Chaotický závod v Německu vyhrál Verstappen

Chaotický závod v Německu vyhrál Verstappen

V Německu vyhrál Max Verstappen, druhý skončil Sebastian Vettel a na třetím místě se umístil Daniil Kvjat. Chaotický závod ovlivnilo počasí a několik výjezdů safety caru. Závod nedokončilo mnoho jezdců včetně Charlese Leclerca a Valtteriho Bottase. Lewis Hamilton dojel až jedenáctý.

Předpověď počasí byla správná – mokré podmínky. Teplota trati 26°C a teplota vzduchu 21°C.

Přehled sad pneumatik, které měli jezdci k dispozici.

Závod za mokrých podmínek jsme viděli poprvé v letošní sezóně. Ted Kravitz vyjádřil pocity mnoha fanoušků.

Zahřívací kolo se odjelo za safety carem. Protože byl závod prohlášen za mokrý, jezdci neměli povinnost použít dvě různé sady pneumatik.

Nakonec se odjela tři další kola za safety carem. Až následně se jezdci seřadili na startovní rovince. Závod byl odstartován a zkrácen na 64 kol.

Maxi Verstappenovi se nepovedl start a propadl se o dvě místa. Jezdci Mercedesu se dostali na první dvě pozice. Piloti byli velice opatrní během prvního kola.

Ve třetím kole dostal smyk Sergio Pérez a narazil do zdi, safety car se poprvé v závodě ukázal na trati.

Sebastian Vettel okamžitě zamířil do boxů a přezul na přechodné pneumatiky. V dalším kole zamířili do boxů Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Charles Leclerc, Max Verstappen a mnoho dalších pilotů. Ferrari ovšem vypustilo Monačana do cesty monopostu Haasu a komisaři incident prošetřovali.

V pátém kole safety car zamířil do boxů.

Na trati bylo několik soubojů.

Kevin Magnussen v devátém kole zamířil ke svých mechanikům a jako poslední pilot přezul na přechodné pneumatiky. V desátém kole začala vysychat trať, ale Lewis Hamilton dostal rádiem informaci, že by se měl znovu objevit déšť v zatáčce číslo jedna.

Ve třináctém kole měl namále Charles Leclerc.

Monačan nakonec nebyl potrestán, Ferrari dostalo peněžní pokutu. Daniel Ricciardo skončil v 15. kole, měl problém s pohonnou jednotkou, virtuální safety car byl aktivován.

Charles Leclerc podruhé v boxech, dostal znovu přechodné pneumatiky, ale zastávka byla o trochu delší. V 17. kole ředitelství závodu povolilo DRS. V devatenáctém kole Carlos Sainz dostal smyk v poslední zatáčce, naštěstí mohl pokračovat.

Ve 22. kole se v pitlane znovu rozpršelo. Haas ve 23. kole riskoval a nasadil Kevinu Magnussenovi suché pneumatiky, konkrétně měkkou sadu.

V dalším kole ho následoval Sebastian Vettel, nasadil měkké pneumatiky. Max Verstappen zamířil ve 26. kole do boxů a Red Bull mu nazul středně tvrdou sadu pneumatik. Valtteri Bottas o kolo později zamířil taky do boxů a nasadil středně tvrdé pneumatiky. Mezitím Max Verstappen dostal smyk a nadával svému týmu, proč mu nasadili tyto pneumatiky. Ve 28. kole odstavil svůj vůz Lando Norris a byl znovu aktivován virtuální safety car.

V boxech se okamžitě objevil Charles Leclerc, nasadil měkké pneumatiky a dostal se na druhou pozici před Valtteriho Bottase.

Ve 29. kole byl v boxech i Lewis Hamilton, virtuální safety car byl deaktivován. Charles Leclerc havaroval v poslední zatáčce a skončil v závodě. Safety car znovu na trati.

Sebastian Vettel se objevil v boxech a přezul na přechodné pneumatiky. Lewis Hamilton havaroval ve 30. kole ve stejném místě jako Charles Leclerc, ale dokázal pokračovat, jel okamžitě do boxů, ale měl poškozené přední křídlo. Mechanici panikařili a nevěděli, co mají nasadit za pneumatiky. Brit stál padesát sekund v boxech, nakonec dostal pneumatiky do přechodných podmínek.

Ve 30. kole se dělo další drama, Valtteri Bottas měl suché pneumatiky, které byly očividně špatnou volbou, musel zamířit do boxů. Lewis Hamilton byl vyšetřován za nájezd do boxů. Závodní komisaři byli opravdu zaměstnáni.

Ve 33. kole safety car zamířil do boxů. Ve vedení byl Max Verstappen.

Lewis Hamilton dostal penalizace v podobě pěti sekund za špatný nájezd do boxů.

Lewis Hamilton byl znovu vyšetřovaný za pomalou jízdu za safety carem. Podle informací na trati opět pršelo. Jezdci Mercedesu byli znovu na stupních vítězů, ale vedl Max Verstappen.

Ve 41. kole si poslední zatáčka vybrala další svoji oběť – Nico Hülkenberg, který naboural do bariéry a skončil.

Safety car znovu na trati. Max Verstappen byl v boxech, opět přechodné pneumatiky a vrátil se na vedoucí pozici. Sebastian Vettel taky v boxech, mechanikům Ferrari se nedařilo – opět pomalá zastávka, obul stejné pneumatiky jako Nizozemec.

Trať vizuálně vysychala… Ve 45. kole zamířil do boxů safety car.

Valtteri Bottas dostal rádiem informaci, že by už do konce závodu nemělo pršet. Max Verstappen si pohlídal restart závodu. Za Lewisem Hamiltonem se vytvořil vláček.

Ve 47. kole několik jezdců v boxech. Hned v dalším kole v boxech Lewis Hamilton, který měl penalizaci v podobě pěti sekund, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Hamilton až dvanáctý. Všichni přezuli na suché pneumatiky.

V 54.kole dostal smyk Lewis Hamilton v první zatáčce, kde se otřel o bariéru, ale i nadále pokračoval. Hamilton byl v boxech a vrátil se na poslední pozici.

Jezdci Haasu měli kontakt.

V 57. kole havaroval Valtteri Bottas a na trati se objevil safety car. Dostal smyk v první zatáčce jako jeho kolega Lewis Hamilton, ale nedokázal se vyhnout nárazu do bariéry.

V 59. kole safety car znovu zamířil do boxů. Max Verstappen si udržel vedení.

Sebastian Vettel se dostal na třetí místo a Pierre Gasly skončil ve 63. kole po kontaktu s Albonem. V předposledním kole Sebastian Vettel předjel Daniila Kvjata a byl na druhé pozici.

Chaotický závod vyhrál Max Verstappen a stal se jezdcem dne. Druhý skončil Sebastian Vettel, který startoval z posledního místa. Třetí se umístil Daniil Kvjat.

Čtvrtý byl Lance Stroll, pátý Carlos Sainz. Šestým jezdec v cíli byl Alexander Albon. Na sedmém a osmém místě dojeli piloti Alfy Romeo. Na posledních dvou bodovaných místech se umístily monoposty Haasu.

Pouze třináct jezdců vidělo šachovnicovou vlajku. Lewis Hamilton poprvé po šesti letech nedokázal získat ani jeden bod, umístil se na jedenácté pozici. Williams má alespoň jedno prvenství – oba jeho vozy dokončily každý závod, který se prozatím jel.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →