Preview VC Miami: V přístavu bude konečně reálná voda

Preview VC Miami: V přístavu bude konečně reálná voda

Formule 1 absolvuje první zastávkou za „velkou louží“, a to v Miami. Loňská premiéra nepřinesla bůh ví jaký závodní šlágr, ale ani to nebylo fiasko. Pravděpodobně největším tématem paradoxně nebyla samotná akce na trati, ale umělá voda v přístavu. To by se tento víkend mělo částečně změnit. Do ulic Miami jede jako favorit opět Red Bull, ale mezi jeho jezdci je to velmi vyrovnané.

Miami je 11 lokací v Americe, která hostí závod formule 1. V roce 2018 byly odhaleny plány na zbrusu novou trať v USA, přičemž premiéra byla naplánována na rok 2019. Nicméně po komplikacích s plány na výstavbu Port Miami se přesunula výstavba k Hard Rock Stadium, kde se mělo poprvé závodit v roce 2020. Došlo však k dalšímu odkladu a do Miami se tedy podívala královna motorsportu až v roce 2022.

Premiéru v ulicích největšího města v jihovýchodní části Floridy a druhém největším v celém státě ovládl Max Verstappen před duem Ferrari Chalresem Leclercem a Carlosem Sainzem. Jinak poměrně nezáživný závod „okořenila“ velká nehoda mezi Landem Norrisem a Pierrem Gaslym, když Francouz vyjížděl z boxů. Krátce před koncem závodu sestřelil Sebastian Vettel svého krajana Micka Schumachera.

Vzhledem k tomu, že se Miami hned týden po sprintovém víkendu v Baku, tak se jedná o první double header sezony s osmihodinovým časovým posunem.

Kosmetické úpravy trati i přístavu

Okruh je dočasný, jelikož se jedná o závod v ulicích města. Miami International Autodrome je 5,41 km dlouhá dráha čítající celkem 19 zatáček. Po první zatáčce následuje nespočet dlouhých, táhlých zatáček.

Možnost pro předjíždění mají jezdci zejména při nájezdu do 11. zatáčky. Kromě toho se potýkají se změnami nadmořské výšky, a to především mezi zatáčkami 13 a 16, kde je nerovný terén. A  šikana naopak vede do kopce a na výjezdu dojde ke klesání. Dále obsahuje tři rovinky, přičemž druhá rovinka vede přes 203. ulici, na níž navazuje vlásenka ze zatáček 17, 18 a 19. DRS bude možné aktivovat třikrát. Na plný plyn se pojede přibližně 58 procent kola, přičemž závod je vypsán na 57 okruhů.

Miami_Circuit.png

Trať má nový povrch, který má dopomoci lepšímu přítlaku a zlepšit závodění. Ovšem opotřebení pneumatik je velkou neznámou. Data budou získávat technikové Pirelli až ve středu před začátkem závodního víkendu.

Italové nominovali pro Velkou cenu Miami specifikace C2-c4, jelikož bude mít trať relativně vysoké teploty, tak aby i ta nejměkčí sada měla aspoň nějakou trvanlivost.

Po velké kritice falešného přístavu se pořadatelé rozhodli udělat reálný přístav s reálnou vodou, kde bude několik lodí, ze kterého budou moci VIP hosté závod sledovat.

Kdo s koho

Do Miami jede jako lídr Vestappen, ale jeho týmový kolega Sergio Pérez díky dvojitému vítězství v ulicích Baku (sprint a velká cena) stáhnul ztrátu na pouhých šest bodů. Stejně tak Ferrari pomalu dohání třetí Mercedes. McLaren se po posledních dvou poměrně vydařených závodech posunul v Poháru konstruktérů na pátou příčku. Naopak rapidní zhoršení formy zaznamenal Haas a Williams. Zejména americká stáj svým soupeřům nestíhá.

Pátek 3.5. 1. trénink 20:00-21:00
2. trénink 23:30-00:30
Sobota 4.5 3. trénink 18:30-19:30
kvalifikace 22:00-23:00
Neděle 5.5. závod 21:30

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)
Sdílejte na:
Zavřít