Velká Británie

Jezdec: Lewis Hamilton

Jméno
Lewis Hamilton
Datum narození
7.1.1985
Národnost
Velká Británie
Poslední úprava
11.3.2015 12:55

Lewis Carl Davidson Hamilton (7. ledna 1985, Stevenage, Hertfordshire, Velká Británie) je závodník Formule 1 a držitel Řádu britského impéria. V letech 2008 a 2014 získal své dva mistrovské tituly.

Informace

K závodění se malý Lewis dostal už v roce 1993, kdy mu bylo osm, v Rey House Kart Circuit. Rychle začal vyhrávat závody a vyhrál i několik šampionátů Cadet Class. Když mu bylo deset let, poprvé se setkal s tehdejším šéfem McLarenu Ronem Dennisem při autogramiádě a řekl mu „Ahoj, já jsem Lewis Hamilton. Vyhrál jsem British Championship a jednoho dne chci řídit vaší formuli.“ Dennis mu do knihy jako odpověď vepsal „Zavolej mi za devět let, něco vymyslíme,“ a přidal k tomu svoje číslo.

Hamilton se v roce 1997 zúčastnil Junior Yamaha závodů a poté co v roce 1998 vyhrál Super One sérii a druhé British Championship mu Ron Dennis skutečně zavolal a zařadil ho do vývojového programu jezdců McLarenu. Tato dohoda obsahovala i možnou budoucnost v F1.

Hamilton pokračoval v menších závodních sériích jako Intercontinental A, Formula A a Formula Super A  a nakonec se stal šampionem European Champion v roce 2000 s maximem možých bodů. V závodních sériích Formula A a Formula Super A byl jeho týmovým kolegou Nico Rosberg, který se také dostal do kolotoče formule 1.

British Formula Renault

Hamilton započal svou profesionální závodní kariéru v roce 2001 v British Formula Renault Winter Series. Sice hned v prvním testování boural, ale sezonu zakončil na pátém místě. Tím si vysloužil kontrakt od týmu Manor Motorsport na kompletní 2002 sezonu ve Formuli Renault UK. Hamilton tuto sezonu zakončil na třetím místě se třemi vítězstvími a třemi pole position. S týmem zůstal i v roce 2003 a vyhrál šampionát s deseti vítězstvími a 419 body. Druhý za ním se umístil Alex Lloyd s dvěma vítězstvími a 377 body. Ony dva závody vyhrál, když Hamilton měl už titul v kapse a vynechal poslední dva závody sezony, aby mohl debutovat v British Formula Three.

British Formula Three

Zde už se Hamiltonovi tolik nedařilo. V prvním závodě odstoupil a v druhém naboural do svého týmového kolegy a byl odvezen do nemocnice. Svou rychlost ovšem dokázal, když v Macau a v Koreji získal pole position.

Formula 3 Euro Series

V roce 2004 Williams F1 oznámil, že byli blízko podepsání smlouvy s Hamiltonem, avšak jejich německý dodavatel motorů BMW to zarazil. Hamilton tedy podepsal další smlouvu s McLarenem a přešel z British Formula Three do evropské Formula 3 Euro Series, kde vyhrál jeden závods a Hamilton sezonu dokončil na pátém místě.

V tomto roce také Hamilton poprvé testoval s McLarenem na britském SIlverstonu.

V roce 2005 zůstal v evropské formuli 3 s týmem ASM a dominoval celou sezonu, když vyhrál patnáct z dvaceti závodů. Mohlo to být i šestnáct, avšak Lewis byl diskvalifikován ze závodu ve Spa Francorchamps kvůli technickému porušení pravidel. Po sezoně ho britský magazín Autosport zařadil v žebříčku TOP 50 Drivers of 2005 na 24. místo.

GP2

Díky svému úspěchu ve formuli 3 s Hamiltonem podepsal GP2 tým ART Grand Prix pro rok 2006. Hamilton svou první sezonu bez problému vyhrál a porazil Nelsona Piqueta Juniora a Timo Glocka, další budoucí piloti F1.

Vyhrál závod na Nürnburgringu navzdory penalizaci za překročení rychlosti v boxové uličce. V Istambulu zase předvedl neobyčejný výkon, když se v první zatáčce roztočil a propadl na osmnácté místo, ale ve zbytku závodu se prodral na druhé místo, které získal v poslední zatáčce.

Na konci roku 2006 Kimi Räikkönen přestoupil do Ferrari a Juan Pablo Montoya do NASCAR, čímž se v McLarenu uvolnili obě místo. Jedno získal mistrsvěta Fernando Alonso a druhé místo zbylo právě na Lewise Hamiltona.

Formule 1

McLaren (2007-2012)

V jeho prvním F1 závodě v Austrálii Hamilton dokončil na třetím místě. V Bahrajnu a Barceloně dojel dokonce druhý, pokaždé za Felipem Massou ve Ferrari, čímž stanul na prvním místě v šampionátu. Tím překonal rekord Bruce McLarena jakožto nejmladšího pilota vedoucího šampionát. V Monaku dokončil opět druhý za jeho kolegou Alonsem, poněvadž mu tým doporučil, aby s ním nezávodil. V Kanadě Hamilton získal své první pole position a v závodě i své první vítězství. Ve francouzském Magny-Cours dokončil třetí za piloty Ferrari Kimim Räikkönenem a Felipem Massou. Svůj náskok v šampionátu tím rozšířil na 14 bodů.

Ve svém domácím závodě v Silverstone dokončil na třetím místě a dorovnal rekord Jima Clarka devíti pódiových umístění za sebou pro britského pilota z roku 1963.

Ve Velké Ceně Evropy během třetí části kvalifikace boural a byl odvezen do lékařského centra, takže nebyl schopen dokončit kvalifikaci a startoval desátý. Do závodu mohl znovu nastoupit, avšak kvůli těžkému dešti byl závodu zastaven a Hamilton uklouzl a sjel do štěrku. Naštěstí jeho motor stále běžel a poté, co ho jeřáb dostal zpět na dráhu, byl schopen dokončit závod na devátém místě, což bylo jeho první nebodované a nepódiové umístění. Po tomto závodě FIA zakázala jakoukoli asistenci k dostání vozu zpět na trať.

Hamilton poté vyhrál maďarskou velkou cenu po kontroverzní kvalifikaci, kdy Alonso zajel nejrychlejší čas a byl penalizován pěti místy dolů za blokování Hamiltona při výjezdu z boxové uličky. Po závodě Hamilton prohlásil, že jeho vztah s Alonsem zůstal nezměněný.

V Turecku Hamilton dokončil pátý po punktuře pneumatiky. V Itálii a Belgii Alonso Hamiltona porazil a zmenšil jeho náskok v šampionátu na dva body, avšak Hamilton kontroval vítězstvím v Japonsku, kdy Alonso v dešti naboural a zvětšil svůj náskok na dvanáct bodů. V Číně si Hamilton zajistil pole position, avšak v kvůli špatné strategii zůstal příliš dlouho na trati na sjetých pneumatikách navzdory doporučením od Bridgestonu. Na obnošených pneumatikách se sklouzl do štěrku a tam zůstal. Hamilton tudíž měl před posledním závodem náskok čtyř bodů na Alonsa a sedm bodů na třetího Räikkönena.

V posledním závodě v Brazílii měl Hamilton problémy s převodovkou a závod dokončil na sedmém místě. Závod vyhrál Räikkönen a umístil se tak v šampionátu o jeden bod před Hamiltonem i Alonsem. FIA ovšem oznámila, že vyšetřuje palivo BMW Sauberu a Williamsu pro abnormálnosti. Jestliže by byli ze závodu diskvalifikováni, titul by připadl Hamiltonovi. Nakonec však FIA neudělila žádné penalizace. McLaren se proti rozhodnutí odvolal, ačkoli Hamilton sám prohlásil, že nechce titul vyhrát kvůli diskvalifikaci ostatních jezdců. Soud odvolání McLarenu zamítl a titul tak oficiálně získal Kimi Räikkönen.

Po sezoně 2007 se Alonso vrátil do Renaultu a místo něj přišel Heikki Kovalainen. Hamilton podepsal novou smlouvu s McLarenem na pět let, do konce sezony 2012. Hamilton vyhrál kvalifikaci i první závod v Austrálii, v Malajsii ale dostal penalizaci za zdržování Nicka Heidfelda během jeho kvalifikačního kola a dokončil pátý. V Barceloně byl zpět na bedně se třetím místem. V Turecku dokončil druhý a v Monaku vyhrál další závod, čímž se dostal do vedení šampionátu. V Kanadě odstoupil poté, co neviděl Kimiho Räikkönena  stát na konci boxové uličky kvůli červenému světlu na semaforu a smetl ho. Díky tomu dostal penalizaci deseti míst v kvalifikaci pro další závod ve Francii.

