Velká cena Číny se stala kořistí stáje McLaren, která si z asijské metropole odváží double. První místo obsadil Jenson Button, druhé Lewis Hamilton. Na stupně vítězů tuto dvojici doplnil Nico Rosberg.
Staňte se fanoušky Race-F1 na |
---|
Do závodu odstartoval z první pozice Sebastian Vettel následovaný Markem Webberem, ovšem z čela závodu se mohli radovat jen několik sekund, protože ihned po zhasnutí všech startovních světel na to šlápl Fernando Alonso a již v první zatáčce čínského okruhu se dostal do čela. Jen o několik set metrů dále se do problémů dostal Tonio Liuzzi a po smyku skončil mimo dráhu a závod pro něj skončil. Havárie to byla opravdu veliká, takže musel vyjet safety car, čehož několik jezdců využilo k přezutí na pneumatiky do mokrých podmínek, protože na trať se začaly snášet první kapky deště.
Po několika kolech bylo z opakovaného záběru zjištěno, že Fernando Alonso start „ulil“ a následovala tak penalizace projetí boxů. V šestém okruhu hodně zariskoval Lewis Hamilton, protože do boxů najížděl po boku Sebastiana Vettela a stejně nebezpečně pit lane i oba jezdci opouštěli. Mezi těmito dvěma piloty došlo i k drobnému kontaktu, ale nakonec oba v závodě pokračovali.
Blížila se polovina závodu a na trati se opět objevil safety car, důvodem bylo to, že Jaime Alguersuari poškodil v jedné ze zatáček čínského okruhu své přední přítlačné křídlo, jež se již v nájezdu do pit lane oddělilo od zbytku vozu Toro Rosso, přičemž několik úloků z jeho vozu zůstalo nebezpečně na dráze. Ve vedení byl v tu chvíli Jenson Button, který dokázal nejlépe zužitkovat svou strategii s volbou pneumatik.
Ve stejném čase ředitelství závodu oznámilo, že incident z boxů mezi Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem bude řešen až po závodě a případných trestů se dočkáme až po odmávání šachovnicové vlajky.
Ve vedení byl i nadále Jenson Button následovaný Lewisem Hamiltonem, tedy duo jezdců stáje McLaren, ovšem nebylo jasné, jak ředitelství rozhodne o trestu pro Hamiltona, takže výsledek byl velmi předběžný. Navíc v posledních kolech se dostal Brit do menších problémů, protože jej dokázal stáhnout třetí Nico Rosberg.
Zajímavý byl i souboj o poslední bodíky, kde se na desáté příčce držel Brazilec Felipe Massa, jen těsně za Michaelem Schumacherem a osmým Vitaly Petrovem.
Dvojitého vítězství, či-li doublu se McLaren dočkal naposledy ve Velké ceně Itálie roku 2007, tehdy ještě barvy stříbrných šípů reprezentoval Fernando Alonso, který na tomto okruhu také vyhrál, druhý dojel Lewis Hamilton, které po dlouhou dobu musel odrážet útoky Kimiho Räikkönena.
Závod nakonec opravdu vyhrál Jenson Button před Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem a mohl se tak radovat z druhého vítězství v řadě. Nezabránil mu v tom ani prudký déšť, jež se nad Čínou snesl v průběhu posledního kola. Čtvrté místo nakonec po penalizaci v průběhu závodu obsadil Fernando Alonso, pátý skončil Robert Kubica s Renaultem.
P | # | Jezdec | Tým | B | Čas | K | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Jenson Button | McLaren | 25 | 1:46:42.2 | 0 | ||
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 18 | +1.5 | 56 | ||
3 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 15 | +9.4 | 56 | ||
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 12 | +11.8 | 56 | ||
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 10 | +22.2 | 56 | ||
6 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 8 | +33.3 | 56 | ||
7 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 6 | +47.6 | 56 | ||
8 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 4 | +52.1 | 56 | ||
9 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 2 | +57.7 | 56 | ||
10 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1 | +1:1.7 | 56 | ||
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | +1:2.8 | 56 | ||
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | +1:3.6 | 56 | ||
13 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | +1:11.4 | 56 | ||
14 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus Racing | 0 | +1 kolo | 55 | ||
15 | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 0 | +1 kolo | 55 | ||
16 | 21 | Bruno Senna | HRT | 0 | +2 kola | 54 | ||
17 | 20 | Karun Chandhok | HRT | 0 | +4 kola | 52 | ||
RET | 18 | Jarno Trulli | Lotus Racing | 0 | +30 kol | 26 | ||
RET | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 | +48 kol | 8 | ||
RET | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 | +49 kol | 7 | ||
RET | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | +56 kol | 0 | ||
RET | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | +56 kol | 0 | ||
RET | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | +56 kol | 0 | ||
RET | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | +56 kol | 0 |