Preview VC Japonska: Získá Verstappen titul symbolicky na domácí trati Hondy?

Preview VC Japonska: Získá Verstappen titul symbolicky na domácí trati Hondy?

Stejně jako Singapur tak i velká cena v Zemi vycházejícího slunce vypadla kvůli covidu na tři roky z kalendáře, ovšem pouhý týden po závodu v Marina Bay se motory rozezní také ve všemi milované Suzuce, kde může symbolicky slavit titul Verstappen s „přebrandovaným“ motorem Hondy.

Byť se to nezdá, tak historie závodění v Jižní Asii je opravdu košatá, neboť vůbec první závod se v Japonsku konal v roce 1963. Avšak až o 13 let později se začal započítávat do šampionátu formule 1, tehdy zvítězil pod horou Fuji Mario Andretti v Lotusu. Poté se mezi lety 1978 – 1986 Japonsko z kalendáře vypadlo, přestože se plánoval návrat už pro sezonu 1985 na Suzuku. Ovšem z toho sešlo kvůli stále probíhajícím úpravám okruhu.

Japonští fanoušci se dočkali závodu až o dva roky později. Od té doby se v Suzuce jezdí pravidelně, vyjma sezony 2007 a 2008, kde se velká cena konala ve Fuji. Letos se bude závodit po třech letech, jelikož v ročnících 2020 a 2021 se musel podnik kvůli covidu zrušit.

Suzuka, která je oblíbená jak mezi diváky, tak i mezi jezdci, se vyznačuje jedním unikátem – jako jediná je navržená tak, že se kříží a vytváří „osmičku“. Původně byla vybudována jako testovací okruh pro Hondu, navrhl nizozemský designér John Hugenholtz. Nejúspěšnějším závodníkem je s šesti triumfy Michael Schumacher. Ze současného pole je to Lewis Hamilton, který svoje první vítězství slavil ve Fuji a další čtyři pak přidal v Suzuce. Mezi týmy se nejlépe dařilo McLarenu s devíti vítězstvími, o dvě méně má Ferrari.

Co na jezdce čeká?

Závod na 5,8 kilometrů dlouhé dráze je vypsán na 53 kol. Začíná esíčky a po průjezdu vracečkou se jezdci dostávají do úseku zvaného Spoon (lžíce). Za ním následuje rovinka, která je ukončená zatáčkou 130R. Tato zatáčka je velmi rychlá, jezdí se téměř na plný plyn. Její název plyne z poloměru této zatáčky (tj. 130 metrů). DRS bude možné využít pouze jednou, a to na cílové rovince.

 

Japan_Circuit.png

Pirelli zvolilo pro Japonsko nejtvrdší kombinaci pneumatik C1-C3, přičemž C1 bude letos využita naposledy. Kromě toho Italové přivezou zbrusunový prototyp gum do sucha, který se bude testovat v prodlouženém druhém tréninku.

18-JP-Preview-EN

 

Dočká se Honda na domácí trati dalšího titulu?

Na trati, jenž patří Hondě, může Max Vestappen získat další titul. Přestože motory momentálně Red Bull prezentuje coby „Red Bull Powertrains“, ovšem RBPT je stále Honda a počínaje VC Japonska bude logo značky opět na vozech rakouské stáje. Jelikož Nizozemec skončil v Singapuru sedmý, tak se korunovace posunula. V neděli by se za jistých okolností mohl stát dvojnásobným mistrem světa.

A co pro to musí udělat, nebo resp. co nesmí udělat jeho týmový kolega Sergio Pérez a Charles Leclerc? Pokud vyhraje a získá bod za nejrychlejší kolo, nezáleží kde Leclerc nebo Pérez skončí. Jestliže dojede na 2. místě, pak se nesmí druhý Red Bull ani pilot Ferrari umístit v TOP3.

Verstappen Leclerc Pérez
1. + NK Nezáleží na umístění Nezáleží na umístění
2. +NK 5. 4.
3. + NK 6. 5.
4. + NK 8. 7.
5. + NK 9. 8.
6. + NK 10. 9.
1. 3. (+NK) 2. (+ NK)
2. 6. + NK / 5. 5. + NK / 4.
3. 7. (+ NK) 6. (+NK)
4. 9. + NK / 8. 8. + NK /7.
5. 10. + NK / 9 9. + NK / 8.
6. Mimo body 10 + NK /9.

Domácí premiéra pro Cunodu

Kromě Hondy se na domácí půdě představí poprvé ve své závodní kariéře také Júki Cunoda. Rodák ze Sagahimari je momentálně na průběžném 17. místě, přičemž jeho maximem je 7. místo a naposledy bodoval v Monaku. Pro AlphaTauri jsou bodované pozice velmi důležité, protože bojují o sedmou příčku s Aston Martinem a Haasem, mezi nimiž je rozdíl pouhých tří bodů. Rovněž si bude chtít vzít Alpine nazpátek 4. pozici, o kterou při noční show přišli ve prospěch McLarenu.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)
Sdílejte na:
Zavřít