Austrálie

Jezdec: Mark Webber

Jméno
Mark Webber
Datum narození
27.8.1976
Národnost
Austrálie
Poslední úprava
22.5.2013 17:53

Úvod

Mark Alan Webber (* 27. srpna 1976 v Queanbeyan, Nový Jižní Wales, Austrálie) je australský závodník Formule 1, jež svou premiéru v královně motorismu zažil během Velké ceny Austrálie roku 2002 s vozem Minardi. Největším úspěchem ve Formuli 1 byla čtvrtá příčka v Poháru jezdců po sezóně 2009.

Stručná historie

Australský pilot má za sebou angažmá v takových stájích jako je Jaguar nebo Williams, na největší úspěchy v kariéře závodníka si ale musel počkat až do dob současných, protože vůbec první vítězství vybojoval s monopostem stáje Red Bull Racing. V sezóně 2010 bojuje o mistrovský titul.

Informace

Mark Webber, celý jménem Mark Alan Webber, se narodil 27. srpna 1976  v městečku Aueanbeyan v Austrálii. Jeho otec prodával motorky, díky čemuž se mladý Australan začal o svět motorů zajímat. Začal na motorkách závodit, ale v té době objevil Formuli 1 a středem jeho pozornosti se stal Alain Prost. Ve svých 14 letech začal závodit na motokárách. Vyhrál šampionát New South Wales v roce 1993 a pak se přesunul do Australského šampionátu Formule Ford, když mu jeho otec koupil vůz Van Diemen FF1600. V jeho první sezoně skončil čtrnáctý a mezi závody pracoval jako instruktor na závodní dráze v Sydney. V roce 1996 v následující sezoně vyhrál několik závodů a v celkovém šampionátu se umístil čtvrtý. Poté se seznámil s koordinátorem šampionátu Annem Nealem, který mu zajistil sedmiletou smlouvu o sponzorství od australských Yellow Pages a stal se jeho manažerem a zařídil mu cestu do Anglie, aby se pokusil nastartovat svou kariéru v Evropě.

Formule Ford

V Anglii se mu podařilo testovat s týmem Van Diemem ze série Formule Ford a poté mu tým dovolil, aby za něj závodil na Formula Ford Festivalu na Brands Hatch, kde Webber dokončil třetí. Týmu to stačilo jako důvod, aby ho podepsal jako závodního pilota pro šampionát Formule Ford 1996. V té sezoně získal čtyři vítězství a nakonec se dostal až na druhé místo v šampionátu. Poté testoval s týmem Alan Docking Racing, který jej podepsal jako týmového jezdce ve Formuli 3 pro rok 1997.

Formule 3

V tom roce mu vypršela smlouva s Yellow Pages a Webber se tak ocitl bez finanční podpory a málem musel ve Formuli 3 skončit. Podařilo se mu ale získat finanční a osobní podporu od australské ragbyové legendy Davida Campese, který mu pomohl dokončit sezonu. Webber později řekl, že všechny peníze Campeseovi splatil a stali se z nich přátelé.

Markovi se podařilo získat své první F3 vítězství už při čtvrtém závodě v Brands Hatch. Poté získal další čtyři pódiová umístění a sezonu dokončil na čtvrtém místě.

FIA GT Championship

Během sezony byl osloven Mercedesem AMG, zda by pro ně Webber nezávodil v závodě sportovních vozů. Webber ze začátku odmítl, ale poté byl přesvědčen, aby s týmem testoval na A1-Ring v Rakousku. AMG bylo Webberem překvapeno a upsal se Mercedesu jako juniorský řidič pro sezonu 1998 FIA GT šampionát po boku šampiona Bernda Schneidera. Společně vyhráli pět z deseti kol šampionátu a nakonec skončili druzí, když v posledním závodě Laguna Seca zaostali za vítězem o osm sekund. Webber s týmem zůstal i v roce 1999 a byl mu nabídnut vlastní vůz i se spolujezdcem. Jeho závodní kariéra ve sportovních vozech ale záhy skončila, když se kvůli aerodynamické chybě vozu dvakrát převrátil na střechu na rovnice během tréninků na 24 hodin Le Mans. Mercedes se rozhodl zrušit svůj program pro rok 1999 a Webber se opět otočil k Formuli 1.

Formule 1

Arrows F1

Webber se dostal do kontaktu s Eddiem Jordanem, majitelem stáje Formule 1, který ho seznámil s Paulem Stoddartem. Ten Webberovi nabídl závodní sedačku ve Formuli 3000 v týmu Eurobet Arrows. Díky tomu se Webberovi také naskytla šance testovat s týmem Arrows F1. Po testu Webber s týmem podepsal smlouvu jako testovací pilot a také získal sponzora Foster’s, australského výrobce piva. Webber v F3000 získal vítězství na Silverstonu a poté další tři pódia, což mu stačilo na třetí místo celkově – nejlepší umístění nováčka ve Formuli 3000. Mark se ale nikdy nedočkal dalšího testování vozu Arrows A21 a odmítl nabídku týmu na pozici testovacího pilota pro rok 2001.

Benetton

Nicméně se mu naskytla šance testovat pro Benetton. Během testů svou rychlostí překonal Ralfa Schumachera i Giancarla Fisichellu a Flavio Briatore ho podepsal jako svého testovacího pilota. Na oplátku byl Webber financován v pokračování ve Formuli 3000, kde přestoupil do týmu Super Nova Racing. Navzdory vítězství v Monaku, San Marinu a Francii se nakonec umístil druhý v šampionátu.

Minardi

Na konci sezony se Webber dozvěděl, že bude na postu testovacího pilota nahrazen Fernandem Alonsem, Briatoremu se ale povedlo Australanovi zajistit závodní sedačku u týmu Minardi a Webber se tak stal prvním Australanem ve Formuli 1 od roku 1994.

Webberův debut se uskutečnil v jeho domovské Austrálii, kde se kvalifikoval osmnáctý a hravě překonal kolegu Alexe Yoonga. Závod poté dokončil na pátém místě a jeho původní smlouva na tři závody byla prodloužena na celou sezonu.

V Malajsii musel odstoupit ze závodu a poté získal dvě jedenáctá místa. Ve Španělsku byl opět nucen odstoupit ze závodu, kvůli potencionálně nebezpečným přítlačným křídlům Minardi. Webber posbíral dalších pár jedenáctých míst, ale body se mu do konce sezony již nepodařilo získat.

Během závodu v Maďarsku se Webberovi rozbila láhev s vodou a kvůli absenci pití během závodu ubral dvě kila. Během každého závodu Australan neměl problém s poražením svých kolegů Alexe Yoonga i Anthonyho Davidsona, který Yoonga nahradil v Maďarsku a Belgii a díky svým dvěma bodům z Austrálie dostal Minardi na deváté místo v poháru konstruktérů. Časopis Autosport ho vyhlásil nováčkem roku.

Jaguar

2003

Po sezoně 2002 bylo oznámeno, že Webber se přesune do týmu Jaguar Racing pro rok 2003 a 2004.

Webberovo působení v týmu však nezačalo dobře, když se kvalifikoval až na čtrnáctém místě v Austrálii a poté byl donucen odstoupit kvůli selhání zadního zavěšení. Následující Velká cena Malajsie pro Webbera skončila po problémy s olejem. Během kvalifikace na Velkou cenu Brazílie se Webber dostal na třetí místo na startu, avšak v závodě během těžkého deště vjel do velké kaluže v poslední zatáčce a nekontrolovatelně narazil do zdi.

Webberova výkonnost v kvalifikacích pokračovala i v San Marinu, kde se kvalifikoval jako pátý, ale hned při startu se propadl na jedenácté místo, kvůli nefungující kontrole startu. V 55. Kole poté odstoupil kvůli selhání převodovky. Ve Španělsku získal pro Jaguár další body a podepsal novou dvouletou smlouvu s týmem.

Poté se mu podařilo získat body v pěti z posledních šesti závodů a v poháru jezdců se umístil na desátém místě. Poznamenání hodný závod zajel v Rakousku, kde po startu z boxové uličky a penalizaci průjezdu boxy zajel na sedmém místě.

Na konci sezony tým oznámil, že v roce 2004 se k Webberovi připojí nováček Christian Klien. Webberovi výkony ocenil časopis Autocar, který ho označil za jezdce roku 2003.

2004

Ve své domácí velké ceně se kvalifikoval šestý, ale v závodě odstoupil kvůli selhání převodovky. V Malajsii se mu podařilo získat druhé místo na start, ale po problémovém závodě (poškození předního křídlo, překročení povolené rychlosti v boxech…) se Australan roztočil a skončil zabořen ve štěrku.

V Bahrajnu se Webber kvalifikoval čtrnáctý a byl poprvé v kvalifikaci překonán týmovým kolegou. Navzdory tomu se mu v závodě povedlo získat bod. To se mu ale nepovedlo udržet kvůli elektrickým problémům v San Marinu, nedostatku přítlaku ve Španělsku a selhání motoru v Monaku. Ve Velké ceně Evropy se mu povedlo získat další dva body po startu ze čtrnáctého místa.

V Kanadě se závod Jaguáru nepovedl, když se Klien s Webberem srazili a štěstí Australanovi nepřálo ani ve Spojených Státech, kde mu unikl olej. Ve Francii získal deváté místo a v Británii další bod. Dobrá forma zůstala i v Německu, kde dokončil na šestém místě, nejlepším umístění sezony.

Během toho se vynořili zprávy, že Jaguár nemůže zaručit, že bude soutěžit ve Formuli 1 i v roce 2005 a v červnu bylo oznámeno, že Webber bude závodním pilotem Williamsu v roce 2005.

Po zbytek sezony 2004 Webber nezískal žádné body a to navzdory třetímu místu v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska, ze které ale odstoupil kvůli přehřívání kokpitu z neznámého důvodu.

Poslední závod pro Jaguár v Brazílii nedopadl dobře, Webber a Klien se opět potkali na trati a srazili se. Webber musel odstoupit a Klien dojel čtrnáctý.

Williams

Jaguár Webberovi povolil brzké ukončení smlouvy, aby Webber mohl testovat s Williamsem. Jako Webberův týmový spolujezdec byl vybrán Nick Heidfeld, s čímž byl Australan spokojen. Webberův přestup k Williamsu vyvolal jeho porovnávání s Alanem Jonesem, posledním australským mistrem světa. Někteří Webberovi pro rok 2005 předpovídali první vítězství a ti odvážnější dokonce titul.

2005

Pro první velkou cenu v Austrálii se její domácí Webber kvalifikoval na třetí místo, závod poté dokončil na pátém. V Malajsii se kvalifikoval čtvrtý a dostal se na třetí místo, ale poté ho Fisichella srazil na konci rovinky a ukončil tím jeho závod.

V této době bylo odhaleno, že Webber první dva závody v sezoně odjel s nalomeným žebrem, což okomentoval tak, že okolo toho nechtěl dělat povyk.

V Bahrajnu se Webber kvalifikoval pátý a závod dojel na šestém místě a navýšil počet svých bodů na sedm.

Poté přišlo zklamání z desátého místo v San Marinu, které se ale zlepšilo na sedmé po diskvalifikaci týmu BAR. Webber se poté kvalifikoval se na druhé místo pro Velkou cenu Španělska a dojel na šestém místě.

Následující závod v ulicích Monaka přinesl Webberovi jeho první třetí místo, ačkoli byl po závodě zklamán, že druhé místo nakonec získal Nick Heidfeld, který byl většinu závodu za ním.

Poté přišel jeden z jeho nejhorších závodů. Ve Velké ceně Evropy se kvalifikoval třetí, ale v první zatáčce se mu zablokovaly brzdy a smetl Juana Pabla Montoyu a museli oba odstoupit ze závodu. Týmový kolega Nick Heidfeld startující z poleposition dojel opět na druhém místě a předhonil Webbera v šampionátu.

V Kanadě se Webberovi nepovedla kvalifikace a dokončil na pátém místě. V USA začal na Webbera doléhat tlak nejen jeho týmového kolegy a začala série závodů bez bodů a jediný bod získal v Maďarsku.

Před Velkou cenu Itálie se zranil Nick Heidfeld a nahradil ho Webberův bývalý týmový kolega Antonio Pizzonia, se kterým měl Webber spory. Na Webbera tak dolehl další tlak a na Monze dokončil až čtrnáctý po incidentu v první zatáčce.

V Belgii se trošku vzpamatoval a dokončil na čtvrtém místě, zatímco Pizzonia odstoupil.

V posledních dvou závodech Webber získal sedmé a čtvrté místo a v šampionátu se umístil na desátém místě. Australan rok 2005 popsal jako frustrující, ale rozhodl se zůstat s Williamsem i v roce 2006, navzdory nabídce od BMW Sauberu.

2006

Novým týmovým kolegou Australana se stal Nico Rosberg.

V prvním závodu v Bahrajnu se Webber kvalifikoval sedmý a dokončil na solidním šestém místě, a ačkoli celý víkend podával slušné výkony, zastínil ho Rosberg, který ve svém debutovém závodě zajel nejrychlejší kolo závodu.

V dalších závodech v Malajsii a Austrálii Webber musel odstoupit kvůli mechanickým závadám. V San Marinu dokončil na šestém místě, ale na Nürnburgringu opět udeřila smůla a Webber odstoupil kvůli problémům s hydraulikou. Ve Španělsku přišla špatná kvalifikace a Webber měl co dělat, aby závod dokončil na devátém místě. Smůla se mu nevyhnula ani v Monaku, kde se kvalifikoval na druhé místo, ale byl nucen odstoupit ze závodů kvůli tomu, že výfukové plyny propálily karoserii vozu. V Británii Webber zase odstoupil kvůli nehodě v prvním kole s Ralfem Schumacherem a Scottem Speedem. Ve Francii Webberovi vybouchla pneumatika a byl donucen opět odstoupit. V Německu mířil na pódium, ale opět odstoupil kvůli mechanickému selhání pouhých devět kol před cílem. V Maďarsku přišlo další odstoupení po uklouznutí v mokru a nárazu do bariéry.

V Turecku se umístil na desátém místě a taktéž se umístil i v Itálii. V Číně se mu konečně povedla přivézt bod po osmém místě. V Japonsku kvůli nepřilnavosti pneumatik Bridgestone vyklouzl z trati a opět odstoupil. Jeho poslední závod pro Williams a závěrečný závod sezony 2006 v Brazílii skončil dalším zklamáním. Po startu z jedenáctého místa havaroval se svým kolegou Rosbergem v prvním kole.

Celkově v šampionátu skončil čtrnáctý s pouhými sedmi body.

Red Bull

Po menších spekulacích a neúspěšných vyjednáváních s Williamsem si Webber našel místo u týmu Red Bull Racing, kde nahradil Christiana Kliena, který tam zůstal po transformaci z Jaguáru. Webberovo týmovým kolegou se stal David Coulthard.

2007

V Melbourne se Webber kvalifikoval sedmý a tu pozici držel po většinu závodu, ale po problémech s plynovým pedálem dokončil až třináctý. V Malajsii opět v kvalifikaci překonal zkušenějšího Coultharda a závod dokončil na desátém místě. V Bahrajnu společně s Coulthardem odstoupil ze závodu kvůli mechanickým selháním.

Ve Španělsku přišly další problémy s hydraulikou a Webber odstoupil, zatímco jeho kolega získal první body za páté místo. Ve Velké ceně Evropy se Webberovi povedlo dojet pro jeho druhé pódiové umístění v kariéře poté, co Kimi Räikkönen jedoucí na třetím místě odstoupil kvůli dešti.

V Japonsku se Webber ocitl zatím nejblíže vítězství, když jel na druhém místě za Hamiltonem, když v tom do něj narazil Sebastian Vettel v sesterském týmu Toro Rosso a smetl jak jeho, tak Lewise Hamiltona. Tuto kolizi Webber komentoval slovy „To jsou prostě děti. Děti bez zkušeností, které to potom celé po*erou.“ Webber tím myslel jak Vettela, tak Hamiltona, který za špatné deštivé viditelnosti jel pomalu a nebezpečně a tím se dostal do onoho incidentu. Webber se později vyjádřil, že byl poté napaden britským tiskem, za kritizování jejich „zlatého chlapečka“ Hamiltona.

V závěrečném závodě v Brazílii se Webber kvalifikoval pátý, ale odstoupil kvůli dalšímu mechanickému selhání.

2008

Hned první závod sezony přinesl Webberovi odstoupení kvůli nehodě. Poté následovalo pět závodů, ve kterých získal menší obnos bodů a to včetně čtvrtého místa v mokrém Monaku, kde dokončil jako jeden z mála.

V Británii bylo oznámeno, že Webber s týmem prodloužil smlouvu o další rok a bude tak za něj závodit i v roce 2009. V následující kvalifikaci si dojel pro druhé místo na startu za Heikki Kovalainenem, avšak během závodu se propadl na osmé místo.

Během nočního závodu v Singapuru se díky strategii a bouračce Nelsona Piquera Juniora dostal na druhé místo, ale odstoupil kvůli poruše převodovky. V Japonsku dojel na devátém místě, ale nakonec se posunul na bodované osmé místo po pozávodní penalizaci Sebastiena Bourdaise.

V Číně Webber dojel na čtrnáctém místě, díky penalizaci deseti míst na startu kvůli selhání motoru během tréninku. V posledním závodě v Brazílii se Webber umístil na devátém místě a sezonu tak zakončil na jedenáctém místě v poháru jezdců s 21 body.

2009

David Coulthard ukončil svou aktivní jezdeckou kariéru a jeho místo převzal Sebastian Vettel.

Během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie udělal Webber chybu a kvalifikoval se na desátém místě, v závodě poté havaroval s Kovalainenem, Sutilem a Heidfeldem.

V Malajsii Webber obdržel jeden a půl bodu za šesté místo v závodě, který byl ukončen pod červenými vlajkami kvůli monzunovým dešťům. V Číně se Webber na startu postavil na třetí místo a po startu za Safety Carem dojel pro druhé místo za kolegou Vettelem. Španělsko Webberovi přineslo třetí místo a poté získal páté místo v Monaku. Poté dokončil opět na druhém místě v Turecku a v Británii.

Své první pole position Webber získal na Nürburgringu během Velké ceny Německa. Stal se tak prvním Australanem na poleposition od Alana Jones v roce 1980. Během závodu obdržel penalizaci průjezd boxy, ale přesto závodu dominoval a závod vyhrál před kolegou Vettelem. Webber se posunul na třetí místo v poháru jezdců a Red Bull byl v poháru konstruktérů druhý za Brawnem.

Webber poté podepsal novou smlouvu s Red Bullem pro rok 2010. O tři dny později skončil třetí v Maďarsku, což ho posunulo na druhé místo v poháru jezdců. Po Maďarsku skončil dvakrát devátý, dvakrát odstoupil a Webber spadl na čtvrté místo v šampionátu. Nicméně v Brazílii vyhrál svůj druhý závod kariéry a za ním dojel opět Sebastian Vettel.

2010

V této sezoně už měl Webber k potencionální sezoně nakročeno podstatně lépe. V Malajsii, Španělsku, Monaku, Turecku a Belgii se kvalifikoval na pole position a v Monaku, Španělsku, Velké Británii a Maďarsku dokonce vyhrál. V Malajsii Belgii Japonsku a Brazílii pak dokončil na druhém místě a třetí byl v Turecku a Singapuru. Po Velké ceně Monaka vedl Webber šampionát. V červenci Red Bull oznámil další setrvání Australana i v roce 2011.

Během závodu ve Valencii Webber naboural zezadu do pomalého Heikkiho Kovalainena a jeho vůz se vznesl do vzduchu, strefil reklamní ceduli a po značné uletěné vzdálenosti přistálo vzhůru nohama a nabouralo do bariéry z pneumatik ve vysoké rychlosti. Navzdory tomu, jak hororově nehoda vypadal, Webber utrpěl pouze pár modřin.

Ke konci sezony byl Webber třetí v šampionátu za Vettelem a Alonsem. O vedení v šampionátu totiž přišel poté, co nedokončil Velkou cenu Koreji. Nakonec však prvenství získal Sebastian Vettel a Red Bull také získal pohár konstruktérů.

2011

Webber sezonu započal pátým místem ve své domácí velké ceně poté, co startoval ze třetího místa. V Malajsii se opět kvalifikoval třetí, ale kvůli kompletnímu selhání systému KERS dojel až na čtvrtém. Čína ukázala Webberovi dlouholeté zkušenosti, když se po startu z osmnáctého místa probojoval až na třetí místo. V Turecku se kvalifikoval druhý a na tomtéž místě dojel po boji s Fernandem Alonsem. Ve Španělsku si zajistil pole position, ale musel se spokojit se čtvrtým místem po pokaženém startu. V Monaku se kvalifikoval opět třetí a dojel opět čtvrtý.

Pro další pole position si dojel během kvalifikace na Silverstonu v Británii. Kvůli strategii a pomalému startu se propadl na čtvrté místo, ale po předjetí Hamiltona dorážel na týmového kolegu Vettela. Během toho ignoroval týmový příkaz, aby si držel odstup, Vettel si však pozici udržel až do cíle.

Jediné své vítězství Webber získal v Brazílii, kde převzal vedení po odstoupivším Vettelovi. S tímto výsledkem se posunul na třetí místo v šampionátu před Fernanda Alonsa.

Během sezony zajel sedm nejrychlejších kol, což mu vyneslo cenu DHL Fastest Lap Award.

2012

V srpnu 2011 se potvrdilo další roční prodloužení smlouvy s Red Bullem a jezdecká dvojice tak zůstala opět nezměněna.

Pro závod v Austrálii se Webber kvalifikoval pátý a získal své nejlepší umístění v domácí velké ceně – čtvrté místo. Tento výsledek následoval dalšími třemi čtvrtými místy z Malajsi, Číny a Bahrajnu. V Monaku vybojoval pole position po penalizování nejrychlejšího Michaela Schumachera. Závod, zakončený lehkou spršku, která ke konci semkla celé pole, vyhrál. Své druhé vítězství získal v Britské Velké ceně, když v závěrečné fázi závodu předjel Fernanda Alonsa. Poté Webber podepsal další jednoroční prodloužení smlouvy s Red Bullem. Další pódiová umístění získal v Koreji a Indii.

Šampionát zakončil na šestém místě se 179 body.

 

Kariéra

2013 - F1: Red Bull Racing
2012 - F1: Red Bull Racing, 6. místo, 197 bodů (2 vítězství, 3 stupně vítězů, 2 pole position, 1 nejrychlejší kolo)
2011 - F1: Red Bull Racing, 3. místo, 258 bodů (1 vítězství, 10 stupňů vítězů, 3 nejlepší startovní pozice, 7 nejrychlejších kol)
2010 - F1: Red Bull Racing, 3. místo, 242 bodů (4 vítězství, 10 stupňů vítězů, 5 nejlepších startovních pozic, 3 nejrychlejší kola)
2009 - F1: Red Bull Racing, 4.místo, 69.5 bodů (2 vítězství, 8 stupňů vítězů, 1 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
2008 - F1: Red Bull Racing, 11.místo, 21 bodů
2007 - F1: Red Bull Racing, 12.místo, 10 bodů (1 stupeň vítězů)
2006 - F1: WilliamsF1 Team, 14.místo, 7 bodů
2005 - F1: BMW WilliamsF1 Team, 10.místo, 36 bodů (1 stupeň vítězů)
2004 - F1: Jaguar Racing, 13.místo, 7 bodů
2003 - F1: Jaguar Racing, 10.místo, 17 bodů
2002 - F1: KL Minardi Asiatech, 16.místo, 2body
2001 - F1 Testy: Mild Seven Benetton Renault
2001 - F3000: Super Nova Racing Limited, 2.místo, 39 bodů (3 vítězství, 4 stupně vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
2000 - F1 Testy: Mild Seven Benetton Playlife, Arrows, Arrows F1 Team
2000 - F3000: European Arrows, 3.místo, 21 bodů (1 vítězství, 3 stupně vítězů, 2 nejrychlejší kola)
1998 - FIA GT (GT1): AMG Mercedes, 2.místo, 69 bodů (5 vítězství)
1997 - F3 Masters: Alan Docking Racing, 3.místo
1997 - F3 British: Alan Docking Racing, 4.místo, 131 bodů
1996 - F4000: 32.místo, 0 bodů
1995 - F4000: 7.místo, 30 bodů (2 stupně vítězů)
1995 - F.Ford Australia: 4.místo, 158 bodů
1994 - F.Ford Australia: 13.místo, 30 bodů

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2002 23 Minardi 15. 2
2003 14 Jaguar 9. 17
2004 14 Jaguar 13. 7
2005 7 Williams 10. 36
2006 9 Williams 14. 7
2007 15 Red Bull 12. 10
2008 10 Red Bull 11. 21
2009 14 Red Bull 4. 69.5
2010 6 Red Bull 3. 242
2011 2 Red Bull 3. 258
2012 2 Red Bull 6. 179
2013 2 Red Bull 3. 199
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2002 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 23 Minardi 5. 2
Velká cena Malajsie 2002 Malajsie Sepang 23 Minardi RET 0
Velká cena Brazílie 2002 Brazílie Interlagos 23 Minardi 11. 0
Velká cena San Marina 2002 San Marino Imola 23 Minardi 11. 0
Velká cena Rakouska 2002 Rakousko A1-Ring 23 Minardi 12. 0
Velká cena Monaka 2002 Monako Circuit de Monaco 23 Minardi 11. 0
Velká cena Kanady 2002 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 23 Minardi 11. 0
Velká cena Evropy 2002 Německo Nürburgring 23 Minardi 15. 0
Velká cena Velké Británie 2002 Velká Británie Silverstone 23 Minardi RET 0
Velká cena Francie 2002 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 23 Minardi 8. 0
Velká cena Německa 2002 Německo Hockenheim 23 Minardi RET 0
Velká cena Maďarska 2002 Maďarsko Hungaroring 23 Minardi 16. 0
Velká cena Belgie 2002 Belgie Spa-Francorchamps 23 Minardi RET 0
Velká cena Itálie 2002 Itálie Monza 23 Minardi RET 0
Velká cena Spojených států 2002 23 Minardi RET 0
Velká cena Japonska 2002 Japonsko Suzuka 23 Minardi 10. 0
Velká cena Austrálie 2003 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Jaguar RET 0
Velká cena Malajsie 2003 Malajsie Sepang 14 Jaguar RET 0
Velká cena Brazílie 2003 Brazílie Interlagos 14 Jaguar RET 0
Velká cena San Marina 2003 San Marino Imola 14 Jaguar RET 0
Velká cena Španělska 2003 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Jaguar 7. 2
Velká cena Rakouska 2003 Rakousko A1-Ring 14 Jaguar 7. 2
Velká cena Monaka 2003 Monako Circuit de Monaco 14 Jaguar RET 0
Velká cena Kanady 2003 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Jaguar 7. 2
Velká cena Evropy 2003 Německo Nürburgring 14 Jaguar 6. 3
Velká cena Francie 2003 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 14 Jaguar 6. 3
Velká cena Velké Británie 2003 Velká Británie Silverstone 14 Jaguar 14. 0
Velká cena Německa 2003 Německo Hockenheim 14 Jaguar 11. 0
Velká cena Maďarska 2003 Maďarsko Hungaroring 14 Jaguar 6. 3
Velká cena Itálie 2003 Itálie Monza 14 Jaguar 7. 2
Velká cena Spojených států 2003 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 14 Jaguar RET 0
Velká cena Japonska 2003 Japonsko Suzuka 14 Jaguar 11. 0
Velká cena Austrálie 2004 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Jaguar RET 0
Velká cena Malajsie 2004 Malajsie Sepang 14 Jaguar RET 0
Velká cena Bahrajnu 2004 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 Jaguar 8. 1
Velká cena San Marina 2004 San Marino Imola 14 Jaguar 13. 0
Velká cena Španělska 2004 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Jaguar 12. 0
Velká cena Monaca 2004 Monako Circuit de Monaco 14 Jaguar RET 0
Velká cena Evropy 2004 Německo Nürburgring 14 Jaguar 7. 2
Velká cena Kanady 2004 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Jaguar RET 0
Velká cena USA 2004 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 14 Jaguar RET 0
Velká cena Francie 2004 Francie Paul Ricard 14 Jaguar 9. 0
Velká cena Velké Británie 2004 Velká Británie Silverstone 14 Jaguar 8. 1
Velká cena Německa 2004 Německo Hockenheim 14 Jaguar 6. 3
Velká cena Maďarska 2004 Maďarsko Hungaroring 14 Jaguar 10. 0
Velká cena Belgie 2004 Belgie Spa-Francorchamps 14 Jaguar RET 0
Velká cena Itálie 2004 Itálie Monza 14 Jaguar 9. 0
Velká cena Číny 2004 Čína Shanghai International Circuit 14 Jaguar 10. 0
Velká cena Japonska 2004 Japonsko Suzuka 14 Jaguar RET 0
Velká cena Brazílie 2004 Brazílie Interlagos 14 Jaguar RET 0
Velká cena Austrálie 2005 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Williams 5. 4
Velká cena Malajsie 2005 Malajsie Sepang 7 Williams RET 0
Velká cena Bahrajnu 2005 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Williams 6. 3
Velká cena San Marina 2005 San Marino Imola 7 Williams 7. 2
Velká cena Španělska 2005 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Williams 6. 3
Velká cena Monaca 2005 Monako Circuit de Monaco 7 Williams 3. 6
Velká cena Evropy 2005 Německo Nürburgring 7 Williams RET 0
Velká cena Kanady 2005 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Williams 5. 4
Velká cena USA 2005 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 7 Williams RET 0
Velká cena Francie 2005 Francie Paul Ricard 7 Williams 12. 0
Velká cena Velké Británie 2005 Velká Británie Silverstone 7 Williams 11. 0
Velká cena Německa 2005 Německo Hockenheim 7 Williams NC 0
Velká cena Maďarska 2005 Maďarsko Hungaroring 7 Williams 7. 2
Velká cena Turecka 2005 Turecko Istanbul 7 Williams RET 0
Velká cena Itálie 2005 Itálie Monza 7 Williams 14. 0
Velká cena Belgie 2005 Belgie Spa-Francorchamps 7 Williams 4. 5
Velká cena Brazílie 2005 Brazílie Interlagos 7 Williams NC 0
Velká cena Japonska 2005 Japonsko Suzuka 7 Williams 4. 5
Velká cena Číny 2005 Čína Shanghai International Circuit 7 Williams 7. 2
Velká cena Bahrajnu 2006 Bahrajn Bahrain International Circuit 9 Williams 6. 3
Velká cena Malajsie 2006 Malajsie Sepang 9 Williams RET 0
Velká cena Austrálie 2006 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 9 Williams RET 0
Velká cena San Marina 2006 San Marino Imola 9 Williams 6. 3
Velká cena Evropy 2006 Německo Nürburgring 9 Williams RET 0
Velká cena Španělska 2006 Španělsko Circuit de Catalunya 9 Williams 9. 0
Velká cena Monaka 2006 Monako Circuit de Monaco 9 Williams RET 0
Velká cena Velké Británie 2006 Velká Británie Silverstone 9 Williams RET 0
Velká cena Kanady 2006 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 9 Williams 12. 0
Velká cena Spojených států 2006 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 9 Williams RET 0
Velká cena Francie 2006 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 9 Williams RET 0
Velká cena Německa 2006 Německo Hockenheim 9 Williams RET 0
Velká cena Maďarska 2006 Maďarsko Hungaroring 9 Williams RET 0
Velká cena Turecka 2006 Turecko Istanbul 9 Williams 10. 0
Velká cena Itálie 2006 Itálie Monza 9 Williams 10. 0
Velká cena Číny 2006 Čína Shanghai International Circuit 9 Williams 8. 1
Velká cena Japonska 2006 Japonsko Suzuka 9 Williams RET 0
Velká cena Brazílie 2006 Brazílie Interlagos 9 Williams RET 0
Velká cena Austrálie 2007 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 15 Red Bull 13. 0
Velká cena Malajsie 2007 Malajsie Sepang 15 Red Bull 10. 0
Velká cena Bahrajnu 2007 Bahrajn Bahrain International Circuit 15 Red Bull RET 0
Velká cena Španělska 2007 Španělsko Circuit de Catalunya 15 Red Bull RET 0
Velká cena Monaka 2007 Monako Circuit de Monaco 15 Red Bull RET 0
Velká cena Kanady 2007 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 15 Red Bull 9. 0
Velká cena USA 2007 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 15 Red Bull 7. 2
Velká cena Francie 2007 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 15 Red Bull 12. 0
Velká cena Velké Británie 2007 Velká Británie Silverstone 15 Red Bull RET 0
Velká cena Evropy 2007 Německo Nürburgring 15 Red Bull 3. 6
Velká cena Maďarska 2007 Maďarsko Hungaroring 15 Red Bull 9. 0
Velká cena Turecka 2007 Turecko Istanbul 15 Red Bull RET 0
Velká cena Itálie 2007 Itálie Monza 15 Red Bull 9. 0
Velká cena Belgie 2007 Belgie Spa-Francorchamps 15 Red Bull 7. 2
Velká cena Japonska 2007 Japonsko Fuji 15 Red Bull RET 0
Velká cena Číny 2007 Čína Shanghai International Circuit 15 Red Bull 10. 0
Velká cena Brazílie 2007 Brazílie Interlagos 15 Red Bull RET 0
Velká cena Austrálie 2008 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 10 Red Bull RET 0
Velká cena Malajsie 2008 Malajsie Sepang 10 Red Bull 7. 2
Velká cena Bahrajnu 2008 Bahrajn Bahrain International Circuit 10 Red Bull 7. 2
Velká cena Španělska 2008 Španělsko Circuit de Catalunya 10 Red Bull 5. 4
Velká cena Turecka 2008 Turecko Istanbul 10 Red Bull 7. 2
Velká cena Monaka 2008 Monako Circuit de Monaco 10 Red Bull 4. 5
Velká cena Kanady 2008 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 10 Red Bull 12. 0
Velká cena Francie 2008 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 10 Red Bull 6. 3
Velká cena Velké Británie 2008 Velká Británie Silverstone 10 Red Bull 10. 0
Velká cena Německa 2008 Německo Hockenheim 10 Red Bull RET 0
Velká cena Maďarska 2008 Maďarsko Hungaroring 10 Red Bull 9. 0
Velká cena Evropy 2008 Španělsko Valencia street 10 Red Bull 12. 0
Velká cena Belgie 2008 Belgie Spa-Francorchamps 10 Red Bull 8. 1
Velká cena Itálie 2008 Itálie Monza 10 Red Bull 8. 1
Velká cena Singapuru 2008 Singapur Marina Bay 10 Red Bull RET 0
Velká cena Japonska 2008 Japonsko Fuji 10 Red Bull 8. 1
Velká cena Číny 2008 Čína Shanghai International Circuit 10 Red Bull 14. 0
Velká cena Brazílie 2008 Brazílie Interlagos 10 Red Bull 9. 0
Velká cena Austrálie 2009 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Red Bull 12. 0
Velká cena Malajsie 2009 Malajsie Sepang 14 Red Bull 6. 1.5
Velká cena Číny 2009 Čína Shanghai International Circuit 14 Red Bull 2. 8
Velká cena Bahrajnu 2009 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 Red Bull 11. 0
Velká cena Španělska 2009 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Red Bull 3. 6
Velká cena Monaka 2009 Monako Circuit de Monaco 14 Red Bull 5. 4
Velká cena Turecka 2009 Turecko Istanbul 14 Red Bull 2. 8
Velká cena Velké Británie 2009 Velká Británie Silverstone 14 Red Bull 2. 8
Velká cena Německa 2009 Německo Nürburgring 14 Red Bull 1. 10
Velká cena Maďarska 2009 Maďarsko Hungaroring 14 Red Bull 3. 6
Velká cena Evropy 2009 Španělsko Valencia street 14 Red Bull 9. 0
Velká cena Belgie 2009 Belgie Spa-Francorchamps 14 Red Bull 9. 0
Velká cena Itálie 2009 Itálie Monza 14 Red Bull RET 0
Velká cena Singapuru 2009 Singapur Marina Bay 14 Red Bull RET 0
Velká cena Japonska 2009 Japonsko Suzuka 14 Red Bull 17. 0
Velká cena Brazílie 2009 Brazílie Interlagos 14 Red Bull 1. 10
Velká cena Abú Dhabi 2009 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 Red Bull 2. 8
Velká cena Bahrajnu 2010 Bahrajn Bahrain International Circuit 6 Red Bull 8. 4
Velká cena Austrálie 2010 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 6 Red Bull 9. 2
Velká cena Malajsie 2010 Malajsie Sepang 6 Red Bull 2. 18
Velká cena Číny 2010 Čína Shanghai International Circuit 6 Red Bull 8. 4
Velká cena Španělska 2010 Španělsko Circuit de Catalunya 6 Red Bull 1. 25
Velká cena Monaka 2010 Monako Circuit de Monaco 6 Red Bull 1. 25
Velká cena Turecka 2010 Turecko Istanbul 6 Red Bull 3. 15
Velká cena Kanady 2010 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 6 Red Bull 5. 10
Velká cena Evropy 2010 Španělsko Valencia street 6 Red Bull RET 0
Velká cena Velké Británie 2010 Velká Británie Silverstone 6 Red Bull 1. 25
Velká cena Německa 2010 Německo Hockenheim 6 Red Bull 6. 8
Velká cena Maďarska 2010 Maďarsko Hungaroring 6 Red Bull 1. 25
Velká cena Belgie 2010 Belgie Spa-Francorchamps 6 Red Bull 2. 18
Velká cena Itálie 2010 Itálie Monza 6 Red Bull 6. 8
Velká cena Singapuru 2010 Singapur Marina Bay 6 Red Bull 3. 15
Velká cena Japonska 2010 Japonsko Suzuka 6 Red Bull 2. 18
Velká cena Koreje 2010 Jižní Korea Korea International Circuit 6 Red Bull 0. 0
Velká cena Brazílie 2010 Brazílie Interlagos 6 Red Bull 2. 18
Velká cena Abú Dhabi 2010 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 6 Red Bull 8. 4
Velká cena Austrálie 2011 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 2 Red Bull 5. 10
Velká cena Malajsie 2011 Malajsie Sepang 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Číny 2011 Čína Shanghai International Circuit 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Turecka 2011 Turecko Istanbul 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Španělska 2011 Španělsko Circuit de Catalunya 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Monaka 2011 Monako Circuit de Monaco 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Kanady 2011 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Evropy 2011 Španělsko Valencia street 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 2 Red Bull 5. 10
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 2 Red Bull RET 0
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 2 Red Bull 1. 25
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 2 Red Bull 11. 0
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 2 Red Bull 1. 25
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 2 Red Bull 7. 6
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 2 Red Bull 4. 12
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 2 Red Bull 1. 25
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 2 Red Bull 8. 4
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 2 Red Bull 8. 4
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 2 Red Bull 6. 8
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 2 Red Bull 20. 0
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 2 Red Bull 11. 0
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 2 Red Bull 9. 2
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 2 Red Bull RET 0
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 2 Red Bull RET 0
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 2 Red Bull 6. 8
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 2 Red Bull RET 0
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 2 Red Bull 7. 6
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 2 Red Bull 5. 10
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 2 Red Bull 4. 12
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 2 Red Bull 7. 6
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 2 Red Bull 4. 12
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 2 Red Bull 5. 10
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 2 Red Bull 15. 0
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 2 Red Bull RET 0
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 2 Red Bull 2. 18
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 2 Red Bull RET 0
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 2 Red Bull 2. 18
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 2 Red Bull 3. 15
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 2 Red Bull 2. 18

