Hülkenberg poráží Ferrari i Red Bull. Dvakrát po sobě bral 8 bodů

Hülkenberg poráží Ferrari i Red Bull. Dvakrát po sobě bral 8 bodů

Haas v rukách Nica Hülkenberga lítá, což dokazují především poslední dva závody. Ačkoliv se jedná o stáj z chvostu pole, tak díky dobře zvoleným strategiím a skvělým výkonům Hülkenberga překonali bodově jak Leclerca, tak Péreze.

Německý závodník v letošní sezóně v průměrném, často i podprůměrném voze, předvádí hvězdné výkony. V téměř polovině závodů dovezl VF-24 na bodech, přičemž po nových upgradech v Rakousku a Velké Británii vyrovnal sezónní maximum. Svoji sílu ukazuje i v kvalifikacích, kde se do posledního segmentu probojoval šestkrát a do závodu startoval nejlépe z šesté příčky.

Týmového kolegu Kevina Magnussena poráží na plné čáře. Dán se do Q3 nedostal ani jednou a v závodě dojel nejvýše na osmém místě. Jinak sbírá spíše tresty než body.

Pro blonďáka z Emmerichu se jednalo o 215. start do velké ceny, ve kterém se dostal na dostřel nejlepšímu výsledku Haasu v historii formule 1. Před osmi lety v Rakousku dovezl Romain Grosjean haas těsně za stupni vítězů na čtvrtém místě.

Pilot s číslem 27 se nevyzpytatelných podmínek nezalekl a zachoval chladnou hlavu: „Byla to šílená zábava, ale také to bylo stresující. Jezdit na slickách tady na suché trati je opravdu jako na žiletce. Když vidíte první kapky na hledí a zatáčíte ve 300 do Copse, je to nepříjemné. Protože nevíte, co vás tam čeká z hlediska bezpečnosti.“

„Velkou část závodu bylo napětí v autě opravdu intenzivní. Že z toho na konci vzešlo šesté místo, mě opravdu těší, protože jsem měl špatný start a ztratil jsem pár pozic. Naštěstí jsme to zase podařilo napravit. Šesté místo a osm bodů je opravdu skvělé. Jsem přešťastný.“

Na rozdíl od Ferrari to u Haasu strategicky vskutku vychytali, když povolali Němce ve správný okamžik pro pneumatiky do přechodných podmínek. „Co se týká strategie, tak to vyšlo dobře. Přezutí na intermediálky přišlo ve správný čas. Pár kolegů zajelo o kolo později. A pak se klouzat ve vlhké až mokré mokré stopě na slickách, bylo brutální,“ popisuje Hülkenberg, který si zároveň pochvaluje také dobré načasování zastávky pro gumy do sucha.

„Můžeme být dneska spokojeni s tímto výsledkem, ale nesmíme usínat na vavřínech: Dneska si Ferrari se strategií pro Charlese nepomohlo a Russell vypadl (vyřadily ho technické problémy, pozn. red.). Ale momentálně jsou pro nás příčky 8 – 10 reálné a kdykoliv možné. Doufám, že bude TOP10 teď pravidelně naším domovem,“ uzavírá s velkou dávkou optimismu 36letý závodník, jehož slova cituje portál speedweek.com.

Úpravy, která americký tým nasadil na Red Bull Ringu, přinesly své ovoce. Ve Spielbergu udržel za sebou dokonce red bull Sergia Péreze. Na začátku roku by nikdo ani netipoval, že by Haas byl schopný bodově porazit jednoho jezdce Ferrari i Red Bullu. Tedy alespoň, co se týká posledních dvou velkých cen. Budoucí tovární jezdec posbíral celkem 18 bodů, zatímco Pérez pouze šest a Leclerc dokonce nebodoval ani jednou.

Hülkenberg Pérez Leclerc
VC Rakouska  6. 7. 11.
VC Velké Británie 6. 17. 14.
Celkem bodů 18 7 0

V Šampionátu jezdců tak „Hülk“ poskočil na skvělou 11. příčku a na desátého Strolla ztrácí pouhý bod. Rovněž jeho bodový zisk byl hodně důležitý pro Pohár konstruktérů, který Haas značně přiblížil šestému VCARBu. Momentálně je dělí zanedbatelné čtyři body. Zajímavostí je, že i ve stáji z Faenzy boduje převážně jen jeden pilot, a to Júki Cunoda. Nicméně oproti Magnussenovi se Ricciardova forma zlepšuje.

Sdílejte na:
Zavřít