Nejlepší strategie pro závod podle Pirelli

Nejlepší strategie pro závod podle Pirelli

Italský dodavatel pneumatik Pirelli zveřejnilo predikce ohledně nejrychlejších strategií pro závod ve Španělsku.

Pirelli do Španělska přivezlo nejtvrdší směsi pneumatik, a to konkrétně C1, C2 a C3. Prvních devět pilotů startuje na měkké sadě včetně Daniela Ricciarda, který dostal penalizaci v minulém závodě. Zbytek startovního pole si může vybrat. Závod má 66 kol.

„Nejrychlejší na papíře je dvouzastávková strategie. Startovat na měkké směsi a odkroužit 22 kol, další stint na měkké sadě po 23 kol a následně střední pneumatiky do konce závodu,“ uvedlo Pirelli.

Nicméně italský výrobce pneumatik upozornil na to, že týmy se budou snažit mířit na jednu zastávku v boxech, protože se v Barceloně špatně předjíždí.

„Teoreticky nejrychlejší jednazastávková strategie je, že pilot odstartuje na měkké směsi a odjede na ní 27 kol (bude se muset o své pneumatiky pečlivě starat) a následně nasadí tvrdé pneumatiky až do konce závodu.“¨

„Méně výhodná strategie, která je v celku podobná všem ostatním strategiím, je start na pneumatikách střední tvrdosti a odjet na nich 30 kol a následně použít tvrdou směs na zbylých 36 kol. Nicméně nikdo z top 10 pilotů tuhle strategii nebude moct vyzkoušet,“ dodalo Pirelli.

Sdílejte na:
Zavřít