Na Silverstonu zvítězil Verstappen před Norrisem

Na Silverstonu zvítězil Verstappen před Norrisem

Závod na Silverstone ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Lewis Hamilton. McLaren se na domácím okruhu poprvé dostal na stupně vítězů od roku 2010.

Start měl lepší Lando Norris, který se dostal do vedení před Maxe Verstappena.  Nizozemec se musel dokonce bránit před Oscarem Piastrim v prvním kole.

Během prvních čtyř kol si Lando Norris na chvíli vybudoval náskok přes jednu sekundu, ale pak Max Verstappen začal stahovat vedoucí McLaren a v 5. kole si přebral vedení zpátky. Další souboj se odehrával o čtvrtou pozici, kdy se musel bránit Charles Leclerc před Georgem Russellem.

Sergio Pérez na konci 5. kola byl na pouhém čtrnáctém místě a nepostupoval tak rychle polem, jak se od něj očekávalo. V 7. kole se k radosti domácích fanoušků dostal na sedmou pozici Lewis Hamilton před Fernanda Alonsa. První trojice Verstappen – Norris – Piastri postupně odjížděla zbytku pole.

Na konci 9. kola zajel do boxů Esteban Ocon a odstoupil kvůli hydralickým problémům ze závodu.

Postupně týmy kolem 11. kola začaly hlásit jednotlivým jezdcům, že očekávají lehký déšť. V 15. kole spadlo pár kapek deště. Na konci 18. kola zajel do boxů Charles Leclerc, obul bílé pneumatiky a vrátil se na dvanáctou pozici.

Na konci 26. kola zamířil do boxů Carlos Sainz, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na dvanáctou pozici. Otázkou bylo, jak tyto bílé pneumatiky se rychle zahřejí do provozního okna, protože Charles Leclerc neměl zrovna oslnivé tempo. Ostatní se snažili co nejvíce natáhnout stint na středně tvrdých pneumatikách.

Až na konci 28. kola byl u svých mechaniků George Russell, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se za Charlese Leclerca na devátou pozici. O kolo později byl v boxech Oscar Piastri, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici.

V 31. kole se prohnal kolem Charlese Leclerca George Russell a Brit se posunul na osmou pozici. Ve 33. kole odešla pohonná jednotka Kevinu Magnussenovi, monopost Haasu byl odstaven na rovince a byl aktivován virtuální safety car. Do boxů zamířil Charles Leclerc a obul znova středně tvrdou sadu pneumatik, propadl se na desátou pozici. Na konci 33. kola byl poslán na trať safety car. Max Verstappen obul červenou sadu pneumatik, Lando Norris tvrdou sadu pneumatik, Lewis Hamilton nejměkčí sadu pneumatik

Pořadí za safety carem vypadalo: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Alonso, Sainz, Pérez, Albon, Leclerc. Až na konci 38. kola zajel do boxů safety car a závod byl restartován. Nizozemec si okamžitě vybudoval náskok na druhého Lando Norrise, který se musel bránit Mercedesu Lewise Hamiltona. Na začátku 44. kola během 4 zatáček se propadl Carlos Sainz o 4 pozici na deáté místo.

Ve 46. kole Pierre Gasly se propadl na konec pole kvůli kolizi s Lancem Strollem. Kanaďan poškodil francouzskému pilotovi zadní zavěšení a Alpine tak bude mít dvojité DNF v tomto závodě. Lance Stroll za tento incident dostal penalizaci v podobě 5 sekund.

V posledním kole probíhal boj mezi Alexem Albonem a Charlesem Leclercem o osmou pozici. Williams nakonec dojel před Ferrari.

Vítězem závodu se stal Max Verstappen.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:25:16.938
2 Lando Norris MCLAREN +3.798s
3 Lewis Hamilton MERCEDES +6.783s
4 Oscar Piastri MCLAREN +7.776s
5 George Russell MERCEDES +11.206s
6 Sergio Pérez RED BULL +12.882s
7 Fernando Alonso ASTON MARTIN +17.193s
8 Alexander Albon WILLIAMS +17.878s
9 Charles Leclerc FERRARI +18.689s
10 Carlos Sainz FERRARI +19.448s
11 Logan Sargeant WILLIAMS +23.632s
12 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +25.830s
13 Nico Hülkenberg HAAS +26.663s
14 Lance Stroll ASTON MARTIN +27.483s
15 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +29.820s
16 Júki Cunoda ALPHATAURI +31.225s
17 Nyck De Vries ALPHATAURI +33.128s
18 Pierre Gasly ALPINE DNF
NC Kevin Magnussen HAAS DNF
NC Esteban Ocon ALPINE DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →