Horner: Trápení v Singapuru je užitečnou lekcí pro 2024

Horner: Trápení v Singapuru je užitečnou lekcí pro 2024

Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že trápení červených býků v uličkách Singapuru je užitečnou lekcí při navrhování monopostu pro příští sezónu. Red Bull před Singapurem dominoval každému závodu v letošní sezóně a vytvořil nový rekord v počtu vítězství v řadě (15).

Nicméně na okruhu Marina Bay měl rakouský tým potíže již od prvního volného tréninku. Přestože stáj před kvalifikací provedla řadu změn v nastavení monopostu, oba její piloti si stěžovali na nedostatečnou přilnavost a vypadli v druhé části kvalifikace. V závodu sice se dokázal Max Verstappen vyšplhat na pátou pozici, ale Sergio Pérez dojel až osmý. Tak se ustanovily 2 nové rekordy – Red Bull získal 15 vítězství v řadě a Max Verstappen 10 vítězství v řadě.

Christian Horner přičítá problémy rudých býků tomu, že nastavili monopost do špatného provozního okna, což podle něj přinese na druhou stranu cenné poznatky při vývoji vozu RB20 pro následující sezónu.

„Nemyslím, si, že bychom se tolik trápili, loni jsme (v Singapuru – pozn. red.) vyhráli. Myslím, že naše simulace před víkendem nás navedly špatným směrem a pak z toho musíte najít cestu ven. Prostě jsme skončili ve špatném provozním okně, které odhalilo některé slabiny, které auto má, což byla vlastně velmi užitečná lekce pro příští rok, protože takhle nám to dává velmi užitečný náhled na některé věci, které můžeme při RB20 řešit.“

Red Bull usiloval o to, aby se stal prvním týmem v historii F1, který vyhrál všechny závody v jedné sezóně. Ale stejně jako v roce 1988, kdy byl absolutně dominantním týmem McLaren, série byla ukončena vítězstvím Ferrari.

Na otázku, jestli je Brit skleslý z toho, že Red Bull přišel o tento rekord, odpověděl: „Ne, protože jsem to nikdy nečekali. Do konce sezóny je stále osm závodů. Kriste, na tohle jste se mě ptali skoro furt od Džiddy. Vyhrát 15 závodů je nad naše nejdivočejší představy, pro Maxe vyhrát 10 závodů v řadě je šílenství. Naposledy, kdy se to někomu podařilo, byl Sebastian Vettel opět v našem monopostu. Takže jsme neuvěřitelně hrdí na to, že máme první a druhou nejvítěznější sérii jezdce v historii F1.“

„I když na statistikách zdánlivě nezáleží, jako tým jsme na ně nesmírně hrdí. Překonání rekordu od roku 1988 ukazuje, jak je těžké dosáhnout takového prvenství, jakého jsme letos dosáhli. Svědčí to o tom, že každý dělá svoji roli,“ pokračoval Brit.

„Vyhrát patnáctkrát v řadě je šílenství, když vezmeme v úvahu různorodost okruhů, na kterých jsme jezdili, podmínky atd. Je to myslím poprvé od roku 2018 (konkrétně od VC Ruska – pozn. red.), kdy jsme nebyli v Q3. Pro tým to byla pekelná jízda, o které jsme vždy věděli, že se jednou zastaví, a byl to neuvěřitelný rok, na který jsme všichni velmi hrdí. Doufejme, že se nám podaří o víkendu vrátit na vrchol.“

Christian Horner je proto optimistický a věří, že v Japonsku bude Red Bull už konkurenceschopnější. Na otázku, zda Singapur pro stáj znamenala zlom v letošní sezóně, dodal: „Myslím, že když se podíváte na posledních 18 měsíců, byl to pravděpodobně jeden z nejzáludnějších závodních víkendů – no, určitě sobota. Myslím pátek a sobotu, protože v závodě auto bylo vlastně docela silné. Je to úplně jiný uspořádání, jiný okruh (Suzuka – pozn. red.) a doufejme, že budeme v Japonsku konkurenceschopní.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →