Byla upravena pravidla v pitlane pro zařazování

Byla upravena pravidla v pitlane pro zařazování

Ředitel závodů Niels Wittich zavedl nové pravidlo, jak se chovat v boxové uličce. Má vyřešit problém předjíždění vozů a přeskakování pořadí při čekání na výjezd.

Při výjezdu z boxové uličky si jezdci musí nechávat místo, aby se poté neblokovali na trati. Rozmohl se však rozmohl takový nešvar, kdy se jezdci natvrdo v pitlane předjížděli a vjížděli z boxů rovnou mezi ostatní vozy, protože pokud by zůstali na konci celé kolony, hrozilo by jim, že nestihnou odjet všechna svá kola.

Před kvalifikací na Velkou cenu Monaka ve slavných úzkých uličkách Monte Carla Niels Wittich zavedl několik nových pravidel, která blíže specifikují, jak se mají auta v pitlane zařadit. Nová pravidla by měla předcházet tomu, aby jezdci vjížděli do fast lane s tím, že jen doufají, že je soupeři pustí a vyhnou se kolizi.

Původně platilo, že pokud je v pitlane řada vozů, tak podle pravidel musí jezdci odjet v pořadí, v jakém přijeli do „fast lane“ (nejblíže boxové zídce – pozn. red.), což však vedlo k předjíždění a jakémusi zipování. Wittich však nakázal, že si vůz může nárokovat místo ve fast lane pouze pokud jeho přední kolo přejede plnou žlutou čáru.

Nad rámec pravidla, že by piloti měli najíždět do fast lane co nejdříve mohou aniž by nijak omezili ostatní řidiče, prohlásil Wittich, že mají právo vjet do mezery, pokud se nějaká objeví.

Pokud se po startu nebo restartu volného tréninku, kvalifikace nebo kvalifikace na sprint, objeví vhodná mezera mezi vozy ve fast lane, může-li se do ní pilot bezpečně zařadit, aniž by zbytečně ohrozil vozy, které v ní již jsou, může tak učinit.“

Max Verstappen v pitlane v Monaku
Sdílejte na:
Zavřít