Okruh se nachází u města Spielberg ve Štýrsku v Rakousku a pod jménem Österreichring hostoval ceny od roku 1970 do roku 1987. Poté zkrátil a přejmenoval na A1-Ring, kde se jezdily velké ceny mezi lety 1997 a 2003. Poté okruh formule 1 opustila. Poté byl okruh zakoupen společností Red Bull, přejmenován na Red Bull Ring a do kalendáře formule 1 se vrátil v roce 2014 jako Velká cena Rakouska.
Říkalo se, že okruh leží u města Zeltweg, které je větší a známější, než Spielberg. Přihrála k tomu také okolnost, že v roce 1964, kdy se pořádala jedna Velká cena Rakouska, se jelo na okruhu v Zeltwegu, takže to jméno už bylo známé.
Österreichring byl postaven v roce 1969, aby nahradil právě starý a hrbolatý okruh v Zeltwegu. Byl známý tím, že to byla nejrychlejší trať ve formuli 1. Všechny zatáčky byly velmi rychlé a žádná se nejezdila na nižší, než třetí rychlostní stupeň (to platilo s pětirychlostními převodovkami. S pozdějšími šesti rychlostními se zatáčky projížděly minimálně na čtvrtý rychlostní stupeň).
Okruh byl také známý svými častými a značnými změnami elevace. Jak bylo obvyklé u rychlých tratí, okruh byl velmi náročný na motory, ale ještě náročnější na pneumatiky kvůli stálým vysokým rychlostem a rychlým zatáčkám.
Mnoho lidí ho považovalo za nebezpečný, hlavně zatáčku „Boschkurve“, 180-stupňovou pravotočivou zatáčku s téměř žádnou únikovou zónou, do které se piloti v roce 1986 s turby poháněnými motory s 1 400 koňmi řítili v kvalifikaci rychlostí přes 320 km/h. Většina trati byla prostě silnice s malými, nebo vůbec žádnými bezpečnostními prvky. V roce 1987 zde byl dokonce závod dvakrát restartován kvůli dvěma poměrně vážnými nehodami způsobenými úzkou boxovou uličkou. Obavy podporovaly zvyšující se rychlosti monopostů. V roce 1987 se Nelson Piquet dostal na pole position s průměrnou rychlostí jeho kvalifikačního kola 255 km/h.
V roce 1975 zde zemřel Američan Mark Donohue v zatáčce Vost-Hugel, která poté byla nahrazena šikanou Hella-Licht, která měla za úkol piloty zpomalit. Alain Prost tvrdil, že okruh by se měnit neměl, že by stačilo přidat více únikových zón.
Okruh byl také známý mnoha nehodami v první zatáčce při startech závodů nejen formule 1 kvůli velmi úzké startovní rovince, která na šířku měřila pouze něco přes 9 metrů (na většině ostatních okruhů byla šířka od 18 do 24 metrů). Formule, které měly na šířku 1,8 metru se v první zatáčce vedle sebe moc nevešly ve snaze o předjetí.
Z bezpečnostních důvodů byl nakonec okruh předělán. Hermann Tilke ho zkrátil a většinu zatáček zpomalil. Přidal také únikové zóny a v roce 1997 se vrátil zpět do kalendáře formule 1.