Šéfové týmů: Pouze Verstappen vytěžil z vozu to nejlepší

Šéfové týmů: Pouze Verstappen vytěžil z vozu to nejlepší

Trojnásobný mistr světa Max Verstappen byl jediným jezdcem, který ze svého monopostu v sezóně 2023 vytěžil maximum, přiznali šéfové dvou nejbližších rivalů Red Bullu.

Zatímco Red Bull dominoval sezóně 2023, Max Verstappen byl trvale nejrychlejším jezdcem týmu a vyhrál 19 z 22 velkých cen. Jeho stájový kolega Sergio Pérez se často nedokázal kvalifikovat do první desítky a sezónu zakončil s méně než polovičním bodovým ziskem na Verstappena.

U Ferrari a Mercedesu se projevily větší výkonnostní výkyvy mezi jejich jezdci. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že Charles Leclerc a Carlos Sainz měli v průběhu sezóny rozdílnou dynamiku: „Myslím, že je pravda, že Carlos (Sainz – pozn. red.) byl po letní přestávce velmi, velmi silný a Charles (Leclerc – pozn. red.) byl rychlý v posledních šesti nebo sedmi závodech. Ale celkově si myslím, že hodnocení, které jsme dostali, bylo dobré.“

Vasseur dále řekl, že zatímco Verstappen měl obvykle před svými soupeři pohodlný náskok, zejména během závodu, pro ty za ním mohl sebemenší rozdíl v sebevědomí výrazně ovlivnit jejich výsledky. „Platilo to pro všechny týmy kromě Maxe (Verstappena – pozn. red.), všichni na startovním roštu měli v průběhu sezóny vzestupy a pády. Je to velmi, velmi těsné, takže někdy se kvůli jedné desetině sekundy nebo desetině a půl můžete posunout z pódiového umístění na desáté místo, a pak je to téměř katastrofa.“

Mercedes zjistil, že výkyvy ve výkonnosti jeho jezdců byly v průběhu sezóny obzvláště výrazné. Lewis Hamilton zakončil sezónu šňůrou umístění mimo první šestku, ale na začátku roku se mu dařilo lépe, zatímco George Russell byl tím, kdo se trápil. Stejně jako Vasseur, i Toto Wolff uvedl, že jediným jezdcem, který byl po celou sezónu konstantní, byl Verstappen.

„Je těžké pochopit, že dobří jezdci v různých týmech mají toto kolísání výkonnosti. Viděli jste to tento víkend u Carlose Sainze a Charlese Leclerca, viděli jste to u George (Russella – pozn. red.) a Lewise (Hamiltona – pozn. red.), Oscara Piastriho a Landa Norrise. A samozřejmostí je Sergio Pérez a Max Verstappen. Pérez není ani o vteřinu pomalejší než Max. Takže čím to je? Viděli jsme, že se to houpe oběma směry. Takže v zásadě si myslím, že je to všechno o přilnavosti pneumatik. Pokud jste schopni mít vůz v optimálním nastavení, stabilní platformě, se kterou začnete pracovat na začátku víkendu, pak můžete vytěžit výkon. Myslím, že pokud tomu tak není, prostě výkon nemáte. Padáte z útesu a to doslova. Takže pro to nemám žádné vysvětlení. Myslím si, že jediný, kdo letos pochopil, jak používat pneumatiky, je Max,“ dodal Toto Wolff.

Sdílejte na:
Zavřít