Inženýr Mercedesu vyzdvihuje jedinečnou přednost Hamiltona

Inženýr Mercedesu vyzdvihuje jedinečnou přednost Hamiltona

Traťový ředitel vývoje Andrew Shovlin řekl, že největší předností Lewise Hamiltona je jeho schopnost vyrovnat se s porážkou. Podle něj je v tomto aspektu Brit silnější než mnoho jiných jezdců.

Hamilton si během éry turbohybridních motorů V6 udržel bezprecedentní úroveň úspěchu a přidal šest šest titulů mistra světa k tomu, který získal s McLarenem v roce 2008. Tím vyrovnal dosavadní rekord sedmi mistrovských titulů Michaela Schumachera.

Brit dokonce překonal legendárního Němce v počtu vyhraných závodů, který činil 91 vítězství. Stalo se tak v roce 2020 a v následující sezóně vylepšil svůj rekord na neuvěřitelných 103 závodních triumfů.

Navzdory všem rekordům, kterých Hamilton během své kariéry dosáhl, se Shovlin domnívá, že nejlepší vlastností britského závodníka je jeho schopnost obdivuhodně reagovat na porážku. V tom je Brit podle něj lepší než většina ostatních.

„Nemůžete chtít po Lewisovi, aby byl šťastný, když prohraje závod. Takhle to nefunguje, ale porážku přijímá opravdu dobře, když chcete, aby se někdo vrátil a vyhrál znovu,“ byl Shovlin citován v DailyMail poté, co se vyjádřil pro BBC.

„Ve skutečnosti umí prohrávat lépe než většina těch, které jsem kdy viděl, protože precizně pracuje, aby pochopil, co potřebuje udělat, aby byl lepší v tom, kde nevyužil příležitosti. Neužívá si to, ale je to o výsledku v dalším závodě ne o tom, jestli se směje nebo jestli dává hezký rozhovor.“

Shovlin dále ocenil Hamiltonovo odhodlání v zákulisí, kde se snaží neustále zlepšovat ve svém „řemeslu“ i v posledních fázích své kariéry.

Traťový šéf Mercedesu to považuje za jeden z hlavních důvodů, proč se sedminásobný šampion neustále drží na vrcholu a proč je pro jeho soupeře čím dál těžší ho porazit.

„Lewis má přirozený talent, ale jeho pracovní morálka a schopnost neustále se rozvíjet a zlepšovat znamená pro soupeře, kteří se ho snaží porazit, že je tak trochu pohyblivým cílem,“ pokračoval.

„Lewis je na tom teď tak, že má jen málo špatných dnů, které jsou navíc daleko od sebe, a dokonce i ve špatných dnech je stejně dobrý jako ostatní. To je to, co ho přivedlo na úroveň, na které je. Je to konzistence. A když je ve své nejlepší formě, je jeho úroveň prostě fenomenální.“

Hamiltonovo odhodlání bylo jistě několikrát testováno během náročné sezóny 2022, kdy měl Mercedes problém se díky novým technickým předpisům dostat do bojů o vítězství. Ve snaze pomoci inženýrům s problémovým monopostem W13 Hamilton často prováděl různé experimenty s nastavením auta. Často to bylo na úkor jeho osobního výkonu, když například v Saudské Arábii skončil hned po první části kvalifikace. To se stalo poprvé od roku 2009.

Nakonec jeho snaha přinesla své ovoce, protože série Mercedesu bez vítězství skončila v předposledním závodě v Brazílii. Naneštěstí pro sedminásobného šampiona to byl jeho týmový kolega George Russell, který vybojoval první místo v sobotním sprintu i v nedělním hlavním závodě. To znamenalo, že se Hamilton musel poprvé ve své kariéře obejít bez jediného vítězství v sezóně.

Čas ukáže, zda Hamiltonova práce umožní Mercedesu vrátit se do podobné pozice, na kterou byl poslední roky zvyklý, a zda tým z Brackley dokáže Brita vybavit monopostem, ve kterém by mohl opět vyzvat Maxe Verstappena a Red Bull na souboj o titul, který jsme zažili v sezóně 2021.

Sdílejte na:
Zavřít