Barcelona: Úvodní závod F3 vyhrál Smoljar, Sargeant čtvrtý

Barcelona: Úvodní závod F3 vyhrál Smoljar, Sargeant čtvrtý

Z prvního zlatého poháru sezony FIA formule 3 2021 se v Barceloně radoval před Francouzem Novalakem a Brazilcem Colletem Rus Alexander Smoljar. Závod rovněž znamenal začátek nové epochy v dějinách týmu Charouz Racing System F3 – epochu konkurenceschopnosti: Logan Sargeant dojel na českém voze výborný čtvrtý!

Ani očích FIA asi moderní motorsport nenabízí příliš „přirozeného napětí“ a tak se uchyluje ke stále zvrácenějším pravidlům (viz kvalifikační sprinty F1), aby svoji show zachránila. A tak se v Barceloně přihodilo, že si Dennis Hauger dnes dopoledne musel položit otázku, k čemu mu včerejší nejrychlejší čas kvalifikace vůbec byl: Dle nových statusů totiž znamenal pro první závod sezony pouze 12. startovní místo. Na Norově „pole position“ se za to uvelebil dvanáctý z pátku, úřadující mistr německé F4, Jonny Edgar (Carlin). Hned za ním číhali další „profitující z této v jádru nesportovní záležitosti“, Rus Alexander Smoljar (ART), Brazilec Caio Collet (MP) a Němec David Schumacher (Trident).  Možná, že se páni od světováho svazu brzy uchýlí k řešení z dob začátků Grand Prix, kdy si Nuvolari, Chiron, Caracciola a Varzi svá startovní místa jednoduše vylosovali…

Také jednička týmu Charouz Racing System, Logan Sargeant si oproti kvalifikaci polepšila na slibnou 5. startovní pozici, zatímco na jeho kolegy Enza Fittipaldiho a Reshada de Geruse čekal po startu z hloubi pole těžký závod.  Na body si jistě brousil zuby jediný Čech v poli: Roman Staněk byl nejlepší z trojice týmu Hitech a do sezony směl vyrazit ze 14. místa.

Poleman, 17letý junior Red Bullu Edgar,  na startu neukázal nervy a z prvního z 21 kol závodu se vrátil jako lídr před Smoljarem a Colletem. Za nimi se tlačil dobrý Sargeant na Novalaka. Fittipaldi se katapultoval kupředu na 14. místo přímo před Staňka, de Gerus byl 23.

Od 4. kola povolil ředitel závodu použití DRS (další z pochybných „pomůcek“ uvedených výše) a pilot ART, Smoljar toho pohotově využil, aby na špičce Edgara vystřídal. Rus se poté dokázal od Brita poněkud odpoutat, Edgarovi ovšem těsně následovali Collet s Novalakem a Sargeantem. Na tomto pořadí se dlouho nic nezměnilo, teprve o poločas se Novalak dokázal posunout před Colleta. Dále vzadu se poněkud bledý Arthur Leclerc posunul před Fittipaldiho se Staňkem. Čech poté brzy ztratil další dvě místa „ausgerechnet“ oproti týmovým kolegům Crawfordovi a Iwasovi.

7 kol před cílem se rozjetý bývalý šampion britské F4, Novalak probojoval na druhé místo, o kolo později se před Edgara dostal i Collet. Opatrný, ale výborně jedoucí Sargeant předjel juniora Red Bullu o dvě kola později. Patřila mu nyní výborná 4. pozice a Kaliforňan do puntíku splnil to, co si od jeho angažmá Charouz s Vavříkem slibují: postaral se o nejlepší výsledek Charouz Racing Systemu ve formuli 3 vůbec.

Závěrem závodu se Novalak slibně přibližoval Smoljarovi, velký finiš ovšem pokazil Dán Oliver Rasmussen, když „zaparkoval“ svůj vůz ve štěrku poslední zatáčky. Safety Car na trati a španělští maršálové vedle ní pak společně zabránili tomu, aby se znovu závodilo…

Smoljar tedy slavil relativně nečekané vítězství, Novalak překvapil neméně druhým místem. Sargeantovi uniklo místo na stupínku vítězů jen těsně za Colletem, nejrychlejší pátku, Hauger se dokázal posunout kupředu alespoň na 8. místo. Dobrý „posun kupředu“ ovšem předvedl z 18. startovní pozice především Enzo Fittipaldi a jeho 12. místo v cíli bude znamenat pole position pro Charouz Racing System odpoledne.

Roman Staněk dojel za uzdraveným Correou 16., de Gerus dovedl Charouzův třetí vůz do cíle jako 20.

Druhý sobotní závod odtartuje v 16:45 h.

Výsledek prvního závodu F3 v Barceloně:

  1. Alexander Smoljar, ART
  2. Clement Novalak, Carlin
  3. Caio Collet, MP
  4. Logan Sargeant, Charouz Racing System
  5. Jonny Edgar, Carlin
  6. Oliver Caldwell, Prema
  7. Frederik Vesti, ART
  8. Dennis Hauger, Prema
  9. Victor Martins, MP
  10. Matteo Nannini, HWA
  11. David Schumacher, Trident
  12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System

 

  1. Roman Staněk, Hitech
  2. Reshad de Gerus, Charouz Racing System

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít