Španělsko

Jezdec: Fernando Alonso

Jméno
Fernando Alonso
Datum narození
29.7.1981
Národnost
Španělsko
Poslední úprava
24.2.2015 09:29

Fernando Alonso Díaz (* 29. července 1981, Oviedo) je španělský závodník Formule 1 a dvojnásobný šampión z let 2005 a 2006, kdy získal své mistrovské primáty s vozem Renault. V letech 2010-2014 působil u stáje Ferrari, pro sezónu 2015 se rozhodl vrátit zpět do týmu McLaren.

Informace

Před formulí 1

Fernando Alonso se narodil v Oviedu, v severním Španělsku. Jeho maminka pracovala v obchodním domě a jeho otec jako expert na výbušniny v těžebním průmyslu. Mimo jiné byl také amatérský nadšenec do motokárových závodů a doufal, že jeho děti budou jednou kráčet v jeho stopách. První motokáru však překvapivě sestrojil pro Fernandovu starší sestru Lorenu, která ale o vůni benzínu a spálených pneumatik nejevila příliš velký zájem, oproti tomu se ale na závodní dráze začalo líbit tehdy tříletému Fernanovi.

Fernando společně se svým otcem objížděl motokárové závody ve Španělsku, ačkoliv jeho rodina nepatřila mezi finančně úspěšnější, skvělé výkony mladičkého jezdce přivedly celou řadu sponzorských nabídek.

Hned čtyřikrát vyhrál Španělský šampionát (1993, 1994, 1995 a 1996), dále také Juniorský světový pohár, Španělský a Italský Inter-A titul a roku 1998 skončil celkově druhý v Evropském šampionátu a znovu se mu podařilo vyhrát Španělský Inter-A titul.

Bývalý závodník Minardi Adrián Campos dal roku 1998 mladičkému Fernandovi příležitost závodit s pořádným závodním vozem. Dohromady testoval tři dny a s přehledem dokázal porážet svého předchůdce Marca Geného. V roce 1999 působil Alonso v šampionátu Španělské Formule Nissan, kde zvítězil hned ve svém druhém závodě. Již ve své první sezóně bojoval o mistrovský titul, v posledním závodě však potřeboval vyhrát a ještě zajet nejrychlejší kolo, což se mu podařilo a on se stal mistrem této soutěže. Díky tomu dostal příležitost testovat vůz Formule 1 Minardi.

Do oka padl sportovními řediteli týmu Cesaru Fioriovi, který s monopostem Formule 1 dokázal zajíždět i o 1,5 sekundy rychlejší časy než jezdci, kteří pro italský tým testovali v předchozích obdobích.

Po těchto zkušenostech se stal Fernando součástí šampionátu Formule 3000 s vozem Astromega. Byl téměř o rok nejmladším závodníkem, který kdy v tomto šampionátu působil. V prvních sedmi závodech se mu příliš nedařilo a celkově nezískal ani jeden bod, v posledních dvou podnicích se mu už dařilo lépe, jednou skončil druhý a jednou dokonce vyhrál. Celkově to stačilo na čtvrté místo.

Minardi (2001)

Španělský jezdec se stal třetím nejmladším pilotem, který kdy ve Formuli 1 startoval. V královně motorismu debutoval v roce 2001 s vozem Minardi, a ačkoliv za celou sezónu nebodoval, úplně špatně si také nevedl. Jeho maximem bylo jedenácté místo z poslední Velké ceny Japonska.

Velmi blízko k závodní sedačce u lepšího týmu jej dostal jeho manažér Flavio Briatore, spekulovalo se o možném přesunu k týmu Sauber, který se poohlížel po náhradě za odcházejícího Kimiho Räikkönena, stáj se ale nakonec rozhodla pro Felipeho Massu. Velmi nadějně vypadla také přesun do týmu Benetton, který ale také nevyšel a tak se stal pro nadcházející rok Fernando Alonso pouze testovacím jezdcem u stáje Jaguar.

Jaguar (2002)

V roce 2002 testoval Španěl pro zeleně zbarvený tým Jaguar, tuto příležitost mu zajistil tým Renault právě díky Briatoremu, Alonso dostával příležitost především při jednotlivých trénincích.

Renault (2002-2006)

2003

Renault samozřejmě výkony svého svěřence u stáje Jaguar pečlivě sledoval a Flavio Briatore si byl vědom jeho talentu. V roce 2003 z francouzské stáje odešel Jenson Button a právě Fernanda Alonsa si na jeho místo Briatore prosadil, u týmu měl působit jako dvojka zkušeného Jarna Trulliho.

V jeho premiérové sezóně pro Renault se stal již v Malajsii nejmladším závodníkem v historii, který dokázal vybojovat pole position. Před domácím publikem ve Španělsku si dojel pro druhé místo a v Maďarsku získal své první vítězství. Celkově skončil na šestém místě se ziskem 55 mistrovských bodů.  

2004

Alonso zůstal u týmu Renault i pro rok 2004 společně s Jarnem Trullim. Mezi týmem a italským závodníkem však velmi často docházelo k neshodám, i bez nulové podpory týmu ale dokázal Trulli svého mladšího stájového kolegu porážet. Nejlepší výkon předvedl Španěl ve Velké ceně Francie, kde po startu z pole position dojel druhý, o vítězství jej připravila skvělá strategie Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil se čtyřmi zastávkami v boxech. Celkově si ale v šampionátu polepšil, se ziskem 59 bodů skončil čtvrtý.

2005

Novým stájovým kolegou Fernanda Alonsa u stáje Renault se stal Giancarlo Fisichella. Hned v prvním závodě sezóny v australském Melbourne skončil Alonso třetí, přičemž právě jeho týmový partner závod vyhrál. Následovala série tří vítězství v Malajsii, Bahrajnu a San Marinu, kde téměř 20 kol bojoval se svým úhlavním rivalem Michaelem Schumacherem.

Druhý dojel také před domácím publikem ve Španělsku a čtvrtý v prestižním závodě v Monaku, po dalším vítězství v evropské Velké ceně následoval dvojitý bodový půst, nejprve po havárii odstoupil z Velké ceny Kanady, následně nestartoval (jako tehdy všichni jezdci na pneumatikách Michelin) v Grand Prix USA.

Od té doby chyběl na stupních vítězů pouze jednou, v Maďarsku dojel až jedenáctý. Zisk svého prvního mistrovského titulu pečetil třetím místem v Brazílii, celý ročník zakončil vítězstvím v Číně. Celkově nasbíral španělský závodník 133 mistrovských bodů a stal se v té době nejmladším mistrem světa Formule 1 v celé její historii.

2006

I vstup do nadcházejícího ročníku se Alonsovi hodně vydařil, z prvních devíti závodů hned šest vyhrál a ve zbytku skončil na druhém místě. Druhá polovina ročníku již nebyla pro španělského závodníka tak vyvedená, v závěru sezóny jej navíc pravidelně porážel jeho rival Michael Schumacher. Před předposledním závodem sezóny se bodové skóre mezi oběma piloty vyrovnalo, díky více vítězství německého závodníka by se ze svého rekordního osmého titulu mohl radovat on.

V Japonsku se Ferrari předvedlo konkurenceschopně, Michael Schumacher v závodě vedl před druhým Fernandem Alonsem. Motor ve voze sedminásobného šampióna ale selhal a ten tak musel ze závodu odstoupit. Aby titul získal, potřeboval v Brazílii vyhrát a Alonso by nesměl bodovat. To se ale nepodařilo a díky druhému místu v Brazílii se stal Španěl dvojnásobným mistrem světa Formule 1 se ziskem 134 bodů.

McLaren (2007)

Ještě před startem sezóny 2006 bylo oficiálně oznámeno, že od roku 2007 bude Fernando Alonso závodit pro stáj McLaren, jako jeho stájový kolega byl představen mladičký Brit Lewis Hamilton, první pilot Formule 1 černé pleti v celé její historii.

Start od sezóny neměl Fernando vůbec špatný, v prvním závodě v Austrálii dojel druhý, ten následující na malajském okruhu v Sepangu dokonce vyhrál. Ve stínu ale nechtěl zůstat ani jeho stájový kolega Lewis Hamilton, který pravidelně dojížděl na stupních vítězů. V Kanadě se v celkovém pořadí dostal před Alonsa a až do závěru sezóny jej před sebe nepustil.

Španělský závodník získal celkem čtyři vítězství, kromě zmiňované Malajsie zvítězil také v Monaku, Velké ceně Evropy a Itálie. Před posledním závodem sezóny měl společně s Lewisem Hamiltonem a Kimim Räikkönenem šanci na zisk mistrovského titulu. Hamilton v závěrečné Grand Prix v Brazílii dojel sedmý, Fernando Alonso třetí a Kimi Räikkönen první, takže se z mistrovského primátu radoval právě finský závodník ve službách Ferrari.

V průběhu zejména druhé poloviny sezóny nebyl vztah mezi Fernandem Alonsem a Lewisem Hamiltonem zcela ideální, což vyústilo v rozvázání kontraktu mezi španělským závodníkem a týmem McLaren, který měl jinak trvat až do konce sezóny 2009. Po této štaci u britského týmu se Alonso vrátil ke svému bývalému zaměstnavateli – stáji Renault.

Renault (2008-2009)

2008

Kromě návratu do Renaultu se ve spojení s Fernandem Alonsem spekulovalo také o přesunu k týmu Honda, Toyota nebo Red Bull, španělský závodník se ale rozhodl vrátit do prostřední, které velmi dobře znal. Veřejnost očekávala, že právě Alonso by mohl být černým koněm šampionátu, ale hned od prvních závodů bylo jasné, že tentokrát Španěl o titul bojovat nebude.

Fernando Alonso sice dojížděl na bodovaných pozicích, pravidelně ale spíše ve druhé polovině bodované osmičky. V samotném závěru sezóny se nakonec dočkal vítězství, první dojel v Singapuru (po veleznámé kauze crashgate) a v Japonsku. Druhé místo pak obsadil ještě v závodě v Brazílii, celkově to stačilo na 61 mistrovských bodů a páté místo v šampionátu jezdců.

2009

Rok 2009 byl pro Alonsa ještě méně povedenější, španělský závodník bodoval s ještě menší pravidelností a jen těžko se mohl rovnat těm nejlepším, kterými tento rok byly týmy Brawn a Red Bull. Fernando Alonso tento rok nezískal ani jedno vítězství, absolutním maximem bylo třetí místo na okruhu v Singapuru. Celkově skončil Alonso na devátém místě se ziskem 26 bodů. Tak málo mistrovských bodů Alonso do té doby ve Formuli 1 za celou sezónu ještě nezískal, v září téhož roku navíc byl oznámeno, že španělský pilot podepsal tříletý kontrakt s týmem Ferrari.

Ferrari (2010-nyní)

2010

Sezónu v novém působišti začal velmi slibně, hned v prvním závodě v Bahrajnu skončil první, následovala ale série šesti závodů, ve kterých Fernando nedojel ani na stupních vítězů a jeho maximem byla dvě čtvrtá místa. Třetí dojel až v Kanadě a z vítězství se znovu mohl radovat až ve Velké ceně Německa, kdy jej před sebe na signál týmu pustil Felipe Massa.

Závěr sezóny byl pro španělského závodníka mnohem lepší, zvítězil ještě v Itálii, Singapuru a Koreji, v předposledním závodě v Koreji dojel třetí a do posledního závodního víkendu v Abú Dhabí mířil na čele šampionátu. V závodě se ale zasekl za pomalejšími soupeři, což jej nakonec stálo mistrovský titul, ze kterého se radoval Sebastian Vettel.

2011

Ani start do sezóny 2011 nebyl pro Alonsa úplně skvělý, v Austrálii dojel čtvrtý, v Malajsii šestý a v Číně sedmý. Na stupně vítězů se dostal až ve Velké ceně Turecka, kde dojel třetí. Jediné vítězství zaznamenal ve Velké ceně Velké Británie. Celkově skončil na čtvrtém místě v šampionátu se ziskem 257 mistrovských bodů, na suverénního Sebastiana Vettela nestačil.

2012

Do bojů o mistrovský titul se znovu vrátil v roce 2012, v prvním závodě sezóny dojel pátý, ten další v Malajsii už vyhrál. Po devátém a sedmém místě se znovu vrátil na stupně vítězů před domácím publikem ve Španělsku, třetí dojel také v Monaku. Další vítězství zaznamenal ve Velké ceně Evropy a Německa.

V posledních pěti závodech byl vždy na stupních vítězů, ale ani jednou nedosáhl na vítězství. Do Brazílie i tak ještě mířil s šancí získat třetí mistrovský primát, jeho sok Sebsatian Vettel se hned v úvodu závodu dostal do problémů a skoro to vypadalo, že bude muset odstoupit. Jenže Vettelův Red Bull to vydržel a probojoval se startovním polem až na bodované pozice, ani druhé místo Fernanda Alonsa tak nestačilo k jeho dalšímu titulu a Španěl skončil znovu druhý.

Již v průběhu sezóny bylo také oznámeno, že Fernando Alonso se svým současným zaměstnavatelem Ferrari prodlouží aktuální kontrakt.

2013

I pro sezónu 2013 tak Španěl působil u Ferrari, start do nového ročníku měl tým nadstandardní, Fernando Alonso v prvním závodě skončil druhý, následně po havárii v Malajsii nedokončil. První vítězství získal ve třetí Velké ceně v Číně a další přidal ještě ve Španělsku.