Ve Velké Ceně Británie vyhrál po velmi obtížných mokrých podmínkách. Jeho jízda byla poté označována jako jeho nejlepší jízda v kariéře. Sám Hamilton na to řekl, že to byla jeho nejobtížnější a nejvýznamnější výhra. Na německém Hockenheimu Lewis opět zvítězil, navzdory strategické chybě týmu. V Belgii vyhrál taktéž, ale po závodě mu byla udělena 25 vteřinová penalizace za ilegální předjetí Kimiho Räikkönena, protože si zkrátil poslední šikanu před cílovou rovinkou, čímž získal výhodu ve vyšší rychlosti. Kvůli penalizaci se propadl na třetí místo. McLaren okamžitě podal odvolání k FIA soudu pro motosport, ale to byl ihned odmítnuto.

V Itálii se Hamilton do cíle dostal až na sedmém místě, čímž se jeho náskok na druhého Massu snížil na jeden bod. V Singapuru se ovšem umístil třetí a Massa nezískal žádné body, takže svůj náskok znovu zvětšil na sedm bodů. Ve Fuji Hamilton dostal penalizaci v podobě průjezdu boxy a dokončil dvanáctý. To znamenalo, že dva závody před koncem sezony měl Hamilton náskok pět bodů na druhého Massu.

Číně Hamilton vyhrál závod před Felipem Massou a Kimim Räikkönenem, takže do posledního závodu sezony vstupoval se sedmibodovým náskokem na Massu.

V Brazílii na Interlagosu potřeboval Hamilton dokončit nejhůře pátý za předpokladu, že Massa vyhraje závod. Ve velmi zmateném závodě se mu to podařilo. V posledním kole se v poslední zatáčce podařilo předjet Glocka, který zůstal na suchých pneumatikách v dešti, a získat páté místo. Stal se tak nejmladším mistrem světa té doby, prvním černým mistrem světa a prvním britským šampiónem od roku 1996, kdy titul získal Damon Hill.

Hamilton zahájil novou sezonu startem z 18. Místa v Austrálii. V závodě se mu podařilo předjet mnoho vozů díky nehodě Sebastiana Vettela a Roberta Kubici, a získal třetí místo po penalizaci Trulliho, který ho předjel během žlutých vlajek. Stewardi se domnívali, že to Trulli udělal na příkaz svého týmu a vyslýchali Hamiltona, zda s Trulliho týmem byli domluveni. Hamilton to popřel, avšak radiová komunikace stewardům prozradila opak. Hamilton byl diskvalifikován ze závodu za poskytování nepravdivých informací. Osobně se omluvil Charliemu Whitingovi za lhaní. Kvůli této aféře Hamilton dokonce zvažoval opuštění F1.

Během sezony bylo auto velmi nekonkurence schopné a Hamilton vítězství získal pouze v Maďarsku a v Singapuru. Další drobné body přivezl z Malajsie, Číny, Brahrajnu, Valencii, Japonsku a Brazílii. Abu Dhabi vedl závod, ale ve dvacátém kole odstoupil, kvůli poruše brzdového systému, což bylo Hamiltonovo první odstoupení v F1 v kariéře, způsobeném technickou poruchou.

Do nové sezony Hamilton nastoupil s novým týmovým kolegou Jensonem Buttonem, mistra světa z roku 2009, který nastoupil místo Heikkiho Kovalainena, odcházejícího do nového týmu Lotus Racing.

Začátek sezony se Hamiltonovi moc nepovedl. V úvodní Velké Ceně Bahrajnu sice dokončil třetí, avšak v Austrálii dojel na šestém místě kvůli kolizi s Markem Webberem. V Malajsii zase tým podcenil počasí a nechal Lewise v dešti na suchých pneumatikách a dokončil opět na šestém. Během tohoto závodu se FIA nelíbilo jeho urputné bránění pozice vlněním ze strany na stranu. Po závodě FIA uvedla v platnost pravidlo, které povoluje pouze jeden obranný pohyb, což se mnohým pilotům nelíbilo.

V Číně se Hamiltonovi podařilo získat druhé místo za jeho týmovým kolegou Jensonem Buttonem. Během závodu se zapletl do incidentu s Red Bullem Sebastiana Vettela, za což byli oba piloti napomenuti.

V Monaku se Lewis kvalifikoval pátý a na tomto místě také dokončil závod. V Turecku Hamilton získal svoje první vítězství v sezoně a hned za ním dojel i týmový kolega Button.

Kanadě se Lewis kvalifikoval na pole position novým kvalifikačním rekordem okruhu. Během jeho in-lap kola (kolo, během kterého pilot zajíždí do boxů) mu tým poručil ihned zastavit, kvůli nedostatku paliva, které FIA potřebovala pro kontrolu směsi. Za to si Lewis vysloužil napomenutí a McLaren pokutu 10 000 dolarů. Hamilton následovně vyhrál závod s Buttonem v zádech a ujal se vedení v šampionátu.

