Nové přední křídlo na monopostu W15 vzbuzuje rozruch

Nové přední křídlo na monopostu W15 vzbuzuje rozruch

Nové přední křídlo vyvolalo velkou pozornost a okamžitě se začaly vznášet otázky, jestli je toto řešení vůbec legální. Na nový monopost Mercedes W15 se blíže podíval i Adrian Newey a údajně prohlásil, že na novém Mercedesu je jedna novinka, kterou považuje za zajímavou, ale neřekl, o jakou se přesně jedná.

Mercedes po letech dominance nyní zažívá období sucha, na které nebyli v Brackley zvyklí. Když v roce 2022 začala éra monopostů s přísavným efektem, tak Mercedes netrefil koncept vozu a za dva roky vyhrál pouze jediný závod. Proto se britský tým rozhodl na letošní sezónu představit zcela nový monopost.

Téměř okamžitě upoutaly pozornost radikální vychytávky předního křídla monopostu W15. Na voze je použito přední křídlo, které se připojuje k nosu u druhé klapky a čtvrté klapky pomocí drátu, který by měl být legální.

Okamžitě byly vzneseny otázky ohledně legitimnosti této konstrukce, nebo přinejmenším toho, jak bylo pravidlo o konstrukci předního křídla zamýšleno. A právě tato část by mohla být důvodem, proč se designérský guru Red Bullu, Adrian Newey, podíval na monopost W15 mnohem blíže.

Podle Andrewa Bensona z BBC: „Newey při představení monopostu Red Bullu řekl, že na voze Mercedesu je inovace, která mu připadá zajímavá, i když nechtěl prozradit, o co se jedná. Panuje podezření, že měl na mysli design předního křídla.“

Podle serveru formu1a.uno: „Zasvěcení zástupci dvou týmů potvrdili, že není mnoho důvodů, proč by přední křídlo monopostu W15 mělo být považováno za nelegální“, přičemž konstrukce předního křídla dostala od FIA zelenou.

Jedná se o článek 3.9.1 technických předpisů, který konstrukci Mercedesu povoluje, protože se zaměřuje pouze na konstrukci klapek: „Nejzadnější bod každé uzavřené části musí být viditelný při pohledu zespodu, s výjimkou nejzadnější uzavřené části nesmí být nejzadnější bod každé uzavřené části viditelný při pohledu shora.“

Toto Wolff doufá, že v letošní sezóně monopost W15 umožní Lewisi Hamiltonovi a Georgi Russellovi zmenšit ztrátu na Red Bull, který minulé sezóně dominoval.

„V loňské sezóně jsme vedli náročný boj s Ferrari a McLarenem, občas i s Aston Martinem, přičemž mezi Red Bullem a ostatními byl velký odstup. Doufám, že od začátku sezóny budeme ve skupině pronásledovatelů, a že se snad přiblížíme Red Bullu,“ řekl šéf Mercedesu.

Sdílejte na:
Zavřít