Mercedes přiznává strategickou chybu v závodě v Džiddě

Mercedes přiznává strategickou chybu v závodě v Džiddě

Technický ředitel Mercedesu Andrew Shovlin zhodnotil strategii týmu během Velké ceny Saúdské Arábie. V Džiddě se jim nepovedla strategie s Lewisem Hamitonem poté, co ho nezavolali do boxů, když vyjelo safety car.

Na začátku závodu v Džiddě vyjelo safety car poté, co Lance Stroll těžce narazil do svodidel. Zatímco většina jezdců včetně George Russella zajela do boxů, Lewis Hamilton zůstal mimo trať, aby neztratil svou pozici. Mercedes doufal, že další incident zastaví závod, aby mohl s Hamiltonem provést výhodnou zastávku v boxech, ale od zelené vlajky se jelo bez přerušení až do konce.

Hamilton měl nakonec s vozem W15 problémy ve vysokorychlostních zatáčkách a po zastávce v boxech, která nebyla taková, v jakou tým doufal, skončil devátý. Před ním dojel debutant Oliver Bearman, zatímco Russell dojel pátý.

Andrew Shovlin, známý také jako „Shov“, v rozhovoru pro oficiální kanál Mercedesu na YouTube při hodnocení závodu uvedl, že tým měl Hamiltona zavolat do boxů při safety caru. „S odstupem času ano, měli jsme to udělat,“ řekl. „Ale v tu chvíli jsme nevěděli, jestli nedojde k dalšímu incidentu. A další věc, kterou jsme nevěděli, bylo, jak odolné budou pneumatiky. Ale ten safety car, který přistál kolem sedmého kola, to bylo přesně v okamžiku, kdy jsme se rozhodovali, jestli přijedeme s oběma auty, nebo ne. Kdyby to bylo osmé kolo deváté kolo, tak bychom to asi udělali.“

„Nevýhodou je, že kdybyste byl Lewisem jakožto tím autem vzadu, museli byste si vytvořit mezeru a to nemůžete. Nemůžete jen tak vytlačit lidi zpět na trať, když je safety car. Samozřejmě vás nemohou předjíždět, protože by dostali trest za překážení,“ dodal.

„Takže když by byl George v boxu, Lewis by musel počkat. Také máte auta, která přijíždějí do boxového uličky, kde, když je kolona aut, která se snaží co nejrychleji z boxu vyjet, nemůžeme George pustit a Lewis ať tam uvízne. A my jsme prostě cítili, že by ztratil čas. Nicméně jsme se také kryli tím, že pokud by později v závodě nastal další safety car, mohl by z toho těžit. Takže jak jsem řekl, kdybychom věděli, co se stane, určitě bychom je do boxu zavolali oba. Pro Lewise by to bylo správné. Ale stalo se to přesně v tom okamžiku závodu, kdy bychom zavolali jen jednoho a pak o dvě kola později bychom je zavolali oba.“

Sdílejte na:
Zavřít