Ve Valencii si Alonso rádiem stěžoval, že Hamilton získal výhodu během Safety Car fáze. Lewis dostal penalizaci v podobě průjezdu boxy. Alonso i Ferrari si po závodě stěžovali, že rozhodnutí udělit penalizaci zabralo příliš času a neovlivnilo výsledek závodu (Hamilton dokončil druhý).

V domácím závodě ve Velké Británii Hamilton dokončil na slušném druhém místě, které následovalo čtvrté místo v Německu.

Ve Spa Hamilton vjel do štěrku, ale dokázal se z něj vyhrabat a dojet si pro své třetí vítězství sezony, čímž si udržel vedení v šampionátu.

O to ale vzápětí přišel, když dokončil pátý v Japonsku, druhý v Jižní Koreji a čtvrtý v Brazílii. Místo něj vedení převzal Vettel, který si ho udržel i v posledním závodu v Abu Dhabi, kde vyhrál následován právě Lewisem.

Vettel tímto ziskem titulu překonal Hamiltonův rekord nejmladšího mistra světa.

Hamilton započal novou sezonu 2011 druhým místem v Austrálii navzdory poškozené podlaze jeho McLarenu.

Malajsii se kvalifikoval druhý, avšak závod dokončil až na sedmém místě kvůli obnošenosti pneumatik a drobnému poškození kvůli kontaktu s Ferrari Fernanda Alonsa. Po závodě byl ještě dodatečně penalizován za vlnění při bránění pozice. K jeho konečnému času bylo přičteno dalších 20 sekund, což ho v pořadí srazilo o jedno místo níže.

První vítězství přišlo až v Číně, následovalo čtvrté místo v Turecku a druhé místo ve Španělsku.

Monaku se kvalifikoval desátý po vyvěšení červených vlajek, způsobených nehodou Sergia Péreze, předtím, než mohl zajet své letmé kolo. V závodě dostal penalizaci průjezd boxy poté, co naboural do Massy. Později v závodě Alguersuari poškodil jeho zadní přítlačné křídlo, avšak v tu samou dobu byl závod zastaven kvůli nehodě Vitalije Petrova, což týmu umožnilo zadní křídlo opravit. Po restartu závodu havaroval s Maldonadem, za což mu byla dána druhá penalizace v podobě průjezdu boxy. Po závodě byl novináři dotázán, proč je od komisařů tak často trestán. Hamilton odpověděl „Možná kvůli tomu, že jsem černý.“ Po tomto výroku se musel jít komisařům omluvit a vysvětlit, že šlo pouze o vtip.

V Kanadě Hamilton kolidoval s Markem Webberem v první zatáčce a dostal se za Buttona. Ve snaze dostat zpět ztracené pozice se svým týmovým kolegou havaroval a byl nucen odstoupit ze závodu. Oba piloti McLarenu se po závodě shodli na tom, že takové věci se holt občas stávají.

Ve Valencii a Británii Hamilton dokončil na čtvrtém místě.

Německu získal své druhé vítězství sezony, když za sebou dokázal udržet Marka Webbera a Alonsa.

Maďarsku byl pětkrát v boxech a dostal jednu penalizaci průjezd boxy. Dokončil čtvrtý, stejně jako v následujícím závodě v Itálii, kde dlouho zápasil s Michaelem Schumacherem, kterého odmítl obvinit za agresivní defenzivní taktiku.

V Singapuru Lewis způsobil nehodu nabouráním do Felipeho Massy, za což dostal penalizaci průjezd boxy. V po závodní tiskové konferenci Massou označen za „neschopného používat svůj mozek.“ Během rozhovorů v paddocku Massa prošel kolem Hamiltona a poplácal ho po rameni s větou „Dobrá práce, chlape, výborná,“ na což mu Hamilton řekl, aby ho nechal na pokoji.

Před závodem v Japonsku Hamilton trval na tom, že v dosavadní sezoně by nic neudělal jinak. V závodě trpěl punkturou pneumatiky a opět se zamotal do menšího incidentu s Massou. Ačkoli Ferrari se domáhalo trestu, Hamilton zůstal nepotrestán. Později Hamilton přiznal, že to trochu přeháněl, a doporučil Felipemu Massovi, aby „už vyrostl.“

Koreji Hamilton získal poleposition, čímž přerušil řadu šestnácti po sobě jdoucích pole position pro Red Bull. Vedení mu ovšem vydrželo jen do čtvrté zatáčky, kde ho Sebastian Vettel předjel.

V první Velké Ceně Indie Hamilton získal páté místo po penalizaci za ignorování žlutých vlajek během pátečního tréninku. V závodě dokončil sedmý po dalším kontaktu s Felipem Massou.

Abu Dhabi se Hamilton kvalifikoval druhý a závod vyhrál. V Brazílii byl nucen odstoupit ze závodu a v celkovém pořadí šampionátu se umístil až pátý.

Sestava McLarenu zůstala i třetím rokem stejná, když v závodních sedačkách zůstali jak Lewis Hamilton, tak Jenson Button.

Pro první závod v Austrálii se kvalifikoval na pole position, ale dokončil až na třetím místě po předjetí Buttonem a Vettelem.

V Malajsii dopadl podobně, když se opět kvalifikoval na poleposition, ale v závodě ho předjel Fernando Alonso a Sergio Pérez.

Číně Hamilton zkompletoval třetí třetí místo po sobě v prvních třech závodech, když dojel za Nicem Rosbergem a Jensonem Buttonem.

Bahrajnu se kvalifikoval na druhém místě, ale po sérii mizerných pitstopů klesl až na osmé místo.

Ve Španělsku se kvalifikoval na poleposition, avšak musel zastavit vůz, aby mu zbyl nutný vzorek paliva pro kontrolu FIA. Komisaři to shledali za porušení pravidel, představených po stejné situaci v Kanadě v roce 2010. Hamilton byl vyloučen z kvalifikace a odstartoval z boxů, navzdory tomu dokončil na osmém místě.

První vítězství přišlo v kanadské velké ceně po předjetí Fernanda Alonsa v závěrečné části závodu. Následovalo další vítězství v Maďarsku.

V Belgii byl Hamilton donucen odstoupit kvůli havárii s Romainem Grosjeanem. V Itálii Hamilton získal další pole position a zároveň závod i vyhrál, čímž si udržel malé šance na titul. V Singapuru se opět kvalifikoval na první místo, avšak odstoupil po poruše převodovky.

Po tomto závodě a po mnoha spekulacích bylo oznámeno, že Hamilton podepsal novou tříletou smlouvu s Mercedesem AMG a připojí se k Nicu Rosbergovi místo odcházejícího Michaela Schumachera.

Abu Dhabi získal další pole position, ale už po několikáté v sezoně byl z prvního místa nucen odstoupit kvůli mechanické poruše ve prospěch Kimiho Räikkönena.

Ve zbrusu nové Grand Prix USA si spravil chuť a po předjetí Sebastiana Vettela získal vítězství.

Sezonu zakončil dalším prvním místem v kvalifikaci a dalším odstoupením, tentokrát způsobeným Nicem Hülkenbergem.

V celkovém pořadí šampionátu se umístil čtvrtý za Sebastianem Vettelem, Fernandem Alonsem a Kimim Räikkönenem.

Mercedes (2013-nyní)

Doplníme.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2007 2 McLaren 2. 109
2008 22 McLaren 1. 98
2009 1 McLaren 5. 49
2010 2 McLaren 4. 240
2011 3 McLaren 5. 227
2012 4 McLaren 4. 190
2013 10 Mercedes 4. 189
2014 44 Mercedes 1. 384
2015 44 Mercedes 1. 381
2016 44 Mercedes 2. 380
2017 44 Mercedes 2. 188
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2007 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 2 McLaren 3. 6
Velká cena Malajsie 2007 Malajsie Sepang 2 McLaren 2. 8
Velká cena Bahrajnu 2007 Bahrajn Bahrain International Circuit 2 McLaren 2. 8
Velká cena Španělska 2007 Španělsko Circuit de Catalunya 2 McLaren 2. 8
Velká cena Monaka 2007 Monako Circuit de Monaco 2 McLaren 2. 8
Velká cena Kanady 2007 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 2 McLaren 1. 10
Velká cena USA 2007 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 2 McLaren 1. 10
Velká cena Francie 2007 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 2 McLaren 3. 6
Velká cena Velké Británie 2007 Velká Británie Silverstone 2 McLaren 3. 6
Velká cena Evropy 2007 Německo Nürburgring 2 McLaren 9. 0
Velká cena Maďarska 2007 Maďarsko Hungaroring 2 McLaren 1. 10
Velká cena Turecka 2007 Turecko Istanbul 2 McLaren 5. 4
Velká cena Itálie 2007 Itálie Monza 2 McLaren 2. 8
Velká cena Belgie 2007 Belgie Spa-Francorchamps 2 McLaren 4. 5
Velká cena Japonska 2007 Japonsko Fuji 2 McLaren 1. 10
Velká cena Číny 2007 Čína Shanghai International Circuit 2 McLaren RET 0
Velká cena Brazílie 2007 Brazílie Interlagos 2 McLaren 7. 2
Velká cena Austrálie 2008 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 22 McLaren 1. 10
Velká cena Malajsie 2008 Malajsie Sepang 22 McLaren 5. 4
Velká cena Bahrajnu 2008 Bahrajn Bahrain International Circuit 22 McLaren 13. 0
Velká cena Španělska 2008 Španělsko Circuit de Catalunya 22 McLaren 3. 6
Velká cena Turecka 2008 Turecko Istanbul 22 McLaren 2. 8
Velká cena Monaka 2008 Monako Circuit de Monaco 22 McLaren 1. 10
Velká cena Kanady 2008 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 22 McLaren RET 0
Velká cena Francie 2008 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 22 McLaren 10. 0
Velká cena Velké Británie 2008 Velká Británie Silverstone 22 McLaren 1. 10
Velká cena Německa 2008 Německo Hockenheim 22 McLaren 1. 10
Velká cena Maďarska 2008 Maďarsko Hungaroring 22 McLaren 5. 4
Velká cena Evropy 2008 Španělsko Valencia street 22 McLaren 2. 8
Velká cena Belgie 2008 Belgie Spa-Francorchamps 22 McLaren 3. 6
Velká cena Itálie 2008 Itálie Monza 22 McLaren 7. 2
Velká cena Singapuru 2008 Singapur Marina Bay 22 McLaren 3. 6
Velká cena Japonska 2008 Japonsko Fuji 22 McLaren 12. 0
Velká cena Číny 2008 Čína Shanghai International Circuit 22 McLaren 1. 10
Velká cena Brazílie 2008 Brazílie Interlagos 22 McLaren 5. 4
Velká cena Austrálie 2009 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 1 McLaren DSQ 0
Velká cena Malajsie 2009 Malajsie Sepang 1 McLaren 7. 1
Velká cena Číny 2009 Čína Shanghai International Circuit 1 McLaren 6. 3
Velká cena Bahrajnu 2009 Bahrajn Bahrain International Circuit 1 McLaren 4. 5
Velká cena Španělska 2009 Španělsko Circuit de Catalunya 1 McLaren 9. 0
Velká cena Monaka 2009 Monako Circuit de Monaco 1 McLaren 12. 0
Velká cena Turecka 2009 Turecko Istanbul 1 McLaren 13. 0
Velká cena Velké Británie 2009 Velká Británie Silverstone 1 McLaren 16. 0
Velká cena Německa 2009 Německo Nürburgring 1 McLaren 18. 0
Velká cena Maďarska 2009 Maďarsko Hungaroring 1 McLaren 1. 10
Velká cena Evropy 2009 Španělsko Valencia street 1 McLaren 2. 8
Velká cena Belgie 2009 Belgie Spa-Francorchamps 1 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 2009 Itálie Monza 1 McLaren 12. 0
Velká cena Singapuru 2009 Singapur Marina Bay 1 McLaren 1. 10
Velká cena Japonska 2009 Japonsko Suzuka 1 McLaren 3. 6
Velká cena Brazílie 2009 Brazílie Interlagos 1 McLaren 3. 6
Velká cena Abú Dhabi 2009 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 1 McLaren RET 0
Velká cena Bahrajnu 2010 Bahrajn Bahrain International Circuit 2 McLaren 3. 15
Velká cena Austrálie 2010 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 2 McLaren 6. 8
Velká cena Malajsie 2010 Malajsie Sepang 2 McLaren 6. 8
Velká cena Číny 2010 Čína Shanghai International Circuit 2 McLaren 2. 18
Velká cena Španělska 2010 Španělsko Circuit de Catalunya 2 McLaren 14. 0
Velká cena Monaka 2010 Monako Circuit de Monaco 2 McLaren 5. 10
Velká cena Turecka 2010 Turecko Istanbul 2 McLaren 1. 25
Velká cena Kanady 2010 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 2 McLaren 1. 25
Velká cena Evropy 2010 Španělsko Valencia street 2 McLaren 2. 18
Velká cena Velké Británie 2010 Velká Británie Silverstone 2 McLaren 2. 18
Velká cena Německa 2010 Německo Hockenheim 2 McLaren 4. 12
Velká cena Maďarska 2010 Maďarsko Hungaroring 2 McLaren RET 0
Velká cena Belgie 2010 Belgie Spa-Francorchamps 2 McLaren 1. 25
Velká cena Itálie 2010 Itálie Monza 2 McLaren RET 0
Velká cena Singapuru 2010 Singapur Marina Bay 2 McLaren RET 0
Velká cena Japonska 2010 Japonsko Suzuka 2 McLaren 5. 10
Velká cena Koreje 2010 Jižní Korea Korea International Circuit 2 McLaren 2. 18
Velká cena Brazílie 2010 Brazílie Interlagos 2 McLaren 4. 12
Velká cena Abú Dhabi 2010 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 2 McLaren 2. 18
Velká cena Austrálie 2011 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 McLaren 2. 18
Velká cena Malajsie 2011 Malajsie Sepang 3 McLaren 8. 4
Velká cena Číny 2011 Čína Shanghai International Circuit 3 McLaren 1. 25
Velká cena Turecka 2011 Turecko Istanbul 3 McLaren 4. 12
Velká cena Španělska 2011 Španělsko Circuit de Catalunya 3 McLaren 2. 18
Velká cena Monaka 2011 Monako Circuit de Monaco 3 McLaren 6. 8
Velká cena Kanady 2011 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 McLaren RET 0
Velká cena Evropy 2011 Španělsko Valencia street 3 McLaren 4. 12
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 3 McLaren 4. 12
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 3 McLaren 1. 25
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 3 McLaren 4. 12
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 3 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 3 McLaren 4. 12
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 3 McLaren 5. 10
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 3 McLaren 5. 10
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 3 McLaren 2. 18
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 3 McLaren 7. 6
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 3 McLaren 1. 25
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 3 McLaren RET 0
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 4 McLaren 3. 15
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 4 McLaren 3. 15
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 4 McLaren 3. 15
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 4 McLaren 8. 4
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 4 McLaren 8. 4
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 4 McLaren 5. 10
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 4 McLaren 1. 25
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 4 McLaren 19. 0
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 4 McLaren 8. 4
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 4 McLaren RET 0
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 4 McLaren 1. 25
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 4 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 4 McLaren 1. 25
