Ferrari nesouhlasí s dalším snížením rozpočtového stropu

Ferrari nesouhlasí s dalším snížením rozpočtového stropu

Ferrari nebude souhlasit s dalším snižováním rozpočtového stropu v reakci na následky pandemické krize. Rozchází se tak názorově například s McLarenem, bývalí rivalové italského týmu by byli ochotni přijmout rozpočet v hodnotě 100 milionů dolarů.

FIA a vedení F1 vedou s týmy konstruktivní diskusi o případném snižování rozpočtového stropu, který vejde v platnost příští rok. Původní maximální částkou mělo být 175 milionů dolarů na rok.

Kvůli současné krizi je ale tato hodnota příliš vysoká. Jedním z návrhů bylo snížit rozpočtový strop na 150 milionů dolarů. Minulý týden byly představeny další návrhy, které mluví o ještě radikálnějším snižování, velké týmy s nimi ale nesouhlasí – musely by začít propouštět své zaměstnance.

Padl návrh snížit strop na 145 milionů dolarů za rok, v roce 2022 pak nadále snižovat na 130 milionů dolarů. Návrh ale nebyl podpořen.

Šéf Ferrari Mattia Binotto je ochoten připustit minimálně 145 milionů dolarů. Níže podle něj Ferrari nepůjde a případné zavedení změn by mohlo vyústit až k odchodu italské značky z F1.

„Úroveň 145 milionů dolarů je novým požadavkem oproti tomu z minulého června,“ prozradil Binotto v rozhovoru pro britské noviny Guardian.

„(Pokud by se nadále snižovalo), neobešlo by se to bez signifikantních ztrát, především mezi zaměstnanci. Neradi bychom, aby se strop nadále snižoval, nechceme dojít do bodu, kdy budeme nuceni přehodnotit naši závodnickou DNA.“

Ferrari je zastáncem dvojího finančního stropu. Továrním týmům nebo dodavatelským týmům by mělo být umožněno navýšit finanční strop oproti ostatním týmům. S tímto návrhem razantně nesouhlasí např. McLaren. Tým z Wokingu je dokonce pro rozpočtový strop o hodnotě 100 milionů dolarů ročně, přičemž uvádí, že jakákoliv vyšší částka může ohrozit existenci nejednoho týmu.

Binotto uvádí, že jedním ze způsobů, jak pomoci malým týmům, je prodej zákaznických aut. S tímto návrhem souhlasí i Red Bull.

„Pokud by to zašlo takhle daleko a existence některých týmů by byla ohrožena, bylo by Ferrari tomuto návrhu otevřené,“ řekl Binotto. „Nejedná se o žádnou ‚svatokrádež‘, v historii F1 zákaznické týmy existovaly a dnes se to děje také, například v MotoGP.“

Binotto by nerad, aby byla učiněna zbrklá rozhodnutí. Vedení F1 by mělo zachovat klid a činit jednoznačná rozhodnutí.

„Není to jednoduché a jednoznačné, pokud budeme strukturální změny zavádět jen a pouze lineárním snižováním rozpočtů.“

„Jsme si vědomi, že nejen F1, ale celý svět prochází kvůli pandemii covidu-19 velmi složitým obdobím. Nicméně teď není vhodná doba na spěšná rozhodnutí, jelikož hrozí, že budou vyřčena bez náležitého zhodnocení následků.“

Sdílejte na:
Zavřít