Pravidla MotoGP by mohla být příkladem pro F1

Pravidla MotoGP by mohla být příkladem pro F1

MotoGP je v posledních letech velmi napínavým šampionátem, ve kterém o vítězství bojuje vícero značek. Za vše můžou rozsáhlé změny pravidel, které sjednotily startovní pole. Podle některých lidí z paddocku F1 by mohla královna motorsportu uvažovat o něčem podobném.

V současné F1 zažíváme extrémní dominanci nejlepších tří týmů. Bodový rozdíl mezi třetím Red Bullem a čtvrtým McLarenem je po šesti závodech letošní sezóny 80 bodů. Fanoušci a někteří představitelé apelují na změnu pravidel.

MotoGP omezila dominantní značky (v posledních několika letech se jednalo o Hondu a Yamahu) tak, že zrušila některá pravidla pro výrobce, kteří nedosahují dobrých výsledků. Tato zrušená pravidla umožňují výrobcům například neomezené testování nebo možnost více vyvíjet.

Revoluce pravidel přinesla sportu úspěch. Díky ústupkům se například Suzuki dokázala dostat do boje o titul, letos má již dvě pódiová umístění, mezi nimiž je i vítězství Álexe Rinse z GP USA.

Úspěch těchto regulí donutil některé osobnosti ze světa F1 přemýšlet. Mezi nimi je například Carlos Sainz z McLarenu.

„Znám Carmela (Ezpeletu, ředitele Dorny – pozn. red.) velmi dobře. Několikrát jsem s ním mluvil o tom, čeho dosáhl a jak reagovali výrobci poté, co začal měnit pravidla, jako například jednotné řídící jednotky atd.“

„Prvním feedbackem byla skepse předních týmů, ale nyní si myslím, že jsou spokojenější než kdy dřív, protože stále vyhrávají, dokonce více, ale bojují s větším počtem lidí než v minulých letech,“ prozradil španělský závodník.

„To činí výrobce a celou značku silnější, protože bojují proti jiným značkám. Je to pro nás dobrý příklad a rozhodně bych něco podobného v budoucnu uvítal i ve Formuli 1.“

„Formule 1 se od MotoGP liší, ale já věřím, že se nám do budoucna podaří udělat tenhle sport závislejším na závodním jezdci, ne na tom, jestli závodí pro Mercedes nebo ne,“ zakončil Sainz.

Technický ředitel týmu Racing Point Andy Green se nechal slyšet, že pro zlepšení závodění ve je potřeba víc než jen úprava technických pravidel.

„Myslím si, že je potřeba se na to podívat a nemyslím si, že problém, který jste tu popsali, se dá vyřešit pouze změnou technických pravidel,“ oznámil Green.

„Nestačí jen umožnit týmům závodit blíže za sebou. V takovém případě skončíte se stejným vláčkem, akorát více natěsnaným k sobě. Podle mě je potřeba přezkoumat sportovní regule, pokud chceme zlepšit závodění.“

Krátký sestřih prvního závodu letošní sezóny v Kataru – vítězem je Andrea Dovizioso na Ducati, druhý skončil Marc Márquez na Hondě a třetí dojel do cíle Cal Crutchlow na téže motorce
Sdílejte na:
Zavřít