Fan-store.cz

Jim Clark revival 2019

Jim Clark revival 2019

Tradičně se konala každoroční sportovní akce Jim Clark revival, která je věnována na počest slavnému závodníkovi F1. Jeho poslední osudný závodní víkend byl právě na trati Hockenheim i když nejel ve voze formule 1. Tehdy smutného 7. dubna 1968 zahynul v okrajovém závodu F2, což byla smutná zpráva pro celý motoristický svět. Asi největší šok zažil sám zakladatel Lotusu, Colin Chapman, pro něhož Jim Clark vyhrál dva mistrovské tituly v letech 1963 a 1965.

Je to již 51 let od tragické nehody, kterou dodnes připomíná nejen tamní vybudovaný památník, ale též každoroční specializovaná výstava plná fotek, modelů, originálních dopisů a neobyčejných artefaktů. V sobotu vždy probíhá vzpomínková pietní ceremonie u památníku, které se účastní místní osobnosti a televize. Právě na počest věhlasného závodníka, který je některými označován za nejlepšího v historii, se organizoval motoristický víkend pro různé závodní kategorie.

Jednou z nich je Colmore a CSN YTCC, kde závodí upravené a krásně zbarvené vozy BMW M1, Corvette C3, Porsche 935 KI, BMW M3, McLaren MC1, Audi Quattro turbo, CN-Cobra, TVR Tuscan, Fox Lola 05, Lola T88, T86, i T598, March 845, Ford GT 40, Porsche 914, 944, 964, 911, Mazda RX3, Ford Escort, Lotus Sunbeam, Datsun 240Z, Opel Manta B 400, Lotus Cortina, Renault Alpine A310 a VW Golf.

Podobnou závodní disciplínou je Gentle Drivers Trophy, kde jezdí mix starších vozů s upravenými tvary v závodním zbarvení jako Lotus Eleven, 23B, MK IX, Elan 26R, Elite,
Mercedes MB 300SL coupe, Elva MKIII, Ford Falcon, Porsche 356A, Morris mini Cooper S, TVR Grantura, Alfa Romeo Gulia TI, Volvo P120, Ford Mustang 289 GT, Marcos 1800 GT a Jaguar XK 120 C Type.

Další jsou Historic Racecar Association a Lurani Trophy, kde byly zastoupené i starší doutníkové F1 nebo F2 z 50 a 60 let, zejména Lotus 18, 20, 22, Brabham BT6, BT41, Lola MK 5 A, Cooper T56, T59, March 783, Wainer 63, Jolus FJ, Caravelle MK2, Gemini Mk 3A, Raybereg FJ, Alexis HF1, Elva 200, Emeryon FJ, Taraschi FJ, Faranda FJ, Martini MK34, Ralt RT3/83, Chevron B38, Dallara F387, Reynard SF86, Swift D82 a Estonia 25 Lada.

Samostatně vyčleněnou kategorií byla pro novější vozy formule 2, kde závodily slavné značky Chevron B40, B29, B34, Ralt RT1, March 712, 782, Rondel Motul Mi, Tecno F2, Brabham BT30, Lotus 69 a Elfin 600B.

Termín též umožňuje sdílet Lotus cup Europe, kde si to mezi sebou rozdávají upravené typy Lotusů 12, Elise, Europe, Exige a Evora. Zajímavost reprezentuje Canadian-American Chalenge, což jsou speciály vozů CANAM, kde nechybí tradiční Lola T70, T294, T210, T212, McLaren M8F, Porsche Kremer K3, Cheetah G601, Dodge Charger, Royale RP37, Shrike P15, Swift D82, De Tomaso Magusta a Reynard SC 88.

Doplňkovou kategorií byla Triumph Competition a British GT vozy, kde se účastnily vozy Triumph TR4, TR5, TR6, TR8, MG B, TVR Vixen 2500, Lotus Elan 26R, Marcos 1800, Jaguear E type, Austin Healey a Warwick GT 350.

Vrcholem je každoročně nejvíce očekávaný závod Boss GP, tedy dříve nazývaný Euro Boss, kde je možné sledovat nedávné vozy F1 jako například Torro Rosso STR-1, Benetton B197 a zbytek pole vyplňují vozy Dallara GP2. Letos bohužel chyběla i česká závodnice Veronika Cicha. Škoda, že účast vozů F1 byla velmi malá, neboť loni se též účastnily vozy Jaguar a Super Aguri SA06. Navíc v pátečním tréningu bourali s Benettonem a ten už se během víkendu nepodařilo opravit. Přesto se nadšenci rychlých vozů mohli na vlastní oči pokochat nádhernými auty, jak v plné rychlosti na trati, tak v rámci statické předváděcí akce o polední pauze.

Jako bonus byli k vidění ještě další vystavené zajímavé vozy F1 jako třeba Tyrrell 017B se kterým závodil Michele Alboreto, Theodore N183, Footwork FA11, Ferrari F310B, Forti FG03 z 1996, Arrows-Megatron a dva vozy Minardi M186 a M190 z 80 let. Kromě nich vyjely na několik kol po trati k předváděcí jízdě Toyota TF 104 z 2004 a TF 108 z 2008. Nechyběli též osobnosti F1, mezi nimiž se objevili  Jochen Mass, Timo Glock a Michael Bartels.

Již je tomu úctyhodných 87 let, co okruh Hockenheim zahájil pořádání motoristických závodů v roce 1932. Všichni návštěvníci si měli možnost užít sportovní zážitky, což je výzva přijet znovu i v roce 2020.

Sdílejte na: