Hamilton: Nevěřil jsem, že budeme špičce tak blízko

Hamilton: Nevěřil jsem, že budeme špičce tak blízko

Mercedes je v Singapuru jedním z favoritů, což dokazoval po celý víkend především Hamilton, který měl letos poprvé na dostřel start z prvního místa. Rozhodlo 54 tisícin.

Na okruhu Marina Bay se schyluje k parádnímu „trojboji“ mezi Mercedesem, Red Bullem a Ferrari. Již v prvním tréninku Lewis Hamilton ukázal, že se tentokrát musí počítat i se Stříbrnými šípy, když zajel absolutně nejrychlejší čas. Kromě posledního propršeného tréninku se pohyboval v nejlepší šestce.

Také v kvalifikaci potvrdil sílu W13, když v první části ztratil na vedoucího Maxe Verstappena 0,1 vteřiny, v prostředním segmentu prozměnu na prvního Leclerca tři desetiny a v rozstřelu o pole position TOP3 – Leclerca, Sergia Péreze a právě jeho dělilo pouhých 54 tisícin.

„Opravdu? Letos jsem ještě nebyl mezi nejlepší trojkou v kvalifikaci? To jsem nevěděl,“  diví se britský závodník, který startoval nejlépe ze čtvrtého místa – v Kanadě, Francii, Belgii a Nizozemsku a pole position naposledy získal minulý rok v Saúdské Arábii. „Bylo to neuvěřitelně těsné, jsem nadšený. Měli jsme opravdu skvělý trénink, vůz seděl mnohem lépe než v pátek. Měl jsem čistou kvalifikaci, což je na tomto okruhu velmi důležité.“

V sezoně 2018 dokázal sedminásobný mistr světa vytáhnout z rukávu naprosto famózní kolo, které bylo o více jak tři desetiny rychlejší než to Verstappenovo. Také dnes čekal, že se mu povede něco podobného, ale auto na to zkrátka nemělo a navíc po relativně velké ztrátě v závěrečných volných jízdách se držel s predikcemi zpět.

„Před víkendem jsem si nemyslel, že tady budeme špičce tak blízko. Vždycky jsme ale byli vpředu, toto místo nám nespadlo jen tak do klína. Doufal jsem v zázračné kolo jako v roce 2018, to však není s tímto autem možné. Nicméně, můžeme být hrdí na to, jak jsme se tady poprali. Protože v kvalifikaci pro mě bylo mnoho neznámých – počínaje pneumatikami. Ve třetím volném tréninku jsme byli téměř půl vteřiny pozadu, a já z toho vycházel, že to tak bude i v kvalifikaci.“

Opak byl ale pravdou. Pole position mu pretekla mezi prsty. Je si však dobře vědom, kde o ni přišel: „Pak jsem cítl, že máme dobrou rychlost a mě proletělo hlavou – možná to bude můj den! V 16. zatáčce jsem udělal v mém nejlepším kole malou chybu, ale nevím, zda to nakonec udělalo nějaký rozdíl.“

 

Wolff: Probrždění stálo Hamiltona první místo, Russell měl problémy s brzdami

Šéf stáje Toto Wolff přibližje, o jakou chybu se jednalo: „Lewis byl dneska blízko, chybělo mu pět setin. Bohužel v 16. zatáčce lehce probrzdil, kvůli čemuž ztratil rychlost. Přesto téměř získal pole position, byl to skvělý výkon.“

Zatímco na druhé straně se neslavilo. George Russell totiž vypadl už ve druhé části kvalifikace, odstartuje 11. Jaký byl důvod? „George měl problémy s brzdami, takže bohužel neměl ten správný materiál zapojit se do boje. Teď musíme zjistit příčinu,“ vysvětluje Rakušan, jehož slova cituje portál speedweek.com.

Mercedes přicestoval do Singapuru s optimistickými vyhlídkami na dobré výsledky. Wolff si pochvaluje zejména to, že W13 rozumí čím dál lépe, což jim pomůže při vývoji pro další ročníky.

„Doufali jsme, že bude víkend probíhat dobře, protože naše simulace to tak předpovídaly. To dokazuje, že se naše chápání auta zlepšuje. Celkově se posouváme správným směrem. Především, co se týká práce pro nadcházející roky. Snad budeme moci bojovat v závodě o vítězství, ale nemusíme si klást příliš velká očekávání. Koneckonců jde o to využít co nejépe šance, které se nám v závodě nabídnou,“ dodal.

Sdílejte na:
Zavřít