FIA zamítla žádost o přezkoumání Sainzovy penalizace

FIA zamítla žádost o přezkoumání Sainzovy penalizace

Sportovní komisaři zamítli odvolání týmu Ferrari na přezkoumání časové penalizace Carlose Sainze, kterou získal po kolizi v závěrečném restartu VC Austrálie. Výsledky se tak nemění a Španěl zůstává mimo bodované příčky.

Ani odvolání po zrušení časové penalizace, kterou Carlos Sainz získal na VC Austrálie po kolizi s Fernandem Alonsem při chaotickém restartu závodu, nestačilo a pětisekundový trest Španělovi zůstává i nadále. Díky ní tak ze čtvrtého místa spadl na nebodované příčky.

Ferrari řádně předložilo právo na přezkoumání penalizace, jak je v pravidlech povoleno, a v úterý se uskutečnilo virtuální slyšení, aby bylo možné posoudit žádost týmu.

Aby bylo slyšení vůbec znovu otevřeno, muselo Ferrari předložit významné, nové a relevantní informace, které v té době nebyly k dispozici.

Sportovní komisaři přesto dospěli k závěru, že tak neučinili, a proto přezkoumání bylo zamítnuto. Znamená to tedy, že konečné pořadí závodu zůstává stejné.

Ferrari prezentovalo nejen telemetrii z incidentu, ale také výpovědi svědků a dalších pilotů. To však nebylo považováno za relevantní.

„Považovali jsme za zbytečné vyslechnout Sainze nebo ostatní jezdce, abychom rozhodli, že za kolizi nese plnou vinu,“ stálo v prohlášení.

„Rozhodnutí, které my a další sportovní komisaři běžně přijímáme a jsme povzbuzeni přijmout, když je jasná příčina kolize a je potřeba co nejrychleji udělit časové penalizace.“

Ve vysvětlení, proč nebyla telemetrie považována za novou či relevantní, komisaři napsali: „Komisaři mají přístup ke značnému množství telemetrických dat. Měli jsme také možnost k takovým údajům přistupovat. Telemetrická data uvedená v Petici jsou přinejlepším nejednoznačná a podle našeho názoru Sainze neospravedlňovala, ale ve skutečnosti potvrdila naše rozhodnutí, že za srážku nese plnou vinu.“

„Říkal, že brzdil prudčeji, ale nemohl zastavit auto kvůli studeným pneumatikám. Dále uvádí, že pomalé formační kolo přispělo ke studeným pneumatikám.“

„Jsou to dva krátké body. Za prvé, i když je to pravda, prezentace telemetrie ukazující jeho brzdný bod není významným novým prvkem pro účely čl. 14. Zadruhé, podmínky na trati a pneumatiky byly něco, co každý závodník musel vzít v úvahu a přizpůsobit se. Když se při závodě s plynem snažil brzdit pozdě, přijal riziko, že jako řidič ztratí kontrolu nad svým vozem. V tomto případě se toto riziko naplnilo s následkem kolize, za kterou následuje penalizace.“

Sdílejte na:
Zavřít