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 4 McLaren RET 0
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 4 McLaren 5. 10
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 4 McLaren 10. 1
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 4 McLaren 4. 12
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 4 McLaren RET 0
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 4 McLaren 1. 25
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 4 McLaren RET 0
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 10 Mercedes 5. 10
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 10 Mercedes 3. 15
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 10 Mercedes 3. 15
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 10 Mercedes 5. 10
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 10 Mercedes 12. 0
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 10 Mercedes 4. 12
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 10 Mercedes 3. 15
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 10 Mercedes 4. 12
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 10 Mercedes 5. 10
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 10 Mercedes 1. 25
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 10 Mercedes 3. 15
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 10 Mercedes 9. 2
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 10 Mercedes 5. 10
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 10 Mercedes 5. 10
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 10 Mercedes RET 0
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 10 Mercedes 6. 8
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 10 Mercedes 7. 6
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 10 Mercedes 4. 12
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 10 Mercedes 9. 2
Velká cena Austrálie 2014 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 44 Mercedes RET 0
Velká cena Malajsie 2014 Malajsie Sepang 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Bahrajnu 2014 Bahrajn Bahrain International Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Číny 2014 Čína Shanghai International Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Španělska 2014 Španělsko Circuit de Catalunya 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Monaka 2014 Monako Circuit de Monaco 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Kanady 2014 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 44 Mercedes RET 0
Velká cena Rakouska 2014 Rakousko A1-Ring 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Velké Británie 2014 Velká Británie Silverstone 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Německa 2014 Německo Hockenheim 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Maďarska 2014 Maďarsko Hungaroring 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Belgie 2014 Belgie Spa-Francorchamps 44 Mercedes RET 0
Velká cena Itálie 2014 Itálie Monza 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Singapuru 2014 Singapur Marina Bay 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Japonska 2014 Japonsko Suzuka 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Ruska 2014 Rusko Sochi Autodrom 44 Mercedes 1. 25
Velká cena USA 2014 Spojené státy Circuit Of The Americas 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Brazílie 2014 Brazílie Interlagos 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Abu Dhabi 2014 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 44 Mercedes 1. 50
Velká cena Austrálie 2015 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Malajsie 2015 Malajsie Sepang 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Číny 2015 Čína Shanghai International Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Bahrajnu 2015 Bahrajn Bahrain International Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Španělska 2015 Španělsko Circuit de Catalunya 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Monaka 2015 Monako Circuit de Monaco 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Kanady 2015 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Rakouska 2015 Rakousko A1-Ring 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Velké Británie 2015 Velká Británie Silverstone 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Maďarska 2015 Maďarsko Hungaroring 44 Mercedes 6. 8
Velká cena Belgie 2015 Belgie Spa-Francorchamps 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Itálie 2015 Itálie Monza 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Singapuru 2015 Singapur Marina Bay 44 Mercedes NC 0
Velká cena Japonska 2015 Japonsko Suzuka 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Ruska 2015 Rusko Sochi Autodrom 44 Mercedes 1. 25
Velká cena USA 2015 Spojené státy Circuit Of The Americas 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Mexika 2015 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Brazílie 2015 Brazílie Interlagos 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Abú Dhabi 2015 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Austrálie 2016 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Bahrajnu 2016 Bahrajn Bahrain International Circuit 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Číny 2016 Čína Shanghai International Circuit 44 Mercedes 7. 6
Velká cena Ruska 2016 Rusko Sochi Autodrom 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Španělska 2016 Španělsko Circuit de Catalunya 44 Mercedes NC 0
Velká cena Monaka 2016 Monako Circuit de Monaco 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Kanady 2016 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Evropy 2016 Ázerbájdžán Baku City Circuit 44 Mercedes 5. 10
Velká cena Rakouska 2016 Rakousko A1-Ring 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Velké Británie 2016 Velká Británie Silverstone 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Maďarska 2016 Maďarsko Hungaroring 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Německa 2016 Německo Hockenheim 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Belgie 2016 Belgie Spa-Francorchamps 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Itálie 2016 Itálie Monza 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Singapuru 2016 Singapur Marina Bay 44 Mercedes 3. 15
Velká cena Malajsie 2016 Malajsie Sepang 44 Mercedes NC 0
Velká cena Japonska 2016 Japonsko Suzuka 44 Mercedes 3. 15
Velká cena USA 2016 Spojené státy Circuit Of The Americas 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Mexika 2016 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Brazílie 2016 Brazílie Interlagos 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Abú Dhabi 2016 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Austrálie 2017 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Číny 2017 Čína Shanghai International Circuit 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Bahrajnu 2017 Bahrajn Bahrain International Circuit 44 Mercedes 2. 18
Velká cena Ruska 2017 Rusko Sochi Autodrom 44 Mercedes 4. 12
Velká cena Španělska 2017 Španělsko Circuit de Catalunya 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Monaka 2017 Monako Circuit de Monaco 44 Mercedes 7. 6
Velká cena Kanady 2017 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Ázerbájdžánu 2017 Ázerbájdžán Baku City Circuit 44 Mercedes 5. 10
Velká cena Rakouska 2017 Rakousko A1-Ring 44 Mercedes 4. 12
Velká cena Velké Británie 2017 Velká Británie Silverstone 44 Mercedes 1. 25
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 44 Mercedes 4. 12