Pravidelně dojížděl na bodovaných pozicích a třikrát po sobě dojel druhý (Belgie, Itálie, Singapur). Na znovu suverénního Sebastiana Vettela to ale opět nestačilo a ten si zajistil svůj čtvrtý mistrovský titul v řadě již při závodě v Indii. Fernando Alonso do posledního závodu ještě bude bojovat o druhé místo v šampionátu.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2001 21 Minardi 19. 0
2003 8 Renault 6. 55
2004 8 Renault 4. 59
2005 5 Renault 1. 133
2006 1 Renault 1. 134
2007 1 McLaren 2. 109
2008 5 Renault 5. 61
2009 7 Renault 9. 26
2010 8 Ferrari 2. 252
2011 5 Ferrari 4. 257
2012 5 Ferrari 2. 278
2013 3 Ferrari 2. 242
2014 14 Ferrari 6. 161
2015 14 McLaren 17. 11
2016 14 McLaren 10. 54
2017 14 McLaren 15. 17
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2001 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 21 Minardi 12. 0
Velká cena Malajsie 2001 Malajsie Sepang 21 Minardi 13. 0
Velká cena Brazílie 2001 Brazílie Interlagos 21 Minardi RET 0
Velká cena San Marina 2001 San Marino Imola 21 Minardi RET 0
Velká cena Španělska 2001 Španělsko Circuit de Catalunya 21 Minardi 13. 0
Velká cena Rakouska 2001 Rakousko A1-Ring 21 Minardi RET 0
Velká cena Monaka 2001 Monako Circuit de Monaco 21 Minardi RET 0
Velká cena Kanady 2001 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 21 Minardi RET 0
Velká cena Evropy 2001 Německo Nürburgring 21 Minardi 14. 0
Velká cena Francie 2001 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 21 Minardi 17. 0
Velká cena Velké Británie 2001 Velká Británie Silverstone 21 Minardi 16. 0
Velká cena Německa 2001 Německo Hockenheim 21 Minardi 10. 0
Velká cena Maďarska 2001 Maďarsko Hungaroring 21 Minardi RET 0
Velká cena Belgie 2001 Belgie Spa-Francorchamps 21 Minardi RET 0
Velká cena Itálie 2001 Itálie Monza 21 Minardi 13. 0
Velká cena Spojených států 2001 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 21 Minardi RET 0
Velká cena Japonska 2001 Japonsko Suzuka 21 Minardi 11. 0
Velká cena Austrálie 2003 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Renault 7. 2
Velká cena Malajsie 2003 Malajsie Sepang 8 Renault 3. 6
Velká cena Brazílie 2003 Brazílie Interlagos 8 Renault 3. 6
Velká cena San Marina 2003 San Marino Imola 8 Renault 6. 3
Velká cena Španělska 2003 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Renault 2. 8
Velká cena Rakouska 2003 Rakousko A1-Ring 8 Renault RET 0
Velká cena Monaka 2003 Monako Circuit de Monaco 8 Renault 5. 4
Velká cena Kanady 2003 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Renault 4. 5
Velká cena Evropy 2003 Německo Nürburgring 8 Renault 4. 5
Velká cena Francie 2003 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 8 Renault RET 0
Velká cena Velké Británie 2003 Velká Británie Silverstone 8 Renault RET 0
Velká cena Německa 2003 Německo Hockenheim 8 Renault 4. 5
Velká cena Maďarska 2003 Maďarsko Hungaroring 8 Renault 1. 10
Velká cena Itálie 2003 Itálie Monza 8 Renault 8. 1
Velká cena Spojených států 2003 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 8 Renault RET 0
Velká cena Japonska 2003 Japonsko Suzuka 8 Renault RET 0
Velká cena Austrálie 2004 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Renault 3. 6
Velká cena Malajsie 2004 Malajsie Sepang 8 Renault 7. 2
Velká cena Bahrajnu 2004 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Renault 6. 3
Velká cena San Marina 2004 San Marino Imola 8 Renault 4. 5
Velká cena Španělska 2004 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Renault 4. 5
Velká cena Monaca 2004 Monako Circuit de Monaco 8 Renault RET 0
Velká cena Evropy 2004 Německo Nürburgring 8 Renault 5. 4
Velká cena Kanady 2004 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Renault RET 0
Velká cena USA 2004 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 8 Renault RET 0
Velká cena Francie 2004 Francie Paul Ricard 8 Renault 2. 8
Velká cena Velké Británie 2004 Velká Británie Silverstone 8 Renault 10. 0
Velká cena Německa 2004 Německo Hockenheim 8 Renault 3. 6
Velká cena Maďarska 2004 Maďarsko Hungaroring 8 Renault 3. 6
Velká cena Belgie 2004 Belgie Spa-Francorchamps 8 Renault RET 0
Velká cena Itálie 2004 Itálie Monza 8 Renault RET 0
Velká cena Číny 2004 Čína Shanghai International Circuit 8 Renault 4. 5
Velká cena Japonska 2004 Japonsko Suzuka 8 Renault 5. 4
Velká cena Brazílie 2004 Brazílie Interlagos 8 Renault 4. 5
Velká cena Austrálie 2005 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 5 Renault 3. 6
Velká cena Malajsie 2005 Malajsie Sepang 5 Renault 1. 10
Velká cena Bahrajnu 2005 Bahrajn Bahrain International Circuit 5 Renault 1. 10
Velká cena San Marina 2005 San Marino Imola 5 Renault 1. 10
Velká cena Španělska 2005 Španělsko Circuit de Catalunya 5 Renault 2. 8
Velká cena Monaca 2005 Monako Circuit de Monaco 5 Renault 4. 5
Velká cena Evropy 2005 Německo Nürburgring 5 Renault 1. 10
Velká cena Kanady 2005 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 5 Renault RET 0
Velká cena USA 2005 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 5 Renault RET 0
Velká cena Francie 2005 Francie Paul Ricard 5 Renault 1. 10
Velká cena Velké Británie 2005 Velká Británie Silverstone 5 Renault 2. 8
Velká cena Německa 2005 Německo Hockenheim 5 Renault 1. 10
Velká cena Maďarska 2005 Maďarsko Hungaroring 5 Renault 11. 0
Velká cena Turecka 2005 Turecko Istanbul 5 Renault 2. 8
Velká cena Itálie 2005 Itálie Monza 5 Renault 2. 8
Velká cena Belgie 2005 Belgie Spa-Francorchamps 5 Renault 2. 8
Velká cena Brazílie 2005 Brazílie Interlagos 5 Renault 3. 6
Velká cena Japonska 2005 Japonsko Suzuka 5 Renault 3. 6
Velká cena Číny 2005 Čína Shanghai International Circuit 5 Renault 1. 10
Velká cena Bahrajnu 2006 Bahrajn Bahrain International Circuit 1 Renault 1. 10
Velká cena Malajsie 2006 Malajsie Sepang 1 Renault 2. 8
Velká cena Austrálie 2006 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 1 Renault 1. 10
Velká cena San Marina 2006 San Marino Imola 1 Renault 2. 8
Velká cena Evropy 2006 Německo Nürburgring 1 Renault 2. 8
Velká cena Španělska 2006 Španělsko Circuit de Catalunya 1 Renault 1. 10
Velká cena Monaka 2006 Monako Circuit de Monaco 1 Renault 1. 10
Velká cena Velké Británie 2006 Velká Británie Silverstone 1 Renault 1. 10
Velká cena Kanady 2006 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 1 Renault 1. 10
Velká cena Spojených států 2006 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 1 Renault 5. 4
Velká cena Francie 2006 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 1 Renault 2. 8
Velká cena Německa 2006 Německo Hockenheim 1 Renault 5. 4
Velká cena Maďarska 2006 Maďarsko Hungaroring 1 Renault RET 0
Velká cena Turecka 2006 Turecko Istanbul 1 Renault 2. 8
Velká cena Itálie 2006 Itálie Monza 1 Renault RET 0
Velká cena Číny 2006 Čína Shanghai International Circuit 1 Renault 2. 8
Velká cena Japonska 2006 Japonsko Suzuka 1 Renault 1. 10
Velká cena Brazílie 2006 Brazílie Interlagos 1 Renault 2. 8
Velká cena Austrálie 2007 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 1 McLaren 2. 8
Velká cena Malajsie 2007 Malajsie Sepang 1 McLaren 1. 10
Velká cena Bahrajnu 2007 Bahrajn Bahrain International Circuit 1 McLaren 5. 4
Velká cena Španělska 2007 Španělsko Circuit de Catalunya 1 McLaren 3. 6
Velká cena Monaka 2007 Monako Circuit de Monaco 1 McLaren 1. 10
Velká cena Kanady 2007 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 1 McLaren 7. 2
Velká cena USA 2007 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 1 McLaren 2. 8
Velká cena Francie 2007 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 1 McLaren 7. 2
Velká cena Velké Británie 2007 Velká Británie Silverstone 1 McLaren 2. 8
Velká cena Evropy 2007 Německo Nürburgring 1 McLaren 1. 10
Velká cena Maďarska 2007 Maďarsko Hungaroring 1 McLaren 4. 5
Velká cena Turecka 2007 Turecko Istanbul 1 McLaren 3. 6
Velká cena Itálie 2007 Itálie Monza 1 McLaren 1. 10
Velká cena Belgie 2007 Belgie Spa-Francorchamps 1 McLaren 3. 6
Velká cena Japonska 2007 Japonsko Fuji 1 McLaren RET 0
Velká cena Číny 2007 Čína Shanghai International Circuit 1 McLaren 2. 8
Velká cena Brazílie 2007 Brazílie Interlagos 1 McLaren 3. 6
Velká cena Austrálie 2008 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 5 Renault 4. 5
Velká cena Malajsie 2008 Malajsie Sepang 5 Renault 8. 1
Velká cena Bahrajnu 2008 Bahrajn Bahrain International Circuit 5 Renault 10. 0
Velká cena Španělska 2008 Španělsko Circuit de Catalunya 5 Renault RET 0
Velká cena Turecka 2008 Turecko Istanbul 5 Renault 6. 3
Velká cena Monaka 2008 Monako Circuit de Monaco 5 Renault 10. 0
Velká cena Kanady 2008 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 5 Renault RET 0
Velká cena Francie 2008 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 5 Renault 8. 1
Velká cena Velké Británie 2008 Velká Británie Silverstone 5 Renault 6. 3
Velká cena Německa 2008 Německo Hockenheim 5 Renault 11. 0
Velká cena Maďarska 2008 Maďarsko Hungaroring 5 Renault 4. 5
Velká cena Evropy 2008 Španělsko Valencia street 5 Renault RET 0
Velká cena Belgie 2008 Belgie Spa-Francorchamps 5 Renault 4. 5
Velká cena Itálie 2008 Itálie Monza 5 Renault 4. 5
Velká cena Singapuru 2008 Singapur Marina Bay 5 Renault 1. 10
Velká cena Japonska 2008 Japonsko Fuji 5 Renault 1. 10
Velká cena Číny 2008 Čína Shanghai International Circuit 5 Renault 4. 5
Velká cena Brazílie 2008 Brazílie Interlagos 5 Renault 2. 8
Velká cena Austrálie 2009 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Renault 5. 4
Velká cena Malajsie 2009 Malajsie Sepang 7 Renault 11. 0
Velká cena Číny 2009 Čína Shanghai International Circuit 7 Renault 9. 0
Velká cena Bahrajnu 2009 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Renault 8. 1
Velká cena Španělska 2009 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Renault 5. 4
Velká cena Monaka 2009 Monako Circuit de Monaco 7 Renault 7. 2
Velká cena Turecka 2009 Turecko Istanbul 7 Renault 10. 0
Velká cena Velké Británie 2009 Velká Británie Silverstone 7 Renault 14. 0
Velká cena Německa 2009 Německo Nürburgring 7 Renault 7. 2
Velká cena Maďarska 2009 Maďarsko Hungaroring 7 Renault RET 0
Velká cena Evropy 2009 Španělsko Valencia street 7 Renault 6. 3
Velká cena Belgie 2009 Belgie Spa-Francorchamps 7 Renault RET 0
Velká cena Itálie 2009 Itálie Monza 7 Renault 5. 4
