Toto Wolff zapomněl, že už Hamilton není jezdec Mercedesu

Toto Wolff zapomněl, že už Hamilton není jezdec Mercedesu

Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff přiznal, že během VC Austrálie v některých momentech zapomněl, že už Lewis Hamilton nezávodí za Mercedes. Brit v německé stáji strávil 12 let.

Úvodní závod formule 1 přinesl díky chaotickému počasí skvělou podívanou. VC Austrálie rovněž přinesla premiéru Lewise Hamiltona ve Ferrari a pro některé to stále je nezvyk. Když se zeptali po závodě Tota Wolffa, jaké to bylo nemít sedminásobného mistra světa v garáži Mercedesu, odpověděl: „Víte, občas jsem se díval na obrazovky a vypadalo to, jako bychom měli tři jezdce, protože jsem se díval na RUS, na ANT a na HAM (zkratky jezdců – pozn. red.).“

„A uvědomíte si, že HAM je u Ferrari a ne už u nás. Bylo to tak dlouho, že je to logické – nemůžete jen tak říct, že je pryč a už vás nezajímá. Velmi nás zajímá, jak se mu daří, ale samozřejmě na trati je to konkurence a my potřebujeme konkurenci porazit.“

Nakonec Mercedes Ferrari porazil na plné čáře, když George Russell skončil na třetím místě a německá stáj uspěla s odvoláním penalizace 5 sekund, kterou dostal Andrea Kimi Antonelli za nebezpečné vypuštění v boxech. Ital se tak z pátého místa vrátil na čtvrté, na kterém proťal šachovnicovou vlajku. Italský tým po špatném strategické rozhodnutí skončil osmý, respektive desátý.

Než byl zrušen trest pro mladého jezdce, Toto Wolff se vyjádřil k závodu dále se slovy: „Myslím, že P3, P5, takže to je výsledek. Pokud se podíváte na skutečné tempo, výsledek by byl P4, P5. Myslím, že je to solidní první víkend, ale když se na to podíváme z pohledu poloprázdné sklenice, musíme říct, že tempo McLarenu je prostě velmi silné. Je to něco, co musíme pochopit, způsob, jakým jsou schopni zacházet s pneumatikami a vytěžit z nich výkon, je… Ano, musíme se zlepšit, pokud chceme po zásluze bojovat o vítězství v závodech a šampionátu, určitě je tam něco, co musíme najít.“

Podle Rakušana McLaren a Red Bull jsou ohledně práce s pneumatikami před Mercedesem.

„Myslím, že způsob, jakým se Red Bullu podařilo otočit nevýkonné auto z pátku na sobotu, je něco, co je třeba mít vždy na paměti. Zdálo se, že se trefili správně nastavení. Když se podíváte na pořadí, pokud jde o správu pneumatik, je to tento víkend McLaren, pak Red Bull a nakonec my.“

Zároveň Toto Wolff uznal, že nový monopost Mercedesu W16 ukazuje pozitivní stránky oproti svému předchůdci.

„Momentálně toho nedělá dost, ale dá se říct, že se alespoň stalo předvídatelnějším a autu lépe rozumíme. Monopost je nyní vyvážený, což předchozí nebyl. A od této chvíle je celkem jasné, co musíme udělat. V extrakci většího výkonu na jedno kolo vypadáme solidně, odstup je mnohem těsnější. V dlouhých stintech, v našem závodním výkonu, to prostě musíme pochopit,“ uvedl na závěr šéf Mercedesu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *