McLaren nekončí s vývojem svého současného monopostu

McLaren nekončí s vývojem svého současného monopostu

Šéf McLarenu Andrea Stella prohlásil, že tým zdaleka nekončí s vývojem svého současného monopostu MCL38. Tým plánuje na svém voze v několika následujících závodech představit nové komponenty.

Tým z Wokingu dosáhl v minulé sezóně nebývalého obratu, když se díky modernizaci v polovině sezóny dostal z bojů o body na pravidelné stupně vítězů. McLaren přenesl tuto dynamiku i do letošního roku, kdy aktualizace v Miami přinesly Landu Norrisovi první vítězství v kariéře a od té doby tři druhá místa v řadě.

MCL38 v současné podobě prokázal konkurenceschopnost na různých typech tratí a šéf stáje Andrea Stella uvedl, že se týmu podařilo odstranit slabinu vozu v nízkých rychlostech.

„Vypadá to, že se konečně začíná měnit obraz naší konkurenceschopnosti, kdy se nízká rychlost už nejeví jako jasná slabina,“ prozradil v Monaku. Stella však připustil, že zlepšení McLarenu v pomalých zatáčkách předčilo očekávání. Ital nicméně dodal, že McLaren od té doby začal zjišťovat, odkud tento pokrok pramení.

„Začínáme chápat, že některé věci, na kterých jsme pracovali, odblokovaly důležité chování vozu, které se stává relevantním pro nízkorychlostní zatáčky. Ale to jsou informace, které nechceme nutně sdílet, protože bychom byli neradi, kdyby do nich nahlížela konkurence. Myslím, že je pro nás důležité především to, že část práce, kterou jsme v uplynulém měsíci vykonali, se zdá být úspěšná. Určitě ještě nejsme na konci cesty, pokud jde o tuto vývojovou linii. Je tu ještě několik věcí, které můžeme udělat, a na to se soustředíme při dalších aktualizacích v této sezóně a samozřejmě i u vozu pro rok 2025.“

A přestože Stella otevřeně hovořil o tom, že má McLaren více možností, jak zvýšit své tempo, upřesnil, že se tým nyní soustředí na pokračování v rámci jednotlivých kroků: „Pro nadcházející závody provedeme nějaká vylepšení, ale nebude to jedna velká modernizace, jakou jsme viděli v posledních 12 měsících. Jde spíše o jednotlivé komponenty, u kterých jsme našli o něco vyšší výkon. Nechceme čekat, až je budeme moci použít všechny dohromady, takže s nimi vyrazíme na trať hned, jak budou připravené.“

Sdílejte na:
Zavřít