Velká cena Singapuru 2009 Singapur Marina Bay 7 Renault 3. 6
Velká cena Japonska 2009 Japonsko Suzuka 7 Renault 10. 0
Velká cena Brazílie 2009 Brazílie Interlagos 7 Renault RET 0
Velká cena Abú Dhabi 2009 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Renault 14. 0
Velká cena Bahrajnu 2010 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Ferrari 1. 25
Velká cena Austrálie 2010 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Ferrari 4. 12
Velká cena Malajsie 2010 Malajsie Sepang 8 Ferrari 13. 0
Velká cena Číny 2010 Čína Shanghai International Circuit 8 Ferrari 4. 12
Velká cena Španělska 2010 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Ferrari 2. 18
Velká cena Monaka 2010 Monako Circuit de Monaco 8 Ferrari 6. 8
Velká cena Turecka 2010 Turecko Istanbul 8 Ferrari 8. 4
Velká cena Kanady 2010 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Ferrari 3. 15
Velká cena Evropy 2010 Španělsko Valencia street 8 Ferrari 8. 4
Velká cena Velké Británie 2010 Velká Británie Silverstone 8 Ferrari 14. 0
Velká cena Německa 2010 Německo Hockenheim 8 Ferrari 1. 25
Velká cena Maďarska 2010 Maďarsko Hungaroring 8 Ferrari 2. 18
Velká cena Belgie 2010 Belgie Spa-Francorchamps 8 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 2010 Itálie Monza 8 Ferrari 1. 25
Velká cena Singapuru 2010 Singapur Marina Bay 8 Ferrari 1. 25
Velká cena Japonska 2010 Japonsko Suzuka 8 Ferrari 3. 15
Velká cena Koreje 2010 Jižní Korea Korea International Circuit 8 Ferrari 1. 25
Velká cena Brazílie 2010 Brazílie Interlagos 8 Ferrari 3. 15
Velká cena Abú Dhabi 2010 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Ferrari 7. 6
Velká cena Austrálie 2011 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 5 Ferrari 4. 12
Velká cena Malajsie 2011 Malajsie Sepang 5 Ferrari 6. 8
Velká cena Číny 2011 Čína Shanghai International Circuit 5 Ferrari 7. 6
Velká cena Turecka 2011 Turecko Istanbul 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Španělska 2011 Španělsko Circuit de Catalunya 5 Ferrari 5. 10
Velká cena Monaka 2011 Monako Circuit de Monaco 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Kanady 2011 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 5 Ferrari RET 0
Velká cena Evropy 2011 Španělsko Valencia street 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 5 Ferrari 1. 25
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 5 Ferrari 4. 12
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 5 Ferrari 4. 12
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 5 Ferrari 5. 10
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 5 Ferrari 4. 12
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 5 Ferrari 5. 10
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 5 Ferrari 1. 25
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 5 Ferrari 9. 2
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 5 Ferrari 7. 6
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 5 Ferrari 5. 10
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 5 Ferrari 1. 25
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 5 Ferrari 1. 25
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 5 Ferrari 5. 10
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 5 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 5 Ferrari RET 0
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 5 Ferrari 2. 18
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 5 Ferrari 3. 15
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 5 Ferrari 2. 18
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Ferrari 2. 18
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 3 Ferrari RET 0
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 3 Ferrari 1. 25
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 Ferrari 8. 4
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Ferrari 1. 25
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 3 Ferrari 7. 6
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Ferrari 2. 18
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 3 Ferrari 3. 15
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 3 Ferrari 4. 12
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 3 Ferrari 5. 10
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 3 Ferrari 2. 18
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 3 Ferrari 2. 18
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 3 Ferrari 2. 18
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 3 Ferrari 6. 8
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 3 Ferrari 4. 12
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 3 Ferrari 11. 0
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 3 Ferrari 5. 10
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 3 Ferrari 5. 10
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 3 Ferrari 3. 15
Velká cena Austrálie 2014 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Ferrari 4. 12
Velká cena Malajsie 2014 Malajsie Sepang 14 Ferrari 4. 12
Velká cena Bahrajnu 2014 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 Ferrari 9. 2
Velká cena Číny 2014 Čína Shanghai International Circuit 14 Ferrari 3. 15
