Leclerc přiznal, že ho vítězství Sainze v Singapuru bolí

Leclerc přiznal, že ho vítězství Sainze v Singapuru bolí

Monačan ve službách Ferrari přiznal, že ho „bolí“ vítězství jeho týmového kolegy ve VC Singapuru. Carlos Sainz se tak stal jediným pilotem, který dokázal v letošní sezóně sesadit rudé býky ze stupně nejvyššího.

Dvojice Max Verstappen/Sergio Pérez v sezóně 2023 ovládla 21 závodů z 22 možných a Red Bull tak poprvé ve své historii mohl slavit umístění na prvních dvou místech v Poháru jezdců. Jediným pilotem, který se postavil na stupínek nejvyšší kromě těchto dvou, byl právě pilot Ferrari Carlos Sainz během VC Singapuru. Charles Leclerc přiznal, že tento úspěch týmového kolegy ho „bolí,“ protože strategii, kterou použil Španěl, byla původně jeho nápadem.

„To bolí, obzvláštně v sezóně jako je tato, v níž byla jen jediná šance. Právě tam jsem se nezvládl dobře kvalifikovat (byl na třetí pozici – pozn.red.), což mě nakonec stálo závod. Ale pro tým to bylo naprosto důležité, protože jako stáj jsme udělali všechno správně. Nápad s měkkou sadu pneumatik byl můj. Ne proto, abych pomohl Carlosovi. Ale protože to bylo pro náš závod nejlepší. V takovýchto momentech se musíte smířit s tím, že tým je na prvním místě. Udělali by pro mě to samé, kdybych byl vepředu,“ prozradil monacký jezdec v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

Pilot Ferrari rovněž poskytl svůj pohled na letošní sezónu, zejména s ohledem na to, že italská stáj si nedokázala zajistit druhé místo v Poháru konstruktérů.

„Nebyla to výjimečná sezóna, protože naše auto nebylo tak dobré, jak se očekávalo. Na druhou stranu jsme se také toho hodně naučili pro rok 2024. A to je nejlepší, co můžete v tak složitém roce udělat. Bohužel jsme v této sezóně nedokázali toho mnoho změnit, ale ve střednědobém horizontu jsme nyní schopni udělat krok vpřed. Já jsem se sebou přiměřeně spokojený. Vlastnosti vozu SF-23 neodpovídaly mému stylu jízdy.“

„Během sezóny jsme na tom pracovali a pomalu jsme našli směr, který mi více vyhovoval. Zejména mi pomohla nová podlaha v Japonsku. Chování přední části auta mi tak více vyhovuje. Negativní stránkou věci byly odstoupení na začátku sezóny a samozřejmě moje diskvalifikace v Austinu (kvůli podlaze – pozn. red.),“ dodal Charles Leclerc.

Sdílejte na:
Zavřít