Je nebezpečné se po trati pohybovat 8 km/h, říká Hamilton

Je nebezpečné se po trati pohybovat 8 km/h, říká Hamilton

Lídr šampionátu se dnes kvalifikoval jako třetí. Podle něj je pomalá přípravná jízda ve Spa velmi nebezpečná.

Ve Spa je velmi důležitá rychlost na rovinkách a mnoho jezdců se snažilo využívat větrného pytle, což vedlo k vláčkům pilotů, kteří se drželi při sobě.

Do kvalifikace dnes vjeli oba jezdci Mercedesu ve formaci Bottas – Hamilton. Pětinásobný šampion se svého týmového kolegy držel, aby mohl na Kemmel Straight využít výhodu rozráženého vzduchu.

Oba stříbrné šípy dnes během příprav na své kolo probrzdily, Hamilton málem vletěl do Valtteriho Bottase, ten málem narazil do pomalu jedoucího Nica Hülkenberga, který si připravoval svůj kvalifikační pokus.

Podle britského závodníka je tento způsob přípravy na kvalifikační jízdu velmi nebezpečný, podobnou jízdu prý dosud nepamatuje. V budoucnu by rád viděl změny.

„Letos jsme v kvalifikačních přípravách rozhodně nejpomalejší, v zatáčce č. 15 to vypadalo velmi nebezpečně, protože se k nám blížilo rychle jedoucí auto a já nemohl uhnout,“ říká po divoké kvalifikaci Hamilton.

„Nemohl jsem vjet na trávu. Byl jsem zaseknutý za Valtterim a Nicem Hülkenbergem.“

„Dokážu si představit, že stát se podobná situace mně, rozhodně by mě to rozhodilo. Jet kolem aut, která jedou rychlostí 8 km/h, to není nic příjemného.“

„Nevím, co bychom mohli udělat, abychom tomu zabránili. Možná používat omezovač rychlosti pro zastávky v boxech nebo něco podobného.“

„V Rakousku jsem před sebe všechna auta pustil, protože jsem byl první a větrný pytel je letos velmi výrazný. Nic takového jsem ve své kariéře ještě nezažil.“

Podle čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela je příčina v pneumatikách, jejichž teploty jsou nyní mnohem citlivější na výkon a rychlost v kvalifikačním kole.

Na otázku, zda je potřeba zavést nějaká nová pravidla, která by tomuto faktoru zabránila, odpověděl: „Nejsem zastáncem dalších pravidel, už tak jich máme hodně.“

„Letos jsme co se týče pneumatik opravdu na limitu. Myslím si, že právě tohle by se mělo změnit a měli bychom to brát vážně.“

„Logicky se snažíte být ve větrném pytli, ale také se chcete dostat do optimálního okna pro práci s pneumatikami, které je letos kritičtější, než bylo touhle dobou vloni.“

„Na trati bojujete o co nejlepší místo, což vyvrcholí v Monze, kde bude faktor větrného pytle ještě důležitější než tady, ale takhle to na vysokorychlostních okruzích chodí už odjakživa,“ zakončil vítěz 52 GP.

Hamilton poté dodal: „Souhlasím se Sebem. Každý víkend (Pirelli) navyšují tlaky (v pneumatikách) tak, že je to až šílené, což nám opět ztěžuje práci.“

„Pneumatiky jsou příliš tvrdé. Je těžké dostat je do pracovního okénka, a to dokonce mluví o tom, že nám seberou zahřívací dečky. Poté je nezahřejeme nikdy.“

Sdílejte na:
Zavřít