McLaren a Williams se hledají mezi továrními stájemi a B-týmy, říká Brundle

McLaren a Williams se hledají mezi továrními stájemi a B-týmy, říká Brundle

Podle slov Martina Brundla se McLaren s Williamsem hledají v prázdnotě mezi továrními stájemi a B-týmy.

McLaren i Williams se řadí mezi nejúspěšnější stáje historie Formule 1. V současnosti se ovšem oba týmy nacházejí ve výkonnostní krizi a ke zopakování svých dávných úspěchů mají momentálně daleko. Zatímco McLaren v posledních letech spadl ze špičky mezi týmy středu pole a již od Velké ceny Austrálie 2014 čeká na zisk dalšího pódiového umístění, výkonnostní úpadek Williamsu vyvrcholil v letošním ročníku. V něm se stáji z Grove podařilo získat pouze sedm bodů a v Poháru konstruktérů obsadila poslední 10. příčku.

Podle Martina Brundla je problémem obou stájí fakt, že se ani v jednom případě nejedná o klasický tovární tým nebo B-tým a oba týmy se tak hledají kdesi uprostřed mezi stájemi tohoto typu.

„Problémem Williamsu a do značné míry také McLarenu je, že se nacházejí mimo to, kde by potřebovaly v dnešní době Formule 1 být. Měli byste být buď továrním týmem nebo B-týmem ve stylu Haasu a Toro Rosso s věcmi z druhé ruky. To zanechává prázdné místo uprostřed, kde se Williams s McLarenem hledají, protože nejsou továrními týmy a rozhodně nejsou ani B-týmy. Počkejme a uvidíme, zda-li jim to bude fungovat. Já doufám, že určitým způsobem ano. Je to ale pro ně těžké, když bojují s týmy jako Haas, který má kompletně odlišný obchodní model a dostávají spoustu věcí od Ferrari a Dallary,“ uvedl Brit na Autosport International Show.

Právě spolupráce Haasu a Ferrari byla v loňském roce ze stran hned několika týmů terčem kritiky. K italsko-americkému partnerství je kritický také Brundle.

„Nechci vidět podporu Haasu nebo týmů, jako jsou oni. Na roštu máme pouze 20 vozů. Musíte se starat o své nekonvenční miliardáře a rovněž o své výrobce. Musí to být něco pro všechny.“ Rád by si představil, že Ross Brawn během tohoto rána, každého dalšího rána a večera bojuje a zkouší nějakým způsobem najít šablonu pro budoucnu Formule 1.“

Držitel devíti pódiových umístění z velkých cen Formule 1 se rovněž vyjádřil k angažování bývalého šéfa Porsche ve WEC Andrease Seidla na pozici výkonného ředitele McLarenu.

„Seidl je zcela jasně velice úspěšný muž ve světě Porsche a jeho CV hovoří samo za sebe. McLaren je restrukturalizován, můžeme vidět, jak jsou na tom. Zcela jasně jej vidí jako někoho, kdo sedí k Zakovi (Brownovi) a Gilovi (De Ferranovi). Jeví se mi to jako rozumné jmenování, které zajistí strukturu a nějakou formu plánu pro ni. Je to další dílek do skládačky ve snaze McLarenu vrátit se tam, kam patří, na čelo pole.“

Sdílejte na:
Zavřít