Logan Sargeant označil nehodu v FP1 za hloupou chybu

Logan Sargeant označil nehodu v FP1 za hloupou chybu

Jezdec Williamsu Logan Sargeant přiznal, že udělal hloupou chybu, která zapříčinila jeho nehodu během prvního tréninku formule 1 v japonské Suzuce. Tým zároveň oznámil, že na jeho monopostu nedošlo k poškození podvozku.

Logan Sargeant se ve vysokorychlostní zatáčce Dunlop Curve rozjel příliš zeširoka a poté, co se pravými koly dostal na trávu, ztratil kontrolu nad vozem a roztočil se do bariéry. Narazil do ní přední i zadní částí vozu, poškodil zavěšení a praskla mu převodovka. Podvozek, který Williams po havárii Alexandera Albona v Austrálii opravil, naštěstí vyvázl nepoškozený. Stáj však stále nemá k dispozici náhradní monopost.

Sargeant musel vynechat druhý trénink, protože mechanici prováděli opravy. Vlhká trať však znamenala, že nikdo neabsolvoval mnoho smysluplných jízd, a tak Williams i Sargeant nepřišli o drahocenný čas na trati. Přesto to byl pro tým další drahý incident, zejména s druhou poškozenou převodovkou během dvou závodních víkendů.

„Postavil jsem auto na místo, aniž bych si uvědomoval, kde jsem,“ přiznal po nehodě Sargeant. „Upřímně řečeno, je to trochu hloupá chyba, kterou bych neměl dělat. Naštěstí to nebylo jako chyby v loňském roce, nebylo to přehnané tlačení na pilu, ale přesto to týmu způsobilo nějaké škody. Dopadlo to lépe, než mohlo.“

Sargeant také trval na tom, že neztratil sebedůvěru poté, co musel v Austrálii předat svůj vůz Albonovi: „Rozhodně mě to nepřivedlo na špatné myšlenky. Když už nic jiného, tak jsem do tohoto víkendu po týdnu volna vstoupil s pocitem, že jsem svěží a připravený jet jako nikdy předtím. Takže žádné ztracené sebevědomí. Po dnešku jsem se chtěl trochu nakopnout, ale nic s tím neudělám. Byla to jen vizuální chyba, přes kterou se přenesu.“

Šéf týmu Williams James Vowles souhlasil s tím, že nehoda byla způsobena spíše Sargeantovou chybou v umístění vozu než tím, že by se příliš snažil nebo si chtěl dokázat něco po zklamání v Austrálii: „To, co jste zde viděli, nebyla chyba jezdce, protože by tlačil na pilu. Je to úplně jiný typ chyby, podle všeho frustrující, protože to nebylo na hranici možností vozu. Byl v něm daleko větší potenciál pro zatáčení, jen nevěděl, kde se auto na trati nachází, vzhledem k tomu, kde ho očekával. Takže si nemyslím, že vidíte reakci někoho, kdo v Melbourne nejel. Spíš vidíte jen situaci, která mohla nastat kdykoli.“

Sdílejte na:
Zavřít