Jezdci F1 požadují změnu systému trestných bodů

Jezdci F1 požadují změnu systému trestných bodů

Většina jezdců současných monopostů v F1 není spokojená se systémem trestných bodů a prosazují přezkoumání. Není to vůbec poprvé, ale v důsledku přestupku Lewise Hamiltona, který si před startem VC Ruska zkoušel nácvik startu, je FIA pod ještě větším tlakem.

V ruském Soči usoudili komisaři FIA, že mistr světa provedl nácvik startu před závodem mimo určenou zónu, a dostal dva pětisekundové tresty plus automatické dva trestné body na jeho licenci.

Nicméně při dalším přezkoumání po skončení závodu sportovní komisaři změnili své rozhodnutí na základě zjištění, že tým Mercedes informoval Hamiltona, že si start může vyzkoušet i na výjezdu z boxové uličky, a k porušení pravidel tedy nedošlo jen jeho vinou. Trestné body mu byly odebrány.

Tato aféra vyvolala v jezdcích opět nepokoje a stala se tak hlavním tématem mezi jezdci na VC Eifelu. Vznikla debata o systému penalizací a o tom, jak některé zdánlivě neškodné přestupky automaticky získávají body stejným způsobem jako závažnější porušení předpisů při závodě, například kolize nebo překročení rychlosti pod žlutými vlajkami. Se současným stavem udělování penalizací nesouhlasí například i Daniil Kvjat.

Pokud dostanete trestné body za to, že způsobíte, řekněme, nebezpečnou kolizi s někým, nebo uděláte opravdu nebezpečný manévr, a je to zjevně něčí chyba, pak je to v pořádku, je to oprávněné.”

Kvjatův týmový kolega, Pierre Gasly, je podobného názoru.

„Věřím, že v F1 se všichni navzájem respektují. Někdy se dostanete do kontaktu s ostatními jezdci, je to součást motoristického sportu, ale respekt tam vždycky zůstane. Nemyslím si, že to je způsob, jak řešit občasné nehody.“

Lando Norris z McLarenu naznačil, že briefing v Soči byl pro jezdce užitečnou příležitostí k rozvinutí diskuze.

„Myslím, tedy doufejme, že komisaři lépe pochopí, co si zaslouží trestné body a co ne. Protože existují některá pravidla, kdy jezdec dostane trestné body, i když by neměl. Mělo by to platit pouze pro věci, které jsou skutečně nebezpečné nebo způsobují vážné nehody.”

Ředitel závodu FIA Michael Masi další diskuzi na briefingu zamítl.

„Diskuse mají probíhat mezi jezdci, mnou a týmovými manažery. A budeme nadále pokračovat s těmito diskuzemi, dobrými, či špatnými v rámci  prostředí F1, ale zatím není nic, co bych měl nějak komentovat.”

Sdílejte na:
Zavřít