Šéfové týmů F1 jsou pro obměnu závodů v kalendáři

Šéfové týmů F1 jsou pro obměnu závodů v kalendáři

Šéfové týmů Formule 1 podpořili myšlenku rotujícího kalendáře do budoucna, to znamená, že by byly každoročně přidávány nové závody na netradičních místech. Podle některých by to přineslo rozmanitost do F1.

Úspěch Velké ceny Toskánska v Mugellu poukázal na zvýšení návštěvnosti F1 v nových závodech, místo toho aby se každý rok držela přísně stejných tratí.

Jednou z myšlenek, která získala trakci, je to, že se kalendář F1 každoročně trochu promíchá a některé události se objeví pouze jednou za pár sezón.

Šéf týmu Red Bull Christian Horner dokonce navrhl myšlenku mít „speciální“ velkou cenu, aby F1 mohla mít jednorázové události.

 

Šéf Mercedesu Toto Wolff prohlásil, že si myslí, že pomíchání kalendáře každý rok by bylo pro F1 skvělé.

Na otázku, zda by rotování kalendáře mělo být přijato, odpověděl: „Ano, myslím, že je to nový zajímavý koncept, který vznikl z nutnosti mít v této éře COVIDu více závodů.

Určitě vidíte větší zranitelnost. Týmy nevykazují příliš mnoho znalostí z těchto tratí a můžeme vidět, že výkony se velmi liší od tratí, kde jsme byli mnohokrát.

Přijedete na Nurburgring nebo do Silverstonu kde jsme každý rok. Na těchto okruzích už zkrátka nemůžete být kreativní nebo flexibilní v myšlení, protože to tam znáte jako své vlastní boty.

Šéf Haasu Guenther Steiner uvedl, že příklad Mugella byl důkazem toho, že nová místa v F1 jsou dobrá věc, myslí si, že zařazení takových míst na stálo, by možná nemuselo fungovat.

Nevím, jestli je to proto, že to bylo nové, ale bylo to tak vzrušující, mohlo by to být vzrušující takhle každý rok,“ řekl. „Kdyby každoročně rotovali, mohla by tu být novost pokaždé, když to uděláme. Plně to podporuji.

Mám rád změnu, pokud děláš stále to samé, vždy víš, jak to dopadne – je to mnohem předvídatelnější.

Myslím, že by bylo skvělé, kdybychom to mohli měnit, pokud je to komerčně možné, to by měla přezkoumat Formule 1. Když vidím, co se dělo v Mugellu, se teď opravdu těším na Nürburgring, Portimao a Imolu.

Sdílejte na:
Zavřít