Velká cena Španělska 2014 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Ferrari 6. 8
Velká cena Monaka 2014 Monako Circuit de Monaco 14 Ferrari 4. 12
Velká cena Kanady 2014 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Ferrari 6. 8
Velká cena Rakouska 2014 Rakousko A1-Ring 14 Ferrari 5. 10
Velká cena Velké Británie 2014 Velká Británie Silverstone 14 Ferrari 6. 8
Velká cena Německa 2014 Německo Hockenheim 14 Ferrari 5. 10
Velká cena Maďarska 2014 Maďarsko Hungaroring 14 Ferrari 2. 18
Velká cena Belgie 2014 Belgie Spa-Francorchamps 14 Ferrari 7. 6
Velká cena Itálie 2014 Itálie Monza 14 Ferrari RET 0
Velká cena Singapuru 2014 Singapur Marina Bay 14 Ferrari 4. 12
Velká cena Japonska 2014 Japonsko Suzuka 14 Ferrari RET 0
Velká cena Ruska 2014 Rusko Sochi Autodrom 14 Ferrari 6. 8
Velká cena USA 2014 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 Ferrari 6. 8
Velká cena Brazílie 2014 Brazílie Interlagos 14 Ferrari 6. 8
Velká cena Abu Dhabi 2014 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 Ferrari 9. 4
Velká cena Malajsie 2015 Malajsie Sepang 14 McLaren RT 0
Velká cena Číny 2015 Čína Shanghai International Circuit 14 McLaren 12. 0
Velká cena Bahrajnu 2015 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 McLaren 11. 0
Velká cena Španělska 2015 Španělsko Circuit de Catalunya 14 McLaren RT 0
Velká cena Monaka 2015 Monako Circuit de Monaco 14 McLaren RT 0
Velká cena Kanady 2015 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 McLaren RT 0
Velká cena Rakouska 2015 Rakousko A1-Ring 14 McLaren RT 0
Velká cena Velké Británie 2015 Velká Británie Silverstone 14 McLaren 10. 1
Velká cena Maďarska 2015 Maďarsko Hungaroring 14 McLaren 5. 10
Velká cena Belgie 2015 Belgie Spa-Francorchamps 14 McLaren 13. 0
Velká cena Itálie 2015 Itálie Monza 14 McLaren 18. 0
Velká cena Singapuru 2015 Singapur Marina Bay 14 McLaren NC 0
Velká cena Japonska 2015 Japonsko Suzuka 14 McLaren 11. 0
Velká cena Ruska 2015 Rusko Sochi Autodrom 14 McLaren 11. 0
Velká cena USA 2015 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 McLaren 11. 0
Velká cena Mexika 2015 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 14 McLaren NC 0
Velká cena Brazílie 2015 Brazílie Interlagos 14 McLaren 16. 0
Velká cena Abú Dhabi 2015 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 McLaren 17. 0
Velká cena Austrálie 2016 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 McLaren NC 0
Velká cena Číny 2016 Čína Shanghai International Circuit 14 McLaren 12. 0
Velká cena Ruska 2016 Rusko Sochi Autodrom 14 McLaren 6. 8
Velká cena Španělska 2016 Španělsko Circuit de Catalunya 14 McLaren NC 0
Velká cena Monaka 2016 Monako Circuit de Monaco 14 McLaren 5. 10
Velká cena Kanady 2016 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 McLaren 11. 0
Velká cena Evropy 2016 Ázerbájdžán Baku City Circuit 14 McLaren NC 0
Velká cena Rakouska 2016 Rakousko A1-Ring 14 McLaren 18. 0
Velká cena Velké Británie 2016 Velká Británie Silverstone 14 McLaren 13. 0
Velká cena Maďarska 2016 Maďarsko Hungaroring 14 McLaren 7. 6
Velká cena Německa 2016 Německo Hockenheim 14 McLaren 12. 0
Velká cena Belgie 2016 Belgie Spa-Francorchamps 14 McLaren 7. 6
Velká cena Itálie 2016 Itálie Monza 14 McLaren 14. 0
Velká cena Singapuru 2016 Singapur Marina Bay 14 McLaren 7. 6
Velká cena Malajsie 2016 Malajsie Sepang 14 McLaren 7. 6
Velká cena Japonska 2016 Japonsko Suzuka 14 McLaren 16. 0
Velká cena USA 2016 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 McLaren 5. 10
Velká cena Mexika 2016 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 14 McLaren 13. 0
Velká cena Brazílie 2016 Brazílie Interlagos 14 McLaren 10. 1
Velká cena Abú Dhabi 2016 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 McLaren 10. 1
Velká cena Austrálie 2017 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 McLaren NC 0
Velká cena Číny 2017 Čína Shanghai International Circuit 14 McLaren NC 0
Velká cena Bahrajnu 2017 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 McLaren 14. 0
Velká cena Ruska 2017 Rusko Sochi Autodrom 14 McLaren NC 0
Velká cena Španělska 2017 Španělsko Circuit de Catalunya 14 McLaren 12. 0
Velká cena Kanady 2017 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 McLaren 16. 0
Velká cena Ázerbájdžánu 2017 Ázerbájdžán Baku City Circuit 14 McLaren 9. 2
Velká cena Rakouska 2017 Rakousko A1-Ring 14 McLaren NC 0
Velká cena Velké Británie 2017 Velká Británie Silverstone 14 McLaren NC 0
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 14 McLaren 6. 8
Velká cena Belgie 2017 Belgie Spa-Francorchamps 14 McLaren NC 0
Velká cena Itálie 2017 Itálie Monza 14 McLaren 17. 0
Velká cena Singapuru 2017 Singapur Marina Bay 14 McLaren NC 0
Velká cena Malajsie 2017 Malajsie Sepang 14 McLaren 11. 0
Velká cena Japonska 2017 Japonsko Suzuka 14 McLaren 11. 0
Velká cena USA 2017 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 McLaren NC 0
Velká cena Mexika 2017 Mexiko Mexico City 14 McLaren 10. 1
Velké cena Brazílie 2017 Brazílie Interlagos 14 McLaren 8. 4
Velká cena Abu Dhabi 2017 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 McLaren 9. 2

Související články

Fernando Alonso bude jako první testovat vůz McLarenu

12. února 2018, 15:52 | Jan Fridrich
Ilustrační fotografie - Fernando Alonso bude jako první testovat vůz McLarenu
Fernando Alonso bude jako první testovat nový vůz McLarenu, který je označen jako MCL33, v předsezónních testech v Barceloně.

Španělský závodník, který v minulých předsezónních testech dokázal odjet „pouze“ 29 kol kvůli problémům s olejovou nádrží, vyjede s monopostem McLarenu 26. února.

Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne bude jezdit druhý den předsezónn&iacu

McLaren trvá na „minimalizaci“ Alonsovy role u Toyoty

10. února 2018, 21:28 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - McLaren trvá na „minimalizaci“ Alonsovy role u Toyoty
Šéf týmu McLaren Zak Brown se nechal slyšet, že tým trval na minimalizaci Alonsovy role u Toyoty, se kterou bude v letošní supersezóně závodit především v závodě na 24 hodin v Le Mans.

Jeden z Alonsových snů je zisk velkého triple crown, aneb vítězství v monacké Grand Prix, vítězství v závodě 500 mil Indianapolis a také vítězství v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. Právě z tohoto důvodu se stal Alonso součástí programu Toyota, kter&

V kategorii LMP1 bude v sezóně 2018-19 závodit 10 speciálů

9. února 2018, 21:12 | Petr Čermák | Komentáře
Ilustrační fotografie - V kategorii LMP1 bude v sezóně 2018-19 závodit 10 speciálů
Osm soukromých LMP1 speciálů nastoupí v následující sezóně šampionátu FIA World Endurance Championship proti dvěma továrním speciálům Toyota. Královská kategorie tak bude společně s kategorií GTE Pro nejpočetnější skupina na startovním roštu.

Potvrzení druhé Ginetty, se kterou bude letos a příští rok závodit British Manor Team pod názvem CEFC TRSM Racing, zajistilo rovných 10 speciálů královské třídy LMP1 pro „supersezónu“ (v originále se nazývá superseason – pozn. red.).

Testovací jezdec G

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.