo snem stát se továrním jezdcem. Třešničkou na dortu by pak samozřejmě byl fakt, že by se tak stalo v „domácím“ týmu.

„Audi by dávalo smysl. Pro Micka i pro Audi,“ je přesvědčen Mickův strýc Ralf Schumacher, s čímž nepřímo souhlasí šéf Audi Adam Baker, který dohlíží na projekt formule 1: „Německý pilot by byl samozřejmě atraktivní, ale pro nás je prioritou výkonost jezdce.“ Zároveň ale zdůrazňuje, že pro dělání konkrténích plánů je ještě příliš brzy, jelikož rok 2026 je „daleko“.

K dispozici bude ale od příštího roku mnohem více jezdců, jelikož příští rok vyprší smlouva Lewisovi Hamiltonovi, Landu Norrisovi, Nyckovi de Vriesovi, Júkimu Cunodovi, Kuan-jü Čouovi a o rok později budou volnými hráči Charels Leclerc, Carlos Sainz, Sergio Pérez, Esteban Ocon a Oscar Piastri.

„Nemluvíme ani o roku 2024. Takže těžko říci, jak se trh s jezdci vyvine pro rok 2026,“ připomíná Baker v rozhovoru pro agenturu dpa.

První dva roky budou náročné

Stáj z Ingolstadtu zůstává při zemi a je jim jasné, že ze začátku to nebude procházka růžovým sadem. „Musíte být realističtí. První a druhý rok může být náročný. Ale je to těžké předovídat.“

„Upsali jsme se pro období od roku 2026 až 2030. Chceme být schopni po třech letech bojovat o vítězství. Když odvedete dobrou práci, bude šance, že budeme hned v roce 2026 vpředu.“

Avšak v roce 2026 vejdou v platnost nová pravidla, čímž by se mohlo startovní pole přiblížit k sobě. Poslední úpravy dopomohly zejména vypjatému boji ve středu pole, ale také na čele. Do karet by jim také mohl hrát fakt, že byl zaveden rozpočtový strop.

„Tlak zvenku je hmatatelný, což jsme také čekali. Jsme si vědomi velikosti této výzvy. Již nyní můžeme předvídat, co musíme udělat, abychom byli úspěšní v roce 2026. Proto je tlak, který na sebe u Audi interně vyvíjíme, stejně tak velký,“ uzavřel Baker.

Sdílejte na:
Zavřít