Daniel Ricciardo přiznal, že jeho první jízda na simulátoru po loňském prosincovém návratu do stáje Red Bull nedopadla zrovna nejlépe, když se Australan snažil získat zpět svou formu.
Osminásobný vítěz formule 1 Daniel Ricciardo je snad největším příkladem fráze „forma je dočasná, úroveň je trvalá.“ Tato slova dokonale vystihl během problematického období v McLarenu, které i přes vítězství na Velké ceně Itálie 2021 znamenalo, že na konci loňského roku tým opustil.
Red Bull přispěchal s nabídkou a najal svého bývalého vítěze závodů jako třetího jezdce, čímž mu připravil cestu k tomu, aby si Australan v polovině sezóny vysloužil místo u sesterského týmu AlphaTauri.
Ještě předtím se Ricciardo svěřil v podcastu F1 Beyond the Grid, že jeho první test na simulátoru v továrně v Milton Keynes v něm vyvolal smíšené pocity. „Byl to konec loňského roku, jakmile skončila sezóna, přešel jsem na simulátor, podle mě to bylo okolo prosince, před tím, než jsem jel domů na Vánoce,“ vzpomíná Ricciardo.
„Nechápejte mě špatně, taky jsem byl nervózní, protože jsem se vracel do prostředí, kde jsem sice věděl, že pro mě má Christian Horner dveře otevřené, co jsem ale nevěděl bylo, jaký názor na můj návrat do Red Bull rodiny bude mít zbytek týmu,“ dodává.
Přestože Ricciardo dostal nabídku zůstat v týmu i po roce 2018, rozhodl se pro sezónu 2019 rozloučit s Red Bullem a připojit se k Renaultu. Dva roky ve francouzské stáji mu přinesly dva stupně vítězů – oba v roce 2020, kdy skončil na působivém pátém místě v hodnocení jezdců. To bylo předtím, než přestoupil k McLarenu.
Ricciardo uvedl, že původně odchod z Red Bulu a následný boj v McLarenu mu hrály do karet během onoho prvního testování na simulátoru. „Samozřejmě, že jsem jim řekl, že odcházím. To taky mělo svůj vliv. Ale myslím, že v druhé polovině sezóny jsme se s tím všichni vyrovnali, jak nejlépe jsme mohli. Neskončilo to špatnými vztahy, ale chápu, že to některé lidi mohlo zranit nebo zmást. Měl jsem k dispozici smlouvu, takže to není tak, že by mi tým nikdy nic nenabídl. Udělali to, takže jim rozumím, že nechápali můj odchod jinam. A také chápu, že se vracím z celkem slabé sezóny, co se mého výkonu týče do týmu, který vyhrál mistrovství. Takže lidé si budou říkat, kdo je ten pomatený kluk? Nebo budou rádi, že mě vidí zpátky a pokusí se mě trochu vzkřísit.“
Ricciardův bývalý závodní inženýr Simon Rennie řekl, že Ricciardo po návratu rozhodně nebyl tak sebejistý, zatímco Horner prohlásil, že si jezdec osvojil špatně návyky. „Když jsem ten den vcházel do továrny, byl jsem určitě trochu nervózní, ale byla ve mně i část, která byla určitě nadšená, protože jsem si uvědomil, že tohle je možná další šance,“ poznamenal Ricciardo.
„A s kým jiným by to mělo jít lépe než s týmem, který mě sem vlastně dostal. Simulátor toho dne nedopadl rovna nejlépe,“ uvedl Ricciardo a přiznal, že během přestávky chtěl být „psychicky úplně vypnutý“, ale pak aby to dospělo do bodu, kdy se ten drive a hlad zase dostaví. Ricciardův drive byl odměněn jízdou v týmu AlphaTauri, kde Australan od Velké ceny Maďarska nahradil Nycka de Vriese. Poté, co Ricciardo prožil neúspěch v podobě absence v pěti závodech kvůli zranění ruky, které utrpěl v Zandvoortu, ho však čeká plnohodnotná sezóna s týmem AlphaTauri v roce 2024.