Související články

Rána z čistého nebe! Lewis Hamilton mění převodovku

7. července 2017, 22:40 | Jan Dohnal
Ilustrační fotografie - Rána z čistého nebe! Lewis Hamilton mění převodovku
Zpráva to není zcela nová! Mercedes o této skutečnosti věděl už několik dní nazpět, ale teprve dnes večer se tato informace dostala do médií. Německá stáj při tomto oznámení potvrdila, že tato výměna nemá nic společného s incidentem mezi Hamiltonem a Vettelem v Baku.

Každá převodovka má vydržet šest závodů. Pokud se tak nestane dostane daný pilot penalizaci ztráty 5 míst na startu dané velké ceny. A to je přesně případ Lewise Hamiltona, který je velkým favoritem nejen na vítězství v Rakousku, ale i celého šampionátu.

Na druhou

Hülkenberg tvrdí, že se Hamilton s Vettelem testovali vzájemně

27. června 2017, 21:26 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Hülkenberg tvrdí, že se Hamilton s Vettelem testovali vzájemně
Nico Hülkenberg se v již tradičním sloupku na webu německé televize Sport 1 ohlíží za uplynulým závodem v ulicích Baku, ve kterém se mimo jiné vyjádřil také k „vybržďovací aféře“.

Podle německého závodníka reprezentujícího barvy Renaultu kolize mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem závod zatraktivnila. Pokud bychom však udělali bilanci toho, kolik kritiky si vysloužil Vettel a kolik Hamilton, tak by s převahou vyhrál právě první jmenovaný. Hülkenberg na to má zcela odli

Villeneuve brání Vettela: Být na jeho místě, udělal bych to samé

27. června 2017, 15:30 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Villeneuve brání Vettela: Být na jeho místě, udělal bych to samé
Příliš velké množství lidí, kteří by Vettela za jeho počínání nezkritizovali, není. Jedním z jeho zastánců je Jacques Villeneuve, podle kterého byla Němecova reakce pochopitelná. Jeho manévr označil za „ohavný a zbytečný, ale v žádném případě nebezpečný“.

Inkriminovaný okamžik nastal za druhé fáze safety caru, kdy při výjezdu z 15. zatáčky Vettel narazil do vedoucího Hamiltona. Svůj nesouhlas následně vyjádřil zuřivými gesty, přičemž do Brita zboku najel.

„Seb a Lewis jeli přibližně 20 kilometrů v hodině, sakra,“ diví se mistr světa z&nbs

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.