Související články

S přístupností závodníků zacházíme moc daleko, míní Webber. Jezdci musí být trochu nedosažitelní

17. července 2018, 15:53 | Pavel Fabry | Komentáře
Ilustrační fotografie - S přístupností závodníků zacházíme moc daleko, míní Webber. Jezdci musí být trochu nedosažitelní
Formule 1 se s novým vedením snaží kromě jiného výrazně přiblížit svým fanouškům a nabídnout jim nové možnosti, jak se dostat ke svým hrdinům co nejblíže. Bývalý pilot Mark Webber však tvrdí, že určitá míra nedostupnosti musí být zachována, aby byli jezdci stále hrdiny.

Vítěz devíti velkých cen Mark Webber se nechal slyšet, že piloti Formule 1 by měli do jisté míry zůstat fanouškům nepřístupní. Vedení sportu podle Australanova mínění se snahou dostat diváky co nejblíže zachází až příliš daleko, což může vést ke skutečnosti, že se

Rána z čistého nebe! Lewis Hamilton mění převodovku

7. července 2017, 22:40 | Jan Dohnal
Ilustrační fotografie - Rána z čistého nebe! Lewis Hamilton mění převodovku
Zpráva to není zcela nová! Mercedes o této skutečnosti věděl už několik dní nazpět, ale teprve dnes večer se tato informace dostala do médií. Německá stáj při tomto oznámení potvrdila, že tato výměna nemá nic společného s incidentem mezi Hamiltonem a Vettelem v Baku.

Každá převodovka má vydržet šest závodů. Pokud se tak nestane dostane daný pilot penalizaci ztráty 5 míst na startu dané velké ceny. A to je přesně případ Lewise Hamiltona, který je velkým favoritem nejen na vítězství v Rakousku, ale i celého šampionátu.

Na druhou

Mark Webber na konci roku 2016 definitivně ukončí závodní kariéru

13. října 2016, 17:55 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Mark Webber na konci roku 2016 definitivně ukončí závodní kariéru
Na konci sezony 2013 se australský závodník loučil s kariérou ve Formuli 1, o tři roky později oznámil definitivně odchod ze scény motoristického sportu coby jezdec.

Mark Webber se s šampionátem Formule 1 rozloučil druhým místem ve Velké ceně Brazílie 2013. Během dojezdového okruhu sundal ze své hlavy přilbu a nadšeně mával fanouškům. Nezapomenutelný je také jeho následný pád přímo na stupních vítězů. Od té doby